Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای اسلامی در معرض نقشه‌های طرح‌ریزی شده گسترده‌ای برای کاهش جمعیت هستند؛ این طرح‌ها از طریق نفوذ بر مدیریت سیاست این کشورها و حاکمیت آمریکا بر سازمان‌های بین‌المللی زیرمجموعه سازمان ملل صورت می‌گیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان‌هایی که در زمینه سیاست‌های جمعیتی (کنترل جمعیت) مشغول به فعالیتند عبارتند از: 1- سازمان بهداشت جهانی 2- سازمان تغذیه و کشاورزی بین‌المللی (فائو)، 3- سازمان فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) 4 - شورای جمعیتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دهه‌های گذشته، تمامی این سازمان‌ها در کنار فعالیت مخصوص خود، به سیاست‌ کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی نیز مشغول بوده و هستند!

طرح‌های کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی از سوی گروهی که در پشت این سازمان‌ها قرار دارند، طرح‌ریزی می‌شود؛ همانطور که در طرح‌های آمریکایی آمده است ایالات متحده به دلیل سیطره‌ای که بر سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن دارد، این سازمان‌ها را رهبری می‌کند؛ دخالت‌های خارجی در ترسیم و اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی به دو گونه صورت می‌گیرد:

دخالت‌های مالی؛ که در تهیه راه‌های جلوگیری از بارداری به‌صورت رایگان و  ارزان‌قیمت نمود پیدا می‌کند؛ به این ترتیب که این وسایل را به‌صورت انبوه در مراکز درمانی و داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار می‌دهند.

دخالت‌های فرهنگی؛ که از طریق نفوذ فرهنگ غربی در میان مردم، ارزش اجتماعی را از بین می‌برند؛ ارزش‌هایی که زایمان را تشویق کرده و به کارگیری راه‌های جلوگیری از بارداری را رد می‌کنند.

از آنجایی که پشتیبانی مالی برای نفوذ دادن فرهنگ غربی در جوامع اسلامی، خطر نابودی ارزش‌های اجتماعی را که از دین اسلام سرچشمه می‌گیرد در درون خود دارد، باعث می‌شود تا ارزش‌های اجتماعی در چارچوب نظام بی‌دینی فرد شکل بگیرد؛ بنابراین لازم است راه‌های نابودی و ساختار جدید مورد بحث قرار گیرد؛ براین اساس راه‌هایی که در جهت تغییر این ارزش‌ها قرار دارند عبارتند از:

1- راه اقتصادی: طرح‌های آمریکایی در ادامه راه‌های جلوگیری از بارداری و لزوم فشار بر متن جامعه تاکید کرد این هم به معنی فشار اقتصادی به مردم است که در نتیجه مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در جوامع اسلامی افزایش می‌یابد و در این موقعیت اعلام می‌کند که مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش تعداد فرزندان خانواده‌ها است؛ این مسئله‌ای است که سیاست‌های جمعیتی که از جانب سازمان ملل پشتیبانی می‌شود بر روی آن تاکید می‌کنند.

2- راه‌های بهداشتی: یکی از راه‌های کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی، مطرح کردن امور بهداشتی است؛ یکی از اهداف اعلام شده این سیاست، تقلیل زایمان است که احتمال مرگ و میر مادران و نوزادان را کاهش می‌دهد؛ این سیاست با طرح این مسئله که رابطه بین افزایش جمعیت و مرگ و میر وجود دارد، مردم را برای به کارگیری این وسایل جلوگیری از بارداری متقاعد می‌کند، بیشترین گروه مورد نظر این سیاست زنان هستند؛ بر این اساس،  سازمان جهانی یونسکو مجموعه‌ای از کتابها و نشریه‌ها را در این زمینه منتشر و در کشورهای اسلامی توزیع کرده است.

3- راه دینی: سیاست‌های جمعیتی تحت پوشش به اصطلاح بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ مردم از عالمان دینی در کشورهای اسلامی از طریق حمایت مالی از عاملان ترسیم و اجرای سیاست‌هایی که منجر به کاهش جمعیت می‌شود، بهره می‌جویند؛ این عمل به خاطر این است که علمای دین این سیاست‌ها را توجیه کرده و از لحاظ اسلام جایز بشمارند!

4- راه آزادی و استقلال زن: در مباحث اهداف مستقیم کنترل جمعیت باید به این اشاره کنیم که وقتی زن، ارزش‌های اجتماعی غربی را پذیرفت سعی می‌کند در راستای این هدف راه‌های جلوگیری از بارداری را به کار گرفته و تعداد زایمان را کم کند.

5- تاکید بر کیفیت: پایه‌گذاران سیاست جمعیت‌شناسی به تربیت فرزندان به بیشتر از تعدادشان تأکید می‌کنند و این سیاست‌ها را در ارتباط با مسائل اقتصادی می‌دانند و معتقدند که اگر تعداد فرزندان کم باشد، می‌توانند زندگی بهتر و فرصتی مناسب‌تری بهره جویند و مسلمانان نیز متاسفانه بدون توجه به عوامل دیگری که در کیفیت زندگی انسان موثر است، متقاعد می‌شوند.

6- روش تبلیغی: سیاست‌های کنترل جمعیت تمامی وسایل ارتباط جمعی را به منظور کاهش رشد بی‌رویه جمعیت به کار گرفته است که از این طریق برنامه‌هایی را پخش می‌کنند تا ارزش‌های جدید را در مردم به وجود آورده و مردم را در جهت کنترل جمعیت تشویق کنند.

کشورهای اسلامی در معرض نقشه‌های طرح‌ریزی شده توسط ایالات متحده آمریکا به منظور کاهش میزان افزایش طبیعی جمعیت قرار گرفتند و این طرح‌ها از طریق نفوذ بر مدیریت سیاست این کشورها و حاکمیت ایالات متحده بر سازمان‌های بین‌المللی بخصوص سازمان‌های وابسته به آن صورت می‌گیرد؛ این طرح‌ها شامل تغییرات فرهنگی است که منجر به حاکمیت فرهنگ غربی در جامعه اسلامی شده تا جایی که رفتار مسلمانان مطابق این فرهنگ و انعکاسی از آن می‌شود.

برگرفته از کتاب "کاهش جمعیت، ضربه‌ای سهمگین بر پیکر مسلمین" تالیف علامه طهرانی

سریال‌های تلویزیون باید پیوست جمعیتی داشته باشند/ چرا خانواده موفق را تک‌فرزند یا بی‌فرزند نشان می‌دهیم؟تصویب مشروط طرح "جمعیت و تعالی خانواده" بعد از 12 سال معطلی در مجلس!دستورالعمل‌های جمعیتی وزارت بهداشت هنوز عملیاتی نشده‌اندجمعیت مهاجر کدام کشور از جمعیت بومیان آن بیشتر است؟!چرا جمعیت ایران باید دستِ‌کم به 150میلیون برسد؟!ممنوعیت "سقط جنین" در لهستان به‌خاطر خطر کاهش جمعیت + آمار

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرزندآوری کاهش جمعیت فرزندآوری کاهش جمعیت راه های جلوگیری از بارداری کنترل جمعیت سازمان ملل بین المللی کاهش جمعیت سازمان ها سیاست ها ارزش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد