Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، بعد از آنکه طی چندین جلسه معاونین، کارشناسان و صاحب‌نظران دو نهاد آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی در شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان با بکدیگر در میزگردها و نشست‌های تخصصی ظرفیت‌های دو طرف را برای همکاری‌های مشترک بررسی کردند، نهایتا تفاهم‌نامه‌ای با نظر کارشناسان حقوقی این نهادها تهیه شد که در مراسمی با حضور روسای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس و جهاددانشگاهی استان گلستان به امضای طرفین رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* مرکز جدید آموزش جهاددانشگاهی در گنبدکاووس افتتاح می‌شود

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان در این نشست با تقدیر از همکاری و نگاه مثبت آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس به موضوعات علمی و پژوهشی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خود را همکار و دوست همه نهادهای خدمتگزار می‌داند و بدون دغدغه نام و جایگاه به دنبال رفع مشکلات مردم به ویژه با نگاهی علمی و فرهنگی است.

سیدعزیز موسوی با ابراز امیدواری مبنی بر نتایج درخشان همکاری مشترک جهاد دانشگاهی با آموزش و پرورش، افزود: از این پس برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، علمی، پژوهشی و حتی اشتغالزایی در راستای برنامه‌های ما قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد گام‌های بلندی را در این راستا برداریم.

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس دومین مرکز آموزش جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مرکز می‌تواند بخشی از خدمات خود را به دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش معطوف کند.

 

* توسعه فعالیت‌های مهارت محور خروجی تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به گام‌های بلند این اداره برای توسعه فعالیت‌های مهارت محور، اضافه کرد: بنده از زمان تصدی مسوولیت در اداره آموزش و پرورش همواره بر افزایش کمی و کیفی آموزش‌های مهارت محور تاکید کرده‌ام.

کمال‌الدین نظرنژاد با بیان اینکه نگاه ما به جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی که از بطن انقلاب به وجود آمده است یک مرکز مهارت محور و رشد دهنده است، افزود: امیدواریم همکاری مشترک آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی به خروجی‌های درخشان علمی و افزایش مهارت دانش آموزان و فرهنگیان در رشته‌های مختلف منتهی شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق تفاهم‌نامه اخیر علاوه بر فعالیت‌های مشترک فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی با جهاد دانشگاهی یک ساختمان نیز برای فعالیت مرکز جدید آموزش این نهاد در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد، ادامه داد: تردیدی نداریم با توجه به قرارگیری این ساختمان در منطقه متمرکز آموزشی شهر گنبدکاووس در خیابان شقایق و بولوار دانشجو می‌تواند به تحقق اهداف متعالی ما منجر شود.

* همکاری جهاد دانشگاهی با آموزش و پرورش در برگزاری دوره‌های ضمن خدمت

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس نیز با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند به ما در برگزاری دوره‌های ضمن خدمت کمک شایانی کند، تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها هر قدر علمی‌تر و با نظارت و کیفیت بیشتری همراه شود قطعا خروجی آن در بدنه آموزش و پرورش و مدارس هویدا می‌شود.

محمد عسکری با اشاره به اینکه با توجه به محدود شدن اعتبارات پژوهشی در آموزش و پرورش در سالهای اخیر همکاری جهاد دانشگاهی با پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و دانش‌آموزان محقق و المپیادی آموزش و پرورش می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی مجدد این عزیزان شود.

گفتنی است در این نشست معاونین آموزش متوسطه و پژوهش و فناوری اداره آموزش و پرورش، مدیر و کارشناس فرهنگی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی و کارشناس روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/83014

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استان گلستان جهاد دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس جهاد دانشگاهی آموزش جهاد مهارت محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در امتداد اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر که با افتتاح مدارس در بخش‌ها و نواحی مختلف شهرستان مشهد همراه است، آیین افتتاح پیش‌دبستانی و دبستان خیرساز بانو پروین گرجستانی ویژه دانش‌آموزان استثنایی بخش رضویه مشهد، با حضور محسن بخشی معاون فرماندار مشهد، آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، غلامعلی رأفتی رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار شد.

۳۰ میلیارد ریال، اعتبار ساخت مدرسه

محسن بخشی، معاون فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم تأکید کرد: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع، با فراهمآوری مشترک اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و خیر مدرسه ساز بانو پروین گرجستانی به بهره برداری رسیده و پیش از این، زمین پروژه توسط خیر دیگری به نام استاد علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

معاون فرماندار مشهد بیان کرد: خرداد سال گذشته بود که همایش خیرین نیک‌اندیش رضوی را در مشهد برگزار کردیم تا با حضور جمعیت کثیری از نیکوکاران شهرستان، ۲۴ شاخص اساسی و راهبردی را که مشهد در آنها از سرانه متوسط کشور پایین‌تر است، موردبررسی قرار دهیم. در آن نشست تعیین شد که چهار شاخص آموزش، ورزش، بهداشت و آب از جمله مصادیق و اولویت‌هایی است که جبران کاستی‌های موجود در آنها فقط با کمک مردم و خیران قابل جبران است و از همان زمان، مقدمات اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهر به کمک مردم فراهم شد.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ده‌ها مدرسه به همت مشترک آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز در شهرستان مشهد افتتاح شده است، اظهار کرد: احداث مدارس خیرساز نسبت به مدارس دولتی، سرعت بیشتری دارد و پروژه‌های از این قبیل با سرعت و البته دقت بیشتری به سرانجام می‌رسند، زیرا علاوه بر اینکه برکت حمایت خیر متوجه پروژه می‌شود، مردم نیز این مدارس را از خود می‌دانند و در مراقبت، حمایت و نگهداری از آنها توجه بیشتری به خرج می‌دهند.

۸۰ درصد از مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم تصریح کرد: هشتاد درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. در همین راستا، این مدرسه نیز به شمار مدارس استثنایی خیرساز شهرستان افزوده شد تا پاسخگوی بخش دیگری از نیازهای فرزندان عزیز ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6093515

دیگر خبرها

  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم