Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان مرکزی از عفو و تخفیف مجازات ۶۷ تن از محکومین محاکم عمومی وانقلاب این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی و ریاست کمیسیون عفو و تخفیف مجازات دادگستری کل استان مرکزی اظهار داشت: با پیشنهاد ریاست قوه قضائیه و با عنایت خاص مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) و ولادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) با عفو یا تخفیف وتبدیل مجازات تعداد ۳۷۸۰ از محکومین محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروی‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور موافقت گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد ۶۷ محکوم از محاکم عمومی و انقلاب استان مرکزی مشمول عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات شده اند که ۵۰ نفر از آنان با عفو مذکور آزاد گردیده و مابقی مشمول تخفیف در مجازات و یا تبدیل آن گشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خاطر نشان کرد: این محکومین در کمیسیون‌های استانی و مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند که پس از پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. این دومین عفو مناسبتی در سال جاری می‌باشد که تعداد کثیری از زندانیان و محکومین را شامل می‌شود و این محکومین باید قدردان این هدیه و نعمت الهی باشند که از طرف مقام معظم ولایت ورهبری و نظام جمهوری اسلامی به آنان اعطاء شده است.

بیشتر بخوانید: همزمان با ولادت مبارک پیامبر اسلام (ص) مرحله جدید عفو و آزادی محکومان عمومی و امنیتی آغاز شد

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان مرکزی عفو و تخفیف مجازات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان مرکزی عفو و تخفیف مجازات عفو و تخفیف مجازات محاکم عمومی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت