Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، حسین مظفر که دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی هم بوده، بر رواج «پوپولیسم پارلمانی» در قوه مقننه صحه می‌گذارد و معتقد است این تفکرات پوپولیستی بیش از هرجا در پارلمان ظهور و بروز می‌کند.

او با اشاره به افزایش شعارهای پوپولیستی سیاسیون کشور، به‌ویژه در آستانه انتخابات‌ها گفت: انتخابات و انتخاب حق مردم است، اما این حق باید در فضای آگاهانه و با شناخت کاملی باشد تا افراد بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند؛ درحالی‌که متأسفانه به دلیل رواج سیاست‌زدگی و گروه‌گرایی در کشور، احزاب نقش آگاهی‌بخشی را ایفا نمی‌کنند و فقط به دنبال یارگیری حزبی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطبوعات، رسانه‌ها و احزاب باید دنبال آگاه‌کردن مردم باشند تا انتخاب خوبی رقم بخورد، اما متأسفانه نامزدها از آگاهی‌نداشتن و احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند که سبب می‌شود شعارهایی که ضمانت اجرائی ندارد و منطقی، عقلانی و متناسب با ظرفیت‌های کشور نیستند، ارائه شود که این نوع شعارها جای خود را میان مردم هم باز می‌کند و هوادارانی جذب می‌کند که این آفت بزرگی است که هم مجلس را ناکارآمد کرده و هم قوه مجریه را دچار مشکلاتی می‌کند.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه شعارها و رفتارهای عوام‌فریبانه و پوپولیستی می‌تواند اقشار مختلف و به‌ویژه قشر خاکستری را له یا علیه یک مجموعه بسیج کند، افزود: درحالی‌که این شرایط در شأن نظام جمهوری اسلامی و مسلمانی ما نیست. باید در فضای انتخابات به نحوی عمل کنیم که رسانه‌ها، احزاب و نامزدهای انتخاباتی بخش مهمی از زمان خود را برای فرایند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق بگذارند تا امکان مقایسه برای مردم هم فراهم شود. او با تأکید بر اینکه رواج تفکر پوپولیستی بیش از همه به نهاد مجلس آسیب می‌زند، گفت: پیش از هر چیز تقویت نگاه ملی نمایندگان ضرورت دارد، نه اینکه آنها به مسائل حوزه انتخابیه خود بی‌توجه باشند. اما اکنون فقط به شرایط خود و رضایت اعضای حوزه انتخابیه‌شان توجه دارند و نگاهی به مصالح کشور ندارند؛ هرچند باید به مسائل منطقه هم توجه داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس همچنین اظهار کرد: راهکار برون‌رفت از این فضای پوپولیستی، پیش از هر چیز این است که احزاب باید نقش و کارکرد خود را برای انسجام‌بخشی جامعه به سوی مصالح ملی و آگاه‌سازی افکار عمومی و ارائه برنامه منطقی و معرفی شایستگان ایفا کنند. از طرفی مطبوعات و رسانه‌ها نیز نقش مؤثری دارند؛ چون زمینه تصمیم‌سازی کشور هستند و می‌توانند در آگاهی و شناخت عمومی تأثیرگذار باشند تا کسی هم شعارهای خارج از اختیارش مطرح نکند.

کد خبر 563354 برچسب‌ها مجمع تشخیص مصلحت مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در دیدار با رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با معرفی دستاورد‌ها و سامانه‌های این پژوهشگاه به‌ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور، عنوان‌کرد: این نرم‌افزار پارامتر‌های مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می‌کند.

وی گفت: از لحاظ ارائه پیش‌بینی‌های درست، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا با نمونه‌های خارجی خود قابل رقابت است که می‌تواند به‌عنوان سامانه بومی مورد استفاده قرار بگیرد.

رهنما در ادامه به پروژه‌های انجام شده این پژوهشگاه در سطح ملی و بین‌المللی همچون طراحی و راه‌اندازی سامانه هشدار و پیش‌بینی سیل، سامانه هشدار و پیش‌بینی گردوخاک برای ۲۵ کشور منطقه، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا برای ایستگاه‌های تقلیل فشار شرکت ملی گاز ایران، سامانه پیش‌بینی و هشدار آتش سوزی برای عرصه‌های طبیعی کشور و پروژه در دست اقدام هواشناسی جاده‌ای هوشمند سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره و توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این نشست «محمدرضا مجیدی» رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم نظام مسائل کشور، موضوع زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی است.

وی با عنوان این موضوع که باید دهه آینده را به نام دهه بسیج زیست‌محیطی نام‌گذاری و ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان همکاری‌ها و تعاملات خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درباره موضوعات تغییر اقلیمی و محیط زیستی داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: در موضوع کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین موضوعات جامعه نخبگانی می‌توانیم از ظرفیت‌های کارشناسی و تخصصی این پژوهشگاه به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مجموعه ما یک مجموعه گفتمان ساز است به همین دلیل می‌توانیم درباره گفتمان‌سازی پژوهشی با محوریت هواشناسی و اقلیم‌شناسی همکاری خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور داشته باشیم.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند