Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش صادرات تسلیحاتی اسرائیل به امارات، همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه، هشدار سازمان ملل در خصوص بروز قحطی در یمن و شروع جمع آوری امضای یک‌میلیون سودانی علیه سازش با تل‌آویو از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 34 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دستورالعمل نتانیاهو به وزیران کابینه درباره پیروزی بایدن نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، خبرنگار شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همچنان به سکوت خود در قبال نتایج انتخابات آمریکا تا زمان مشخص شدن نتایج رسمی ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری،‌در همان زمان دفتر نخست وزیری به وزیران حزب لیکود دستور داده تا دو پیام را در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها منتشر کنند.

نحستین پیام این است که تل‌آویو همانطور که با ترامپ کار کرده با بایدن نیز قادر است همکاری کند.

دومین پیام این است که تل‌آویو امیدوار است که بایدن همچنان عادی سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را به پیش ببرد و همچنین سیاست تهاجمی علیه ایران را به پیش برده و تصمیم ترامپ درباره برسمیت شناختن حق حاکمیت تل آویو بر جولان اشغالی را لغو نکند.

افزایش صادرات تسلیحاتی اسرائیل به امارات

طی چند سال گذشته همکاری محرمانه بین تل‌آویو و دبی به ویژه در زمینه نظامی افزایش یافته و قراردادهای کلان به ارزش‌ میلیاردها دلار خواه مستقیم یا با واسطه طرف سوم امضا شده است و علاوه بر آن امارات در مانورهای نیروی هوایی اسرائیل مشارکت داشته است.

در همین رابطه «یوسی میلمن» کارشناس امور امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گوید که امارات از بیش از یک دهه پیش با دستگاه امنیتی این رژیم ارتباط دارد و دستگاه‌های مربوطه نیز با مجوز صادرات شرکت‌هایی که به امارات پهپاد، تجهیزات دفاعی ویژه تأسیسات نفتی و تجهیزات ویژه جنگ الکترونیکی فروخته‌اند، موافقت کرده‌اند.

روزنامه اقتصادی عبری زبان «گلوبس» نوشت که صادرات نظامی اسرائیل در سال ۲۰۱۸ به ۷.۵ میلیارد دلار رسید که البته این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است به طوریکه سال ۲۰۱۷ رقم بی‌سابقه‌ای در صادرات سلاح اسرائیلی به ثبت رسانده و سودی به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار عاید این رژیم کرده است.

همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اعلام ادامه رایزنی های مقامات این کشور با همتایان ایرانی و ترکیه ای از همکاری مسکو با تهران و آنکارا برای برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه خبر داد.

مذاکرات آستانه توسط روسیه، ایران و ترکیه حمایت می‌شود و بر روی آتش‌بس در سوریه تمرکز دارد.

پیشتر اعلام شده بود که دور جدید این مذاکرات احتمالاً در ماه های مهر و یا آبان برگزار خواهد شد. هنوز زمان دقیق انجام این مذاکرات اعلام نشده است.

هشدار سازمان ملل در خصوص بروز قحطی در یمن

سازمان غذا و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل متحد هستند در خصوص گرسنگی مطلق و قحطی در سه کشور عربی سودان جنوبی، شمال شرق نیجریه و یمن و همچنین کشور آفریقایی بورکینوفاسو در سایه بحران‌های اقتصادی کنونی هشدار دادند.

در گزارش دو سازمان مذکور آمده است که برخی از افراد که در این مناطق زندگی می‌کنند، با وضع گرسنگی مطلق مواجه هستند و درگیری‌های روزافزون و دشواری‌های بسیار در دستیابی به کمک‌های انسانی ممکن است به خطر قحطی در این کشورها منجر شود.

فائو و برنامه جهانی غذا به عوامل متعددی همچون درگیری‌ها، نابسامان شدن وضعیت اقتصادی، وضع آب و هوا، همه‌گیری کرونا اشاره کرده‌اند که مردم را به صورت گسترده‌ای در مرحله فوق‌العاده‌ای از نبود امنیت غذایی سوق می‌دهد.

در این گزارش تاکید شده که نقشه جهان نشان می‌دهد که میانگین‌های نبود امنیت غذایی شدید به اوج جدیدی رسیده است و ۱۶ کشور با تهدید افزایش سطح گرسنگی شدید مواجه هستند که این کشورها ونزوئلا، هائیتی، اتیوپی، سومالی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، نیجر، سیرالئون، جمهوری دموکراتیک کنگو، موزامبیک، زیمبابوه، سودان، لبنان، سوریه و افغانستان هستند.

این سازمان‌های بین‌المللی امید وارند که با این گزارش کشورهای جهان را به اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع بحرانی بزرگ یا سلسله بحران‌هایی پس از گذشت سه الی شش ماه آینده ترغیب کند.

فائو و برنامه جهانی غذا تاکید کردند که تحول اوضاع در این کشورها به شکل ویژه‌ای به رسیدن کمک‌های انسان دوستانه و حمایت مالی مستمر برای این کمک هاست.

شروع جمع آوری امضای یک‌میلیون سودانی علیه سازش با تل‌آویو

 کمیته هماهنگ‌کننده نیروهای مردمی مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پویشی تحت شعار " مقاومت علیه سازش با تل‌آویو " را از شنبه(روز گذشته) شروع می‌کند.

در این بیانیه آمده‌ است: هدف این پویش حمایت از " نَه‌های سه‌گانه " است. یعنی نه به صلح، نه به مذاکره و نه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی.

در بیانیه کمیته هماهنگ‌کننده نیروهای مردمی تصریح شده است: در این پویش یک میلیون امضا در مخالفت سودانی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جمع‌آوری می‌شود. نشست‌های جوانان و مردمی درخصوص مخالفت با سازش برگزار و بیانیه‌های دوره‌ای در این زمینه منتشر خواهد شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی برای برگزاری دور جدید مذاکرات آستانه رژیم صهیونیستی سازمان ملل تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم

به گزارش شبکه الجزیره قطر، خلیل الحیه گفت: جنبش اقدام به بررسی این پیشنهاد خواهد کرد و پس از اتمام بررسی‌ها، حماس پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

این مقام حماس افزود که این پیشنهاد برای مذاکرات ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

این درحالی است که جمعه شب، «محمد نزال» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هرگونه دریافت پیشنهاد جدید به صورت رسمی توسط حماس را رد کرد و افزود که این گروه از هرگونه درخواست و پیشنهاد جدی در مورد مذاکرات استقبال می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسیده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران مقاومت در نوار غزه بحثی نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین رابطه پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که تصویر پیروزی کامل که بنیامین نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، کابینه رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس وزیر جنگ اسبق، یوآو گالانت وزیر جنگ کنونی و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوضاع را پیچیده کردند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند، اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است، زیرا ایران وارد معادله شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل