Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی گفت: مشاغل و اصنافی که از نظر شیوع ویروس کرونا پرخطر هستند به مدت یک ماه تعطیل می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ های کرونا در استان بسیار نگران‌ کننده است و دیگر نمی ‌توان به هشدار و اطلاع‌ رسانی اکتفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: تأمین سلامت مردم، مهمترین دغدغه مسئولان است، متأسفانه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون افراد زیادی را از دست داده‌ ایم، پس باید بدانیم که ویروس کرونا بسیار جدی است و در شرایط عادی به سر نمی ‌بریم و سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا رفته است.

 

وی افزود: متأسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته و مردم بی توجه شده اند بنابراین راه مقابله با کرونا در کنار اقدامات بهداشتی، انجام اقدامات آموزشی و حضور همه جانبه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر و مقابل این بیماری است.

 

حبیبی با اشاره به محدودیت‌های جدید برای فعالیت‌ اصناف عنوان کرد: بر اساس این مصوبه از ساعت ۱۸ فقط مراکز ضروری مانند داروخانه ‌ها، مراکز درمانی، آتش‌نشانی، مواد غذایی مانند سوپر مارکت‌ها و فروشگاه ‌های زنجیره‌ای می‌توانند فعالیت داشته باشند و دیگر صنوف متعلق به دسته سه و چهار از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

 

وی تصریح کرد: اتاق اصناف و سازمان صمت استان، هماهنگی خوبی در این زمینه داشتند و همزمان با شیوع کرونا در اوایل سال، از ۳۹ هزار کسبه استان، ۳۵ هزار صنف به صورت خودجوش، مشاغل خود را تعطیل کردند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین اضافه کرد: بر همین اساس در حال حاضر هم برخی صنوف به صورت خودجوش با نصب تابلو اعلام کرده اند که از امروز برای مراعات حال مردم، مشاغل خود را تعطیل خواهند کرد که این اقدام بسیار قابل تقدیر است.

 

وی تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا با آغاز محدودیت‌های کرونایی، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و اداره‌ها هم تشدید می‌ شود.

 

حبیبی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، وضعیت ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان بحرانی است؛ با توجه به شرایط استان تمام محدودیت‌ها به صورت جدی اعمال خواهد شد و همه ادارات استانی و شهرستانی موظف به همکاری با این ستاد هستند.

 

وی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم، تهویه سالن‌ها، ساختمان‌ها و مکان‌های سرپوشیده است بنابراین واحدها و دستگاه‌ها باید نسبت به این امر مهم، اقدامات لازم را انجام دهند و با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بسته بودن در و پنجره‌ها، الزام بیشتری در این خصوص داشته باشند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: قزوین و تاکستان ۲ نقطه حساس استان هستند و تاکستان از نظر شیوع کرونا نقطه سیاه و قزوین نقطه قرمز است و اگرچه شرایط می ‌توانست انفجاری باشد اما کنترل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: جلسه‌ ای با حوزه علمیه، بسیج طلاب و مسئولان امر، گروه‌های جهادی، جبهه فرهنگی و سازمان تبلیغات و نماینده تشکل ‌های مردمی برگزار شد و خواهش کردیم که میدان داری کنند و گروه‌های جهادی سری عتر وارد میدان عمل شوند.

 

حبیبی یادآور شد: همه نهادها از جمله سپاه، بسیج و هلال احمر با مشارکت همه جانبه، فعالیت جهادی در این زمینه خواهند داشت تا بتوان گام‌های بلندی را برای پیشگیری و مهار این ویروس برداشت.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: تعطیلی صنوف ویروس کرونا استانداری قزوین مقابله با کرونا کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز

بازرس‌کل استان زنجان پیرامون وضعیت آزادراه زنجان - قزوین و زنجان ـ تبریز تذکر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل خمسه در جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان که با حضور مدیرکل جدید، معاونین و مدیران دستگاه مذکور در محل بازرسی کل استان زنجان تشکیل شد آخرین وضعیت دستگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات، احداث راه‌های روستایی، حفظ و نگهداری راه‌ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای پروژه‌ها، مصرف اعتبارات، نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری و کالا، کمیت و کیفیت نیروی انسانی دستگاه و... را مورد بررسی قرار داد.

وی با تبیین آسیب‌ها و چالش‌های اداره‌کل راهداری استان گفت: مهمترین انتظار از اداره‌کل مذکور پیگیری در تعیین تکلیف قرارداد آزادراه زنجان – تبریز، هم زمان با اصلاح روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان – قزوین و زنجان تبریز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!