Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل عوامل تصادفات در استان قم بیشترین سهم در حوادث رانندگی به عامل انسانی باز می‌گردد، گفت: بر اساس آمارها در تصادفات ۷۰ درصد علت سهم راننده و ۳۰ درصد دیگر سهم جاده و وسیله نقلیه است.

وی افزود: ۴۰ درصد تصادفات منجر به فوت در معابر استان قم به علت عدم توجه به جلو و حواس‌پرتی راننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در مورد تصادفات موتور سواران بیان کرد: ۵۵ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی راکبین موتورسیکلت هستند و متاسفانه ۳۴ درصد از این تعداد فوتی جوانان بین ۱۵ تا ۲۵ سال می‌باشد که ۱۰ درصد خانم و ۹۰ درصد از آقایان تشکیل شده است

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند کم کردن میزان آسیب به راکب موتورسیکلت در تصادف کمک کند گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده در تصادفات موتورسواران ۷۲ درصد از ضربات به سر و صورت وارد می‌شود.

سرهنگ صدفی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد تصادفات شهر قم در ۳۳ معبر حادثه خیز رخ می‌دهد تاکید کرد: اگر ۱۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز در سال جاری اصلاح شود درصد قابل توجهی از تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 5066027

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوادث رانندگی موتور سیکلت پلیس راهور ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا محدودیت های کرونایی کرمانشاه بوشهر ستاد ملی مقابله با کرونا بارش باران شهرکرد مجلس شورای اسلامی قزوین هفته وحدت ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن از کاهش ۱۲ درصدی حوادث راه آهن در سال گذشته خبر داد و گفت: حوادث درجه یک ریلی ۶ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید گوگوچانی با یادآوری ممنوعیت سیر واگن های باری شیر بسته ( بدون ترمز) در سال 1402، اظهار کرد: در حوادث راه آهنی حدود 12 درصد کاهش را نسبت به سال 1401 داشته ایم.

وی ادامه داد: سعی می کنیم امسال این کاهش به مراتب بیشتر باشد. 

وی با اشاره به درجه بندی حوادث ریلی، افزود: در بخش حوادث بسیار مهم و مهم به ترتیب کاهش 12 و 31 درصدی درسال 1402 ثبت شد.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن یادآور شد: در حوادث درجه یک افزایش 6 درصدی، درجه 2 کاهش 25 درصدی و درجه 3 کاهش 17 درصدی را داشته ایم.

گوگوچانی همچنین از کشف 1231 مورد شبه حوادث در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال 1401 بالغ بر 15 درصد افزایش یافته است. 

وی در توضیح این موارد کشف شده اضافه کرد:به عنوان مثال همکاران بنده در راه آهن از سیر واگنی که ایراد فنی داشته جلوگیری کرده اند که جزو موارد شبه حادثه محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • حادثه رانندگی در گالیکش یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت
  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور