Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@09:21:27 GMT

(تصاویر) جیل بایدن؛ از معلمی تا بانوی اول آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۵۹۴۴

(تصاویر) جیل بایدن؛ از معلمی تا بانوی اول آمریکا

جیل بایدن، در طول مبارزات انتخاباتی در کنار همسرش جو بایدن بود. آقای بایدن در یک سخنرانی درباره ویژگی‌های بالقوه او به عنوان همسر رئیس جمهو آمریکا، گفت: همه شما در سراسر کشور، معلم محبوبتان را به یاد بیاورید، کسی که به شما اعتماد به نفس داد تا به خودتان ایمان بیاورید. این ویژگی بانوی اول است ... و جیل بایدن چنین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

".

اما ما از این زن که قرار است به زودی به عنوان بانوی اول آمریکا به همسرش در کاخ سفید ملحق شود، چه می‌دانیم؟

زندگی شخصی

جیل جاکوبز در سال ۱۹۵۱ در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد. در میان پنج خواهرش از همه بزرگتر بود و در محله ویل گروو در حومه فیلادلفیا بزرگ شد.

قبل از ازدواج با جو بایدن، جیل با همکلاسی دوران کالج بیل استیونسون ازدواج کرده بود.

در سال ۱۹۷۲، جو بایدن، همسر اولش نیلیا و دختر کوچکش نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر خردسال او هانتر و بو از این تصادف جان سالم به دربردند.

جیل می‌گوید سه سال پس از این حادثه او از طریق برادر جو بایدن با او آشنا می‌شود. آن زمان در حالیکه جیل هنوز به کالج میرفت، جو بایدن سناتور بود.

جیل در مصاحبه با مجله ووگ درباره اولین دیدارشان گفته بود: "آن موقع من با پسر‌هایی قرار میذاشتم که شلوار جین و تیشرت می‌پوشیدن، وقتی جو بایدن مقابل در ظاهر شد یک کت اسپرت و کفش لوفر بدون بند پوشیده بود. با خودم فکر کردم، خدای من غیر ممکنه که رابطه ما به جایی برسد. "

"او نه سال از من بزرگتر بود. اما با هم رفتیم فیلم فرانسوی "یک مرد و یک زن" را در سینما تئاتر فیلادلفیا تماشا کردیم، آره واقعا با هم گرم گرفتیم. "

او می‌گوید قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج جو بایدن را بپذیرد، پنج بار درخواست ازدواج او را رد کرده بود.

جیل توضیح می‌دهد: "نمی‌توانستم کاری کنم که بچه‌های بایدن یه بار دیگر از دست دادن مادر را تجربه کنند. برای همین باید صد در صد مطمئن بودم. "

این زوج در سال ۱۹۷۷ در نیویورک با هم ازدواج کردند. اشلی دختر آن‌ها در سال ۱۹۸۱ متولد شد.

خانم بایدن در طول مبارزات انتخاباتی بار‌ها از خانواده و مشکلاتی که با آن رو به رو شدند، صحبت کرد.

پسر جو بایدن، بو در سال ۲۰۱۵ در ۴۶ سالگی در پی ابتلا به سرطان مغز درگذشت.

خانم بایدن درباره همسرش گفت: "می‌دانم اگر ملت را به دست جو بسپاریم، او برای خانواده‌های شما همان کاری را خواهد کرد که برای ما کرده است، ما را در کنار هم نگهداشت و در زمانی که نیاز داشتیم کمک کرد که پیش برویم. "

دوران معلمی

خانم بایدن ۶۹ ساله، برای دهه‌ها سابقه کار معلمی دارد.

او علاوه بر مدرک لیسانس، دو فوق لیسانس و یک مدرک دکترای آموزش از دانشگاه دلاور دارد.

قبل از اینکه به واشنگتن دی سی نقل مکان کند، او در یک کالج عمومی، یک دبیرستان دولتی و همچنین یک بیمارستان روانپزشکی مخصوص نوجوانان تدریس می‌کرد.

او در جریان مبارزات انتخاباتی در مدرسه‌ای در شهر دلاور که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ تدریس می‌کرد، حاضر شد و با جو بایدن سخنرانی کردند.

زمانی که همسرش معاون اول رئیس جمهوری آمریکا بود، خانم بایدن در کالج ویرجینیای شمالی استاد زبان انگلیسی بود.

او در ماه اوت و قبل از سخنرانی در مدرسه قدیمی در یک توییت نوشت: "آموختن کاری نیست که من آن را انجام می‌دهم. آموختن وجود من است. "

سیاست

خانم بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ زمانی که همسرش معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود، عنوان بانوی دوم را داشت.

فعالیت خانم بایدن در آن دوران بیشتر شامل تقویت موسسات آموزشی منطقه‌ای (کالج‎‌های محلی)، حمایت از خانواده نظامیان و افزایش آگاهی رسانی درباره پیشگیری از سرطان پستان بود.

او همچنین همراه با میشل اوباما، بانوی اول وقت آمریکا گروهی را برای حمایت از کهنه‌سربازان و سربازان آسیب دیده آمریکایی و تهیه برنامه‌های تحصیلی و آموزشی برای خانواده‌های آن‌ها و فراهم کردن زمینه اشتغال تشکیل داده بودند.

او در سال ۲۰۱۲ یک کتاب کودکان با عنوان "فراموش نکنید، خدا سربازان ما را حفظ کند" بر اساس تجربه‌های نوه خود از زندگی در یک خانواده نظامی نوشته و منتشر کرد.

جیل بایدن در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۰ فعالانه از همسرش حمایت کرد و در کنارش ایستاد و در تمام فعالیت‌های انتخاباتی، برگزاری مراسم و جمع‌آوری کمک به شکلی موثر حضور داشت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جیل بایدن جو بایدن مبارزات انتخاباتی خانم بایدن بانوی اول جیل بایدن جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه شبکه «سی.ان.ان» گزارش کرد: گسترش خشم دانشجویان آمریکایی به خاطر سرکوب دانشجویان معترض حامی فلسطین توسط پلیس در ضمن ادامه حمایت‌های «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه باعث رویگردانی رای‌دهندگان جوان و به اصطلاح نسل «زد» از او با نزدیک شدن به موعد انتخابات ۲۰۲۴ شده است.

«حسن پیرعلی»، یکی از جوانان مسئول تبلیغات انتخاباتی در حمایت از جو بایدن در دانشگاه «ویک فورست» در کارولینای شمالی گفت: «اگر بخواهم از خودروهای برقی و تغییرات آب‌وهوایی حرف بزنم یک دانشجو از من می‌پرسد پس موضوع انتشار گازهای گلخانه‌ای در اثر بمباران غزه چه می‌شود؟ آن وقت مجبورم بگویم در این مورد قادربه کمک نیستم.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که «یهودستیزی و سخنان نفرت انگیز در دانشگاه‌های آمریکا جایی ندارد»، اما از حق اعتراض مسالمت آمیز دفاع کرد.

سی‌.ان.ان گزارش داد وخامت وضعیت در نوار غزه با توجه دسترسی بسیاری از جوانان آمریکایی به گزارش‌های در لحظه درباره جنگ در این باریکه از طریق رسانه‌های اجتماعی تبدیل به یک نگرانی بزرگ سازمان‌ها و گروه‌های حامی جو بایدن در مبارزات انتخاباتی از جمله سازمان‌های دموکرات، گروه‌های لیبرال خارج از حزب و دیگر متحدان او شده و آنها نگران رویگردانی شدید رای‌دهندگان جوان از شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

یک مثال بارز این نگرانی‌ها بیانیه منتشر شده از سوی یکی از گروه‌های دموکرات حامی بایدن به نام «دموکرات‌های کالج‌های آمریکا» است. این سازمان در بیانیه خود نوشت: «کاخ سفید استراتژی اشتباه در آغوش کشیدن بنیامین نتانیاهو را در پیش گرفته و به پایگاه حامیان خودش و همه رای‌دهندگانی که می‌خواهند این جنگ پایان یابد کم محلی می‌کند.  باید هر چه بیشتر این مساله تصریح شود که درخواست برای آزادی فلسطینی‌ها به معنی یهودستیزی نیست.»

سی.ان.ان بیانیه سازمان «دموکرات‌های کالج‌های آمریکا» را که سالهای زیادی زیر نظیر کمیته ملی حزب دموکرات فعالیت کرده جسورانه دانسته که به طور بالقوه می‌تواند جایگاه این سازمان نزد رهبران ارشد حزب دموکرات را به خطر بیندازد.

اما یکی از گلایه‌های اصلی این سازمان این است که ظاهرا رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد بفهمد رویکردش در قبال سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین و ادامه دادن به حمایت‌های نظامی از رژیم صهیونیستی چطور کار این سازمان و حامیان دیگر جو بایدن برای انجام تبلیغات انتخاباتی به نفع این نامزد دموکراتها در انتخابات ۲۰۲۴ را به ویژه در میان قشر جوانان و دانشجویان سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند