Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طبق آمار سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ ‌و میر در ایران در میان ۱۰ کشور با بیشترین ارقام قرار دارد. براساس اعلام رسمی، مرگ‌ و میر در ایران حدود ۶درصد ذکر شده در حالی که‌میانگین جهانی 2،5درصد است و در این میان ارقام یک یا کمتر از آن (کره‌جنوبی و آلمان) را نیز داریم.

  در خاورمیانه، فقط یمن با نزدیک ۳۰درصد بالاترین مرگ‌ و میر را دارد  که اصولا قابل مقایسه با هیچ کشور دیگری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته می‌توانیم این نسبت را نادیده بگیریم چون تابع میزان تست کرونا است ولی اگر نسبت فوتی به جمعیت را هم حساب کنیم در رتبه‌های بالا قرار خواهیم گرفت.

فراموش نکنیم که در ۱۵ آبان، رتبه دوم را در مرگ و ‌میر کرونا در فهرست جهانی داشتیم. اینکه آمار خیلی کشورها نیز درست نیست جای شکی ندارد، ولی آمار مرگ و میر ایران انحراف زیادی از واقعیت دارد. علت آن نیز نوع تعریفی است که از فوتی کرونا می‌کنند.

آخرین آمار ناشی از ثبت فوتی‌های ثبت احوال در فصل تابستان و مقایسه آن با فوتی‌های سال گذشته نشان می‌دهد که آمار رسمی را باید دو و نیم برابر کرد که در این صورت رقم و شاخص مرگ و میر در ایران خیلی بالاتر خواهد رفت. اگر درنظر بگیریم همه‌گیری جهانی کرونا در هر کشوری، از جمله ایران تبدیل به بحرانی ملی شده است که امنیت بهداشتی جامعه را تهدید می‌کند، در این صورت برای مقابله با این بحران انسانی در بحبوحه تحریم‌های اقتصادی که تبعاتش می‌تواند بسیار فاجعه‌آمیز باشد لازم است که همه ظرفیت‌های انسانی کشور برای مقابله با این بحران بسیج شوند، از این رو پیشنهاد می‌شود که از کارشناسان علمی و نمایندگان جامعه پزشکی و پرستاری و مسوولان بهداشتی و دانشمندان و کارشناسان دلسوز حوزه سلامت و پیشگیری در خارج و داخل ایران به همکاری دعوت شوند تا از تجربه و دانش آنها در کنترل این فاجعه قرن استفاده شود، چراکه این بیماری علاوه بر امنیت بهداشتی جامعه، امنیت اقتصادی و روانی ایرانیان را که به دلیل سیاست‌های داخلی و تحریم‌های خارجی هم دچار بحران مضاعف شده است، بیش از پیش دچار اختلال کرده که باتوجه به ادامه همه‌گیری، چشم‌انداز آن بیش از پیش نگران‌کننده خواهد بود.  در همین چارچوب این پرسش‌های مهم را می‌توان طرح کرد که: 
-چرا اعضای کمیته ستاد کرونا جزییات آماری و اپیدمیولوژیک به دست آمده را منتشر نمی‌کنند؟
-چرا هیچ نظریه‌ای برای علت بالا بودن درصد بالای مرگ و میر وجود ندارد؟ا

-چرا تفکیک سن و جنس و استان مشخص نمی‌شود؟ 
-چرا تفاوت معنی‌دار مرگ ‌و میر بعد از تبدیل داروهای مورد استفاده کرونا از انواع خارجی به تولید داخل شرح داده نمی‌شود؟ 
 -چرا جامعه علمی، پزشکان و پرستاران که خط اول مقابله با این بیماری هستند در جریان این جزییات قرار نمی‌گیرند؟

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نجم الدین شریعتی مجری و کارشناس رسانه ملی با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روزها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم‌آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که به ابعاد فرهنگی توجه شود و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

وی افزود: البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم‌شدن فرزندآوری در کشور شده اما بی تأثیر هم نیست.

شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعارهای مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند، اما در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند. این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم.

وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دولت باید موانع فرزندآوری را رفع کند

همچنین وحید شمسایی سرمربی کنونی تیم فوتسال ایران و بازیگر سابق فوتسال، با تأکید بر تهدیدات میانسالی جمعیت در کشور گفت: این تهدید از خیلی سال‌های پیش شروع شده منتها ما آن را جدی نگرفتیم.

وی گفت: حال این امر تبدیل به یک خطر شده که باید برایش خیلی فکر شود که البته عوامل زیادی هم باعث و بانی آن هستند.

شمسایی با ابراز تأسف نسبت به کسانی که علاقه به تشکیل خانواده و فرزندآوری ندارند، گفت: یک بعد قضیه مالی و اقتصادی است که باید برای زوج‌های جوان و جوانان در شرف ازدواج حل شود تا آنها مسیر درست زندگی خود را پیدا کنند. من همیشه یک مثال فوتبالی می‌زنم آن هم این است که شما ۵۰ سال نمی‌توانید یک تیم ملی را با همان اعضا نگه دارید. بنابراین ما نیاز به تیم نوجوانان، امید، جوان و بزرگسال داریم و اینها مدام باید در این چرخه تغییر کنند.

شمسایی با اشاره به اینکه خیلی افراد متولی هم هستند که سمت تشکیل خانواده و فرزندآوری نمی‌روند، گفت: درست است که این قاعده همه جا وجود ندارد که به خاطر شرایط مالی فرزندآوری کم شده است، من خیلی دوستانم هم هستند که با وجود نداشتن مشکل مالی تمایل به ازدواج و داشتن فرزند ندارند. اما برای آن قشری که نیاز مالی دارند دولت می‌بایست کاری بکند و موانع را از سر راه بردارد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

کد خبر 6097872

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • مقایسه تقابل ۴تیم بزرگ لیگ ایران با ۴ لیگ اروپا