Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین الملل گفت: علیرغم اینکه ادبیات دموکرات ها ملایم تر است اما اجماع جهانی علیه ایران در دوران حاکمیت آنها بسیار پر رنگ بوده و عملکرد موفقی در اجماع سازی جهانی علیه ایران داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: در سیاست کلان جمهوری اسلامی فرقی میان حاکمیت دو حزب موجود در آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد و با رفتن افراد هیچ گونه تغییری در سیاست جمهوری اسلامی و منطقه ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دموکرات ها حساسیت زیادتری نسبت به ارتقاء جایگاه رژیم صهیونیستی دارند و در طول دهه گذشته اگرچه گفتمان و ادبیات ملایم تری داشته اند اما تجربه ثابت کرده دموکرات ها همچنان ایران را دشمن درجه یک ایالات متحده و رژیم صهیونیستی می دانند.

هانی زاده با اشاره به عملکرد حاکمیت حزب دموکرات در آمریکا بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این بودیم که کارتر به عنوان رئیس جمهور وقت آمریکا از حزب دموکرات تحریم های ظالمانه ای علیه ایران برقرار کرد و حوادثی از جمله کودتاه نوژه، حمله به طبس و تحمیل جنگ ظالمانه هشت ساله علیه ایران ایجاد کرد که اینها نتیجه حاکمیت حزب دموکرات بر ایالات متحده است.

وی افزود: همچنین در طول دوران حاکمیت بیل کلینتون تحریم های بسیار سنگین دیگری علیه ایران وضع شد و لذا به نظر می رسد علیرغم اینکه ادبیات دموکرات ها ملایم تر است اما اجماع جهانی علیه ایران در دوران حاکمیت آنها بسیار پر رنگ بوده و عملکرد موفقی در اجماع سازی جهانی علیه ایران دارند.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: امروز نباید انتظار برود که با پیروزی جوبایدن از حزب دموکرات ها تغییر چندانی در سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران به وجود بیاید و اتفاقا معاونی که برای جوبایدن در نظر گرفته شده یک ارتباط صمیمی با لابی صهیونیستی دارد و به هیچ عنوان شاهد تغییر اساسی در رفتار آمریکائی ها نخواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در قبال نهایی شدن پیروزی انتخابات آمریکا گفت: در صورت پیروزی جوبایدن شرایط سنگینی برای بازگشت به برجام و رفع همه تحریم ها وجود خواهد داشت و به همین دلیل باید جمهوری اسلامی و ملت ایران به اقتصاد مقاومتی و رونق و جهش تولید تمرکز داشته باشد تا بتوانند از شرایط فعلی بیرون بیایند.

هانی زاده خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان این انتظار وجود ندارد که جو بایدن یک شبه و بدون قید و شرط بتواند تحریم ها را لغو کند و به برجام بازگردد و به همین دلایل نباید خیلی شوق زده و ذوق زده در خصوص احتمال پیروزی جوبایدن بود چراکه همان رفتار ترامپ با ادبیاتی دیگر و هوشمندانه تر علیه ایران کاربرد خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جهانی علیه ایران جمهوری اسلامی دوران حاکمیت حزب دموکرات دموکرات ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: اگر به نظام جمهوری به دید تشکیلاتی نگاه کنیم، در مقایسه با همه نظام‌های جهان می‌بینیم که سایر کشورها بر اساس پادشاهی یا رأی مستقیم مردم یا مجلس و یا به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود، اما حکمرانی در جمهوری اسلامی متفاوت است و مقامات با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: گفتمان جدیدی را تحت عنوان «مردم سالاری دینی» در دنیا اختراع کردیم و همین کلمه دینی چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد؛ در دکترین جمهوری اسلامی عبارت مردم سالاری دینی یعنی همه امور در کشور از صفر تا صد در اختیار مردم است و مردم با معیارهای دینی خود ساختار سازی می‌کنند، بنابراین در چنین ساختاری دولت، مجلس، شوراها قاعده دارند با این حال اگر مردم سالاری به صورت دینی شکل گرفت کارآمدی بالایی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است، گفت: همه انتقادات وارده به اداره شوراها در همین مفهوم نهفته است که مجریان یا مسئولان سایر سازمان‌ها یا خود شوراها بر این مفهوم پایبند نیستند؛ شوراها در ریزترین واحد کشور تا بزرگترین سطح تشکیلات حاکمیت به صورت مویرگی و قاعده‌مند وجود دارند تا جایی که در اقشار و صنوف هم شورا وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه شوراها این است که بدون تعارف آنچه در بطن جامعه می‌گذرد را به حکمرانان ارائه کرده و مطالبه گری کنند و در ادامه آنچه را که توسط حاکمیت انجام می‌شود را به مردم منتقل کنند، کارآمدی نظام را نشان دهند و سبد اقدامات نظام را سنگین کنند، اما در زمینه نشان دادن کارآمدی نظام ضعف‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: حلقه میانی باید مطالبات مردم را پیگیری کند، اما همین حلقه امور انجام شده را در سبد انقلاب به مردم منعکس نمی‌کند و جفا به جمهوری اسلامی می‌شود.

جان‌نثاری با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان و عمرانی گفت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، مراقب باشیم آن را با دست خود سوراخ نکنیم؛ ما باید از خدمات نظام در بین مردم دفاع کنیم، چرا که جریان‌های ضد انقلاب از این حفره‌ها علیه نظام استفاده می‌کنند؛ حفره‌هایی که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های دو سال اخیر خود همواره بر آن تاکید داشته‌اند.

کد خبر 749978

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است