Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@15:27:32 GMT

جایزه بزرگ جشنواره ژاپن در دستان هنرمند ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۶۷۲۲

جایزه بزرگ جشنواره ژاپن در دستان هنرمند ایرانی

به گزارش افکارنیوز،

جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان و معلول ۲۰۲۰ ژاپن با حضور هنرمندانی از ۳۳ کشور و از جمله ایران با موضوع صلح و اهدای جایزه مقام دوم جشنواره به هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی و همچنین اهدای جایزه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به یک هنرمند ژاپنی، طی مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه که دیوسالار، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن، جمعی از هنرمندان و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده حضور داشتند، مراسم با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف آغاز و خانم مهرناز بهرامی از سیستان و بلوچستان (زاهدان) که دارای معلولیت شدید است، به عنوان نفر دوم این جشنواره ، جایزه این دوره را به دست آورد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی که اثر «صلح از درون» را ارائه کرده بود، در پیامی تصویری ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و همچنین رایزنی فرهنگی برای پیگیری و هماهنگی در این زمینه، به سوابق تاریخی و فرهنگی  دو کشور اشاره کرد و گفت: «خوشحالم که اثر من یعنی «صلح درون» که آرزوی همگان به صلح و دوستی در جهان است، مورد توجه قرار گرفت. دو کشور بزرگ ایران و ژاپن بیش از ۱۳۰۰ سال روابط تاریخی و فرهنگی دارند و برای یکدیگر احترام قائل هستند و امیدوارم من هم نقشی هر چند اندک در این زمینه ایفا کرده باشم.»

در این جشنواره، همچنین رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن یک اثر هنرمند ناتوان ژاپنی با عنوان پیوند آرزوها را انتخاب و صنایع دستی ایرانی و مجموعه مجلات و کتب چاپ رایزنی به زبان ژاپنی را به وی اهدا نمود.

در ادامه برنامه نیز سه اثر از دیگر هنرمندان ناتوان ایرانی توانستند جوایز داوران را به خود اختصاص دهند و از آنان تجلیل شد.

در این دوره و همچون دوره‌های قبلی، رایزنی فرهنگی نیز همکاری نزدیکی را با مسئولان جشنواره در ژاپن به عمل آورده و ضمن اطلاع‌رسانی گسترده در داخل کشور و برقراری ارتباطات مربوطه برای حضور پُر رنگ هنرمندان ایرانی با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی  امور ایرانیان خارج ازکشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیش از ۲۰۰ اثر هنرمندان ناتوان ایرانی (مجموعا ۴۰۰ اثر از ۳۳ کشور در این جشنواره شرکت داشته‌اند) حضور یافتند که بالاترین تعداد مشارکت را به خود اختصاص داد و علاوه بر انتخاب نفر برگزیده، ۲۶ اثر ایرانی دیگر نیز در بخش های مختلف انتخاب و جوایزی را دریافت نمودند که در کتاب این دوره به چاپ خواهد رسید.

آثار پذیرفته در این دوره شامل مدادهای رنگی، رنگ‌های اکریلیک، آب‌رنگ‌ها، رنگ‌های روغن، یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ ‌نقش چوبی (آجرک)، خوشنویسی و تصویر گل‌دوزی (با دست) است.

در سال ۲۰۱۸ هم که جشنواره با موضوع «جشن و جشنواره» برگزار شده بود، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن بیش از ۲۵۰ اثر را به جشنواره ارائه کرد که در نهایت ۶ اثر ایرانی در بخش نهایی انتخاب و جوایزی را دریافت کردند و ۵۰ اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در میان ۴۱ کشور شرکت کننده، بالاترین حضور به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره سفارت ایران کتاب خوشنویسی نقاشی هنرمند ایرانی جشنواره جهانی رایزنی فرهنگی فرهنگی سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ پیکر این هنرمند عرصه موسیقی، امروز از سالن گلشن شهر بجنورد تشییع و در بوستان جاوید در قطعه هنرمندان تدفین شد.
عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت‌ماه پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.
وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت.
استاد قلی پور در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرونده شمشیربازان ایران در جایزه بزرگ سئول بسته شد
  • پایان کار شمشیربازان ایران درسئول
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است