Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاره هرمزی روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: صید ترال فصل ، زمان و مکان صید را نمی شناسد و در همه فصول با انداختن تور به دریا آنچه از کف دریا بوده صید و به روی عرشه شناور آورده می شود درصورتی صید باید طبق قواعد و بررسی های از سوی مرکز تحقیقات انجام شود.

وی ادامه داد: بطور مثال طبق برنامه صید برخی آبزیان در آب‌های استان، صید هامور ماهیان از اول فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه وهمچنین صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از ابتدای اردیبهشت تا پایان خردادماه سالجاری در صیدگاه‌های استان ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه امور صید شیلات هرمزگان وی یادآورشد: زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال‌های اخیر باتوجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و اظهارنظرهای جامعه صیادی، به ۱۵فروردین تا پایان اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری تغییر یافته است.

هرمزی اظهارداشت: صید میش ماهیان از ۱۵ مرداد تا پایان شهریورماه سال آینده، روش مشتا هم از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه سالجاری و صید میگو درطول سال به جز فصل صید (اوایل مهر تا پایان آبان‌ماه) ممنوع است.

شیلات هرمزگان همچنین باتوجه به ممنوعیت صید، در خردادماه امسال تنها مجوز صید به ۱۰۰ فروند کشتی فانوس ماهیان آن هم در دریای عمان در صیدگاه مشخص و آب‌های فراسرزمینی با فاصله ۱۲ مایل دریایی از خط مبدا ساحلی و درعمق ۲۰۰ متری مجوز به روش ترال میان آبی را داده بود.

صید ترال یکی از مخرب‌ترین صیدها محسوب می‌شود که نه تنها به اکوسیستم دریا و زیستگاه‌های آبزیان آسیب می‌زند، بلکه شاید با انقراض نسل آبزیان، نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

بهره کشی بیش از اندازه وبی رویه صید ترال که علاوه بر خسارت به صیادان، یکی از دغدغه‌های جدی کارشناسان و صاحب‌نظران استان هرمزگان نیز بوده، از سال‌های گذشته تاکنون آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیستگاه‌های آبزیان خلیج‌فارس وارد کرده است.

استان هرمزگان دارای ۲۲ بندر صیادی، موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۳۱ هزار صیاد فعالیت‌های گسترده‌ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد.

تنوع گونه‌ای، روش‌های صید (گوشگیر، پرساین و قلاب)، روش‌های پرورش در قفس انواع آبزیان از سطح زیان، ‌ریز، درشت، میان زی‌، کفزی، میگو و فانوس ماهیان، استان هرمزگان را مجموعه‌ای کامل و کم‌نظیر از فعالیت‌های صید و صیادی معرفی کرده است.

براساس اطلاعات منتشره از مسوولان اداره‌کل شیلات هرمزگان؛ با تلاش صیادان بیش از ۳۸ درصد از صید انواع آبزیان کشور در این استان صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا هرمزگان قشم سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا هرمزگان قشم سازمان شیلات ایران اختصاصی ایرنا هرمزگان قشم سازمان شیلات ایران اخبار کنکور تا پایان صید ترال ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم

در این مطلب گفته‌های خسرو معتضد، تاریخ نگار کشورمان درخصوص خلیج همیشه فارس را مشاهده می‌کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • داستان نامگذاری خلیج فارس + فیلم
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • پایان لیگ برتر کانوپولو بانوان با قهرمانی تیم اصفهان خروشان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان