Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:48:54 GMT

ریزش ۱۲۷۴۳ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۷۱۶۵

ریزش ۱۲۷۴۳ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۱۲۷۴۳ واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 18 آبان) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 12743 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 250 هزار واحد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، خودرو، وبملت، شتران، کگل، وبصادر و شپدیس به ترتیب با 1384، 1267، 1250، 945، 801، 690 و 531 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين، ولپارس - ليزينگ پارسيان، وبصادر - بانك صادرات ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا - سايپا و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 18 آبان) شاخص کل فرابورس با ریزش 119 واحدی در ارتفاع 15 هزار و 772 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، گدنا - تهيه توزيع غذاي دنا آفرين فدك، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان، رافزا - رايان هم افزا، آريا - پليمر آريا ساسول، ثباغ - شهر سازي و خانه سازي باغميشه،غگيلا - شيرپاستوريزه پگاه گيلان در صدر لیست نمادهای پربیننده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 18 آبان) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با ریزش 20202 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 270 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 28091 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این شاخص در ارتفاع یک میلیون و 262 هزار واحد پایان یافت.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با 6807 واحد کاهش معادل 2.18 درصد به 330 هزار و 171 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 3363 واحد کاهش معادل 0.90 درصد به 371 هزار و 520 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 2203 واحد کاهش معادل 0.90 درصد به 243 هزار و 337 واحد، شاخص آزاد شناور با 36580 واحد کاهش معادل 2.10 درصد به یک  میلیون و 709 هزار و 433 واحد، شاخص بازار اول با 24647 واحد کاهش معادل 2.74 درصد به 875 هزار و 241 واحد و شاخص بازار دوم با 40786 واحد کاهش معادل 1.47 درصد به 2 میلیون و 740 هزار و 995 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد، فملی، کچاد، شتران، شبندر و اخابر به ترتیب با 3519، 2907، 1153، 1105، 1011 و 962 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، وبملت - بانك ملت، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و امين - تامين سرمايه امين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فولاد، فملی، کگل، کچاد، پارس، شتران و وغدیر بهه ترتیب با 3519، 2907، 1428، 1153، 1105، 1105 و 1022 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، وبملت - بانك ملت، سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين، امين - تامين سرمايه امين و ولپارس - ليزينگ پارسيان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و به این ترتیب، در پایان معاملات روز گذشته بورس 431 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 39 هزار و 470 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس ارتفاع یک میلیون واحدی شاخص کل بورس روز گذشته نمادهای واحد کاهش معادل بر شاخص کل بورس هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی

در جریان معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی کاهش یافت و سطح ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحد در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد سه نماد فولاد، فملی و شپنا امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، فولاد و خزامیا پراکنش‌ترین نماد‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد فجهان، خاور، مادیرا هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

امروز گروه خودرو باد ارزش معاملاتی ۲۶۹ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت فلزات اساسی و شیمیایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در بورس سه نماد افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، سپر و کارین برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت