Web Analytics Made Easy - Statcounter

قباد میمنت آبادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: در ۱۳ آبان امسال که با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مصادف است، به دلیل شیوع ویروس کرونا و درگیری نظام جهانی و کشورمان با این بیماری و براساس دستورات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، نتوانستیم مراسمی را به صورت حضوری در فضای دانشگاه برگزار کنیم، اما صدور بیانیه، حضور فعال گروه ها و تشکل‌های دانشجویی در فضای مجازی، رنگ و بویی متفاوت به پاسداشت این روز تاریخی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور موثر واحد سنندج در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در شرایطی که کبر استکبار جهانی و مکر مکرون ها بر نماد الهی همبستگی و اتحاد جامعه اسلامی به ویژه ثقلین و پیامبر اسلام برای انحراف از مسیر جبهه مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم حاکمان و چپاول گران معطوف شده، قاعدتا متفاوت خواهد بود.

میمنت آبادی ادامه داد: حضور موثر دانشگاه مذاهب اسلامی و دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه‌ها به ویژه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، زمینه آموزش ، ساماندهی و تبیین وجوه اشتراک و اتحاد جامعه اسلامی به ویژه مجموعه جوانان و دانشگاهیان را در این برهه حساس به منظور جلوگیری از تفرقه و بدبینی و تحلیل علت ایجاد نزاع در بین مسلمین توسط گروه‌های تکفیری، افراطی و جبهه تفرقه و نفاق استکباری را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج تصریح کرد: در خصوص تاثیر گذاری دانشگاه‌ها در بحث وحدت و اتحاد پیروان ادیان الهی، ذکر این نکته حائز اهمیت است که در آشفته بازار نشر اطلاعات در فضای مجازی که خارج از کنترل قدرت نظام‌های حاکمیتی است، گروه‌های مرجع مورد وثوق دانشگاهی هستند که می‌توانند با روشنگری و تبیین واقعیات، نقش بسزایی را ایفا کنند. در همین راستا استادان دانشگاهی می توانند با ارتباط مناسب در تبیین زمینه‌های اتحاد تاثیر گذار بوده و با برگزاری نشست‌های علمی، مناظرات دانشجویی و تنظیم کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور گروه‌های مختلف و نظرات متفاوت در یک موضوع مستند، به واقعیات تاریخی و بحث و تحلیل درباره آن بپردازند.

 وی اضافه کرد: استادان باید به استناد آیات وحدت بخش و روایات مسلم دینی که سنت عملی و قولی بزرگان دین به ویژه پیامبر(ص) در این راستا بوده است، وحدت را رسالت اصلی پرچم دار مبلغ این جریان بدانند تا با تأسی از پیامبر اجماع فکری و ضرورت اتحاد بین مسلمین را نهادینه کنند. امروز اجماع و اتحاد جهانی در بین مسلمانان برای استمرار مکتب عظیم و جهانی اسلام همانند دوران استقرار آن در زمان حیات رسول اکرم، ضروری و حائز توجه است.

میمنت آبادی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه در واحد سنندج گفت: در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری جهت کمک به افراد مستمند و معیشت مردم در مناطق محروم، تاکنون ۳ مرحله رزمایش کمک مومنانه برای جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی برگزار شده است. در مرحله اول، با توزیع ۵۰۰ بسته ارزاق و مواد خوراکی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان و در مرحله دوم، با توزیع گوشت گرم در روز عید سعید قربان به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون تومان در بین فقرای حاشیه شهر سنندج و در مرحله سوم با توزیع ۱۵۰۰ بسته بهداشتی در مدارس ضعیف و حاشیه شهرسنندج به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان، همراهی خوبی از سوی کارکنان و دانشجویان صورت گرفت.

وی افزود: در کنار کمک‌های مادی، دانشجویان، کارکنان و استادان بسیجی در قالب گروه های جهادی به آموزش، خدمت رسانی و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت کاهش آثار و تبعات ناشی از بیماری کرونا به صورت مستمر در مناطق محروم و روستاهای کردستان می‌پردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سنندج درباره در ادامه با اشاره به چالش‌های آموزش مجازی در ماه‌های گذشته، بیان کرد: برای افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در بستر توانمندی‌های داخلی خود، تمامی کلاس‌های مجازی را در سرورهای داخلی تنظیم و بدون هیچ وقفه‌ای ضمن تشکیل کلیه کلاس‌ها، آزمون‌های پایانی نیز در همین فضا با رعایت جوانب احتیاط و امنیت برگزار شد.

میمنت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در طول تابستان نیز با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به تشکیل کلاس‌های کارآموزی کردیم و پرونده آموزشی ترم گذشته با کمترین مشکل و نارضایتی بسته شد. البته درحال حاضر به دلیل حضور در سامانه یکپارچه آموزشیار مشکلات جزئی و سراسری وجود دارد که امیدواریم با معاضدت و همراهی تمامی عوامل مرتبط و کادر اجرایی و هیئت علمی دانشگاه، مشکلات موجود به زودی برطرف شود تا بتوانی در فضایی علمی و آرام، بستری را در شان دانشجویان برای تداوم فرآیند تحصیل آن‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1080009 برچسب‌ها فعالیت جهادی بسیج دانشجویی بسیج اساتید رزمایش همدلی کرونا ویروس فعالیت فرهنگی قباد میمنت‌آبادی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی کرونا کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت جهادی بسیج دانشجویی بسیج اساتید رزمایش همدلی کرونا ویروس فعالیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج میمنت آبادی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر از اعزام پیش از ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم و توزیع بیش از ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در هفته کار و کارگر استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ غلامرضا نصیحت‌کن شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به مهمترین اهداف سازمان بسیج کارگری و کارخانجات، اظهار داشت: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، پیگیری مطالبات کارگران، تامین امنیت شغلی کارگران و بررسی مشکلات و موانع تولید کارگاه‌های تولیدی از اهداف اصلی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات در سال جاری شهید اسدالله ابراهیمی معرفی شد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برنامه‌های بصیرتی و تبیینی، گردهمایی جهاد تبیین و مسابقات فرهنگی و ورزشی برخی از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در هفته کار و کارگر است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجاتف تصریح کرد: اعزام پیش از 60 گروه جهادی به مناطق محروم برای اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی و توزیع پیش از 313 بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برخی دیگر از اقدامات این سازمان در هفته کار و کارگر محسوب می‌شود.

نصیحت‌کن رسیدگی مسئولین به حل مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: توزیع بیش از شش هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری 60 نشست تبیینی و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات از برنامه‌های سال قبل است.

وی از تدوین 200 برنامه در هفته کار و کارگر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 20 کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارگران، اعزام بیش از یک‌هزار و 500 کارگر به اردوی راهیان نور جنوب و پیش از 500 کارگر به اردوی راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و اعزام کارگران به مشهد مقدس اقدامات این سازمان در سال 1402 است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کشت نهال در کارخانجات استان بوشهر و دیدار از خانواده‌های شهدای کارگری برخی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال قبل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد