Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۱ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

علی‌اصغر حجی اظهار داشت: سیب‌زمینی محصولی با قابلیت تحمل آب‌وهوای بسیار متنوع بوده که امکان کاشت آن در بسیاری از نقاط ایران و جهان وجود دارد.

وی سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان شاهرود در سال زراعی جاری را ۵۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: باراکا، آگریا، بامبو، آریندا و سانته مهم‌ترین ارقام کشت‌شده محصول سیب‌زمینی در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه میانگین برداشت عملکرد سیب‌زمینی ۲۰ تن در هکتار است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۱ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان شاهرود برداشت شود.

حجی مهم‌ترین مناطق کشت و تولید سیب‌زمینی در شهرستان شاهرود را مجن، بسطام، پشت بسطام و تاش عنوان کرد و با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی تا پایان آبان ماه ادامه دارد افزود: ارائه شیوه‌نامه‌های زراعت در زمینه بذر و تأمین نهاده‌های کشاورزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال فناوری به بهره‌برداران برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود برای حمایت از بهره‌برداران است.

وی اضافه کرد: معرفی ارقام جدید پر محصول در مناطق تحت کشت اراضی با هدف افزایش عملکرد از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان برای حمایت از بهره‌برداران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه سمنان سمنان جهاد كشاورزي جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان شاهرود سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اکیپ‌های برداشت محصولات در مناطق مختلف فعال هستند، گفت: کارشناسان سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه اقدام به بازدید از کمباین‌های مشغول برداشت محصولات پاییزه می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: اکیپ‌های برداشت در حین بازدید از مزارع و کمباین‌ها توصیه‌های لازم در خصوص تنظیمات کمباین و منع آتش زدن بقایا و کاه و کلش مزارع نیز به کشاورزان منطقه صورت می‌گیرد.

توکلی افزود، در حین برداشت عملکرد مزارع توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند.

کد خبر 6087140

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود