Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@15:31:58 GMT

علل رنگ های مختلف‌ خلط سینه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۷۸۹۱

علل رنگ های مختلف‌ خلط سینه

به نقل از شاشه نیوز، سرفه همراه با خلط یا عطسه همراه با مخاط سبز از علائم مقاومت در مقابل سرماخوردگی است. هرچند این علامت کمی چندش آور است، اما سرنخ‌های مهمی را درباره سلامتی نشان می‌دهند.

دکتر سارا بروور مدیر پزشکی شرکت Healthspan می‌گوید که مخاط تنفسی یا خلط سینه می‌تواند نشانه‌های واضحی از میزان مقابله بدن شما با سرماخوردگی یا عفونت تنفسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بروور توضیح می‌دهد: این که آبریزش بینی دارید یا سرفه همراه با خلط می‌کنید، نشان می‌دهد که بدن شما در حال مبارزه با عفونت بوده و امید می‌رود که این عفونت به زودی از بدن شما خارج خواهد شد.

او افزود: رنگ خلط می‌تواند سطح ابتلای شما به بیماری را نشان دهد؛ به گونه‌ای که اگر خیلی بی رنگ یا آغشته به خون بود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دکتر بروور با تاکید بر اینکه مخاط عملا از ما محافظت می‌کند، توضیح داد: مخاط تنفسی با مرطوب نگه داشتن ریه ها، مجاری تنفسی، مجاری بینی، انتقال آنتی بادی‌ها و سلول‌های ایمنی بدن که به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند، از بدن ما محافظت می‌کند.

رنگ خلط می‌تواند سرنخ‌های خوبی درباره شرایطی که در ریه‌ها و اندام‌های دیگر دستگاه تنفسی جریان دارد، ارائه کند.

رنگ شفاف

به گفته دکتر بروور، مخاط شفاف به این معنی است که بافت‌های بینی شما متورم شده است؛ به طوری که مخاط موجود در بینی شما نمی‌تواند از طریق مجاری بینی با سرعت معمول حرکت کند.

این مخاط به دلیل کاهش میزان رطوبت، ضخیم و متراکم می‌شود. اگر سرفه همراه با خلط سفید نیز دارید، به این معنی است که به عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی یا گرفتگی سینوس مبتلا شده اید.

رنگ زرد

خلط زرد که ضخیم و بسیار تیره است، می‌تواند به معنای ابتلا به عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد که این عفونت احتمالا در سینوس‌ها یا مجاری تنفسی تحتانی رخ داده است. رنگ زرد تیره و حتی سبز هنگامی رخ می‌دهد که گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت هجوم بیاورند.

رنگ صورتی

خلط صورتی می‌تواند نشانه وجود یک مایع در ریه‌ها (اِدِم ریوی) باشد. افرادی که دارای اِدِم حاد ریوی هستند، خلط صورتی کاملاً متمایزی تولید می‌کنند.

رنگ قرمز

خلط قرمز رنگ یکی از رنگ‌های نگران کننده است. اگر مقدار کمی خون قرمز روشن سرفه می‌کنید، ممکن است نشانه ابتلا به عفونت در قفسه سینه یا گاهی اوقات، نشانه وجود تومور در ریه باشد. اگر خلط شما زنگ زده یا آغشته به خون باشد، باید فوراً به یک پزشک مراجعه کنید. اگر مقدار کمی خون قرمز روشن سرفه می‌کنید، ممکن است به دلیل وجود مشکل در ریه‌ها یا به دلیل سرفه و عفونت در قفسه سینه باشد. این عارضه غالبا برای افراد مسنی که سیگار می‌کشند، اتفاق می‌افتد.

رنگ قهوه‌ای

خلط و مخاط قهوه‌ای بیشتر در افراد سیگاری به ویژه معتادان به آن ظاهر می‌شود. مخاط قهوه‌ای می‌تواند به دلیل خون خشک ناشی از خون دماغ، سرماخوردگی یا نکروز بینی باشد. مخاط قهوه‌ای همچنین می‌تواند در اثر آلودگی هوا و استنشاق دود آتش نیز ایجاد شود.

رنگ سیاه

خلط و مخاط سیاه می‌تواند در اثر استنشاق خاک یا گرد و غبار ایجاد شود. سیگار کشیدن نیز می‌تواند باعث ایجاد رگه‌های سیاه در مخاط شود. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه خلط تیره‌تر باشد، احتمال وجود خطر بزرگتر بیشتر است. در این حالت، اولین اقدام شما باید مراجعه به پزشک عمومی باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرماخوردگی عفونت تنفسی دستگاه تنفسی خلط سینه سرماخوردگی عفونت تنفسی دستگاه تنفسی سبک زندگی پارسی خبر قهوه ای ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان شمال، مرکز و جنوب نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در جنوب نوار غزه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سوی اطراف فرودگاه ویران‌شده غزه در شرق رفح آتش گشودند و شرق رفح را با حمله‌های هوایی و حمله‌های مداوم توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

همچنین از بامداد امروز تاکنون ۴ شهید از جمله یک بانو و دو کودک فلسطینی در نتیجه حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح به شهادت رسیده‌اند.

در شهر غزه و در شمال نوار غزه، همزمان با تیراندازی گاه و بی‌گاه بالگردهای آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی، توپخانه ارتش این رژیم نیز به گلوله‌باران منطقه‌های مختلف شهرک «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه ادامه می‌دهد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

در مرکز نوار غزه نیز توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های «المغراقه»، «الزهرا»، شرق «البریج» و «دیرالبلح» را گلوله‌باران کرد.

علاوه بر این پشت ایستگاه برق در منطقه «ارض المفتی» واقع در شمال «النصیرات» در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کد خبر 6094508

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام
  • چرا در استقلال کودتا به پا شد؟ / دست رد به سینه پرسپولیس!
  • کارهای عمرانی در بشاریات رشد سه برابری داشته است
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟
  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند