Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا هزینه حفاظت و آزادسازی حریم زاینده رود  را افزون بر ۳.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۶ هکتار مربوط به دریاچه و مابقی مربوط به این رودخانه است.

وی با تاکید بر حفاظت از حریم رودخانه و دریاچه زاینده رود و جلوگیری از هرگونه تصرف ادامه داد: در این مدت ۶۸۵ اخطاریه ابلاغ و ۱۱۷ پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بیشتر تصرفات بصورت ساخت ویلا، باغ و توسعه زمین‌های کشاورزی است اضافه کرد: در فصول بهار و تابستان سالجاری در راستای آزادسازی و رفع تصرف ۳۱ رای مثبت صادر و ۴۵ مورد اجرای احکام انجام شد.

صادقی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری همگانی از منابع آبی با پایبندی به قانون تصریح کرد: تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها مشکلات فراوانی همچون استفاده غیرقانونی از آب را پدید می‌آورد که نتیجه آن کمبود آب در نقاط پایین دست است.

وی یکی دیگر از معضلات بی توجهی به حریم و محدوده‌های آبی را آبگرفتگی در مواقع بارندگی و افزایش احتمال بروز سیلاب دانست و گفت: روان‌سازی جریان آب بویژه در زمان بارندگی‌های مهم  و برای جلوگیری از خسارات ضروری است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر لزوم همکاری جمعی برای کاهش پرونده‌های حقوقی مرتبط با تصرف خاطرنشان کرد: برای ساخت و ساز و هرگونه عملیات عمرانی در اطراف رودخانه‌ها استعلام از این نهاد از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی لازم است.

زاینده‌رود با طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر به‌عنوان بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران از کوه‌های زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد. 
این رودخانه در دهه‌های اخیر بدلیل  مدیریت ناصحیح بر منابع آب ، خشکسالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت در بالادست به یک رود فصلی تبدیل شده و در پایین دست در بیشتر ایام سال بویژه فصول گرم با خشکی مواجه می‌شود که این موضوع مشکلات بسیاری را برای بخش‌های آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و محیط زیست استان بوجود آورده است.

سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تامین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست،، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد؛ این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان  و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود اصفهان سد زاینده رود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود اصفهان سد زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود اصفهان سد زاینده رود اخبار کنکور رودخانه ها زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی، قهرمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل از پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شده است.   پس از برگزاری دوئل نفس‌گیر بین ورزشکاران، در رده سنی بالای ۱۹ سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال و با عملکردی عالی و رکوردشکنی مسابقات بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند. پس از او، رومینا سالک و مژده شعبانی به عنوان دوم و سومی بسنده کردند. نکته مهم دیگر اینکه رکورد پیشین هم در دست خود این اسکیت باز بود و توانست در اصفهان آن را دوباره ارتقا دهد.   همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال، پریناز ذکریا، ریحانه مصطفایی و زهرا صادقیان سه نفر برتر این رویداد را تشکیل دادند.

دیگر خبرها

  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تصادف زنجیره ای در آزاد راه شیراز _ اصفهان
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • احمدی، قهرمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل شد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد