Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: یک فروند کشتی بزرگ روغن خام سویا که بدلیل مشکلات بین فروشنده ‌و صاحب کالا نتوانسته بود مجوز ورود به بندر را اخذ نماید با ورود دستگاه قضای استان هرمزگان ‌و تشکیل جلسه مشترک روز گذشته در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علیرضا محمدی کرجی ران گفت: کشتی حامل ۴۱ هزار و ۷۸۰ تن روغن خام سویا که بدلیل مشکلات بین خریدار و فروشنده از تیرماه سال جاری بلاتکلیف مانده بود پس از تشکیل جلسه و دستور رییس کل دادگستری استان هرمزگان  روز گذشته در بندرشهید رجایی پهلو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این کشتی را متعلق به یکی از خطوط کشتیرانی  یونان اعلام کرد و گفت:عملیات راهبردی کشتی مذکور انجام و این شناور در اسکله شماره ۲۱ بندر شهید رجایی مستقر و در حال عملیات تخلیه کالا است .

محمدی کرجی ران اظهار داشت: این کشتی از مبدأ بندر پاراناگوا کشور برزیل عازم آب‌های ‌‌خلیج فارس شده بود که پس از ورود،  بدلیل مشکلات بین خریدار و فروشنده نتوانسته مجوز ورود به بندر را اخذ نماید.

 وی افزود: با ورود دستگاه قضا و تشکیل جلسه مشترک به ریاست رییس کل دادگستری استان هرمزگان، مشکلات مطروحه مرتفع و اجازه  پهلوگیری این شناور در بندر شهید رجایی صادر شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: این سی و ششمین کشتی حامل کالاهای اساسی در سال جاری است که بیش از ۴۱ هزار تن روغن خام  سویا  را به کارخانجات فرآوری این محصول تزریق می نماید.

به گفته محمدی کرجی ران  یکی از اهداف مهم و اولویت‌های کاری دولت، بویژه سازمان بنادر و دریانوردی، تامین به موقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز همسو با سیاستهای کلان دولت پیرامون زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با اختصاص انبارهای ویژه نگهداری و انبارش و همچنین اختصاص پایانه های ویژه تسهیل گر تحقق این امر مهم بوده است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روغن سویا بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت برنج و روغن به کالاهای مشمول ارز ترجیحی!

در لیست قبلی انواع گوشت تازه یا سردکرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن‌کشی، دانه گلرنگ، شکر تصفیه‌شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی‌آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال جاری بود.

 واردات هر کدام از این کالاها با ارز دونرخی امکان ایجاد فساد را دارد چراکه تفاوت قیمت حاصله، جذابیت بالایی برای فروش غیرقانونی آن ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • برگشت برنج و روغن به کالاهای مشمول ارز ترجیحی!
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه