Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای کاهش آسیب های احتمالی دانش آموزان در فضای مجازی، راهی جز ارتقای سواد رسانه ای آن ها نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید منصور مرتضوی افزود:  مشاوران مدارس، برنامه هایی برای دانش آموزان در شبکه شاد در راستای کاهش آسیب ها و خطرات تهدیدکننده آن ها، حین حضورشان در فضای مجازی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای توانمند سازی روانی - اجتماعی گروه مخاطب والدین و دانش آموزان طبق دستورالعمل و اسناد بالا دستی پیش خواهیم رفت.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: راهکارهای روان شناختی وجود دارد برای این که والدین بتوانند بر حضور فرزندانشان کنترل داشته باشند تا درگیر ضربه های روحی و روانی نشوند، والدین مستبد معتقدند که فرزندانشان باید بدون هیچ استثنایی از قوانین آن ها تبعیت کنند، وقتی کودک دلیل یک چیز را می پرسد می گویند چون من گفتم، والدین مستبد به جای تربیت، ممکن است تنبیه کنند یا با وضع قوانین و با اندک توجهی به فرزندان، عواقب کارشان را به آن ها نشان دهند.

مرتضوی تصریح کرد: اما والدین مقتدر، استدلال های موجود را در پی وضع مقررات برای فرزندان توضیح می دهند، به احساسات فرزندان توجه می کنند و مقررات را نیز عملی می کنند، والدین مقتدر برای جلوگیری از مشکلات رفتاری پیش از وقوع آن ها، در زمان و انرژی سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: محققان دریافته اند که فرزندان با والدین مقتدر بیشتر احساس مسئولیت می کنند و کمتر دچار چالش های فضای مجازی می شوند و در ارزیابی خطراتی که ممکن است برایشان رخ دهد، بهتر عمل می کنند، اما  گروه والدین سهل گیر است که  مقررات وضع شده را به ندرت عمل می کنند و معتقدند که بچه بازیگوش است و بر این باورند که بچه ها خودشان بزرگ می شوند و در حدی نقش دوست را برای فرزندشان دارند و نقش پدر و مادری خودشان یادشان می رود، آنها اغلب فرزندان را تشویق می کنند که مشکلات را بگویند در همین حد، نه این که انتخاب درست را به آن ها نشان دهند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: باید با هدف، در فضای مجازی حضور پیدا کنیم و این یک قانون است، باید به فرزندانمان بیاموزیم وقتی در کلاس بر خط شرکت می کنیم در این فاصله پاسخ بقیه گروه ها را ندهیم، پروفایل دیگران را چک نکنیم و هر تبلیغی که روی صفحه لمسی موبایل آمد را لمس نکنیم.

مرتضوی گفت: اول این که خود والدین باید کمتر از فضای مجازی استفاده کنند تا حرف شنوی بچه ها بیشتر شود، بنا به اعلام  شورای عالی فضای مجازی 2 ساعت در شبانه روز، میزان طبیعی استفاده از فضای مجازی است که در جهان 4 ساعت صورت می گیرد و در ایران 7 ساعت است که این میزان باید کاهش یابد.

وی با بیان این که ترجیحا نرم افزارهایی از قبیل فیلتر شکن روی گوشی نصب نباشد، گفت: بی توجهی والدین و ساعت ها حضور آن ها در فضای مجازی، فرزندان را بیشتر به این سمت سوق می دهد، استفاده زیاد از فضای مجازی موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، فقر عاطفی، ایجاد مشکل با  والدین، مشکل ارتباط بین فردی و کمبود تحرک و به دنبال آن اضافه وزن و تنبلی می شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: مباحث مشاوره ای را در کانال پیام مشاور و همیار مشاور گسترش داده ایم، توانمند سازی و آگاه سازی روانی اجتماعی صورت گرفته و مدارس سواد رسانه ای را به طور جدی دنبال می کنند،  باید با شفافیت در مورد سایت های هرزه نگاری، سواستفاده های مالی و خشونت توضیح بدهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرتضوی آموزش و پرورش کرمان آموزش و پرورش استان کرمان فضای مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد