Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جشنواره زیباسازی رباتیک شهری با عنوان «Tehran TEBO» از سوی معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می شود و این سازمان از طرح‌هایی که در سطح شهر قابلیت اجرا داشته باشند، استقبال و اجرای آن‌ها را عملیاتی خواهد کرد.

ایده‌های برتر جشنواره رباتیک، اجرایی می‌شوند

دکتر فرزاد طالبی، دبیر اولین جشنواره زیباسازی رباتیک شهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که این جشنواره باعنوان «Tehran TEBO» از ۱۳ آبان آغاز به کار کرده و تا 16 آذر ماه ادامه دارد، دربارۀ نخستین دورۀ این رویداد اظهار کرد: خوشبختانه رباتیک از جمله دانش‌های پیشرفته ای‌ است که در کشور ما هم در بخش‌های دانش‌آموزی و هم در بخش‌های دانشگاهی، مورد اقبال بسیار واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو، سازمان زیباسازی شهر تهران علاقه‌مند است برای موضوعات مختلف حوزه زیباسازی مثل مبلمان‌شهری، تبلیغات محیطی، هنرهای شهری و هر آن‌چه به منظر و زیبایی بصری شهر ارتباط داشته باشد، از جوانان نخبه‌ای که در حوزۀ رباتیک فعالند و به زیباسازی شهر نیز علاقه‌مندند و طرح و ایده‌ای دارند، به‌گونه‌ای، هم دعوت و هم حمایت کند. تا به امروز، از طرح‌های رباتیک در بسیاری از بخش‌های صنعتی و علمی استفاده می‌شده و حالا وقت آن است که در شهر هم بتوان ازامکانات مختلف این فناوری، بهره‌ گرفت؛  به‌خصوص در حوزۀزیباسازی شهری.

وی از آمادگی این سازمان برای دریافت طرح‌ها و ایده‌های علاقه‌مندان در نخستین جشنواره زیباسازی رباتیک شهری خبر داد و افزود: ما در این دوره، با مرکز پژوهشگران جوان که هرساله جشنواره‌های رباتیک دانش‌آموزی را برگزار می‌کنند، آغاز به همکاری‌ کرده‌ایم. در طول برگزاری جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌هایشان را برای وب‌سایت tehrantebo.ir بفرستند. طرح‌های برتر بعد از ارزیابی و داوری معرفی و تقدیر می‌شوند.

ارزیابی و تقدیر از طرح‌های برگزیده

طالبی دربارۀ اعطای امتیاز به برگزیدگان، توضیح داد: به ایده‌پردازان هر طرحی که توسط داوران برگزیده شود، جوایز نقدی تعلق می‌گیرد و سازمان از طرح‌هایی که در سطح شهر قابلیت اجرا داشته باشند، استقبال و اجرای آن‌ها را عملیاتی خواهد کرد.

دو شرط اساسی برای شرکت در جشنواره

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی دربارۀ شرایط شرکت در این جشنواره افزود: تمرکز جشنواره به‌طورخاص بر شناسایی فعالان و ایده‌پردازان جوان و نوجوان حوزۀ رباتیک است و تمام ایده‌های ارسالی بر اساس گروه سنی ارزیابی می‌شوند. 

محدودیت‌های کرونایی، جشنواره را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد

طالبی درباره نحوۀ اجرای جشنواره در شرایط کرونایی، بیان کرد: اولین جشنوارۀ «زیباسازی رباتیک شهری» مثل سمپوزیوم‌ها نیست که نیاز به حضور شرکت‌کنندگان دارد. طرح‌ها بعد از ارسال به دبیرخانۀ جشنواره مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و در مرحله بعد نتایج اعلام شده و جوایز نیز برای برگزیدگان ارسال می‌شود لذا حضور علاقه مندان محدود است و پروتکل های بهداشتی دقیقاً رعایت خواهد شد.

دبیر جشنواره زیباسازی رباتیک شهری تاکید کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام می‌توانند به وب سایت رویداد مراجعه کنند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را موجد رقابت سالم و افزایش انگیزه‌ در بین نخبگان جوان شهر دانست و افزود: امیدواریم که این طرح‌ها در شهر اجرایی و دیده شوند. این قطعا هم به نفع شهر است و هم به نفع نخبگان جوان ما. رباتیک ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد. نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که ما بتوانیم از این طرح‌ها در فضای زندگی‌مان استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان زیباسازی شهر تهران مسابقات رباتیک رباتيك زیباسازی شهر علاقه مندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: این جشنواره با هدف الگو گیری از مالک اشتر، فرمانده برگزیده سپاه امیرالمومنین حضرت علی(ع) و شناسایی نخبگان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشد و کارآمدی و تعالی سازمان و تقدیر از مدیران و مسئولین برتر از نتایج برگزاری جشنواره مالک اشتر است.

سردار اکبری اضافه کرد: ایجاد شور و اشتیاق معنوی و انقلابی و رفع معایب و تقویت محاسن از دیگر آثار جشنواره مالک اشتر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

درخشش در پنجمین جشنواره ملی مالک اشتر بسیج

وی بیان داشت: مالک اشتر الگویی برای مدیران و فرماندهان سپاه و بسیج است که در میدان‌های مختلف باعث خوشحالی حضرت علی (ع) و موجب شادی مسلمان، ترس و وحشت دشمنان بود.

سردار اکبری، سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج و فعالیت در قرارگاه‌های ۱۱ گانه را یکی از شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر عنوان کرد.

وی ادامه داد: آمادگی‌های عمومی ورزمی و توان رزمی از دیگر شاخص‌های انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان