Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرستاده سازمان ملل به لیبی با اشاره به اینکه مقدمات مربوط به گفتگوی تونس به شکل خوبی در دست انجام هستند، هدف اصلی انتخابات را حل بحران مشروعیت در لیبی دانست. از سوی دیگر جسد یکی از مسؤولان وزارت کشور لیبی در یک گور دسته جمعی در ترهونه شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، استفانی ویلیامز، جانشین فرستاده سازمان ملل به لیبی در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای "لیبیا الاحرار" اظهار کرد: مقدمات مربوط به گفتگوی تونس که فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد، به شکل خوبی در دست انجام هستند و تمامی شرکت‌کنندگان در این گفتگو وارد تونس شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیامز گفت: هدف اصلی انتخابات لیبی حل بحران مشروعیت است و ما تلاش می‌کنیم آن را مطابق با قانون اساسی اجرا کنیم.

تونس از فردا نهم نوامبر میزبان نشست مستقیم طرف‌های لیبیایی برای حل بحران این کشور و رسیدن به یک راه‌حل سیاسی است.

جانشین فرستاده سازمان ملل به لیبی افزود: لیبی در مقطع زمانی سرنوشت‌ساز و مهمی قرار دارد و شرکت‌کنندگان در گفتگوی تونس در برابر فرصت ویژه‌ای قرار دارند که سال‌هاست شاهد آن نبوده‌ایم.

او در ادامه این مصاحبه بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: قصد داریم نشست‌های مجازی با شرکت‌کنندگان در گفتگوی تونس داشته باشیم.

ویلیامز در ادامه گفت: پیشنویس توافق آتش‌بس را برای سازمان ملل فرستادیم و هرگونه توافق سیاسی را که به آن برسیم، به این سازمان ارجاع خواهیم داد. لیبیایی‌ها باید بتوانند نشست داشته باشند و جهت امتیازدهی برای کشورشان آماده شوند.  

این مسؤول سازمان ملل افزود: ما مشتاقیم لیبیایی‌ها  از اتفاقاتی که داخل سالن‌های گفتگو رخ می‌دهند، آگاهی کامل داشته باشند، ما از قبل هیچ چیزی را آماده نکرده‌ایم و فقط لیبیایی‌ها را برای گفتگو و انجام مذاکرات جمع می‌کنیم.

ویلیامز درباره رویکرد خود نسبت به حل بحران لیبی نیز گفت: آشتی ملی باید عنوان مرحله آتی باشد و ما در این روند همراه با لیبیایی‌ها خواهیم بود، تلاش‌های خوبی برای آزادی افراد بازداشت‌شده انجام دادیم.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه فاش کرد، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی با آنچه در مذاکرات کمیته نظامی مشترک توافق شد، موافقت کرده است.

سازمان ملل ۲۳ اکتبر گذشته اعلام کرد، دو طرف درگیر در لیبی در جریان مذاکرات کمیته نظامی مشترک (۵+۵) در شهر ژنو سوئیس به توافق برای برقراری آتش‌بس دست یافتند.

در همین حال فتحی باشاغا، وزیر کشور لیبی با انتشار توییتی از کشف جسد مبروک خلف، مدیر سابق دفتر اطلاعات و پیگری این وزارتخانه در یک گور دسته‌جمعی در شهر ترهونه واقع در جنوب طرابلس خبر داد.

باشاغا با اشاره به اینکه خلف به دست گروه جنایتکار "الکانی" (وابسته به شبه‌نظامیان حفتر که در شهر ترهونه مستقر هستند) ترور شده است، بر لزوم تعقیب قضایی داخلی و بین‌المللی این گروه تاکید کرد.

پیش از این نیز هیات کل جستجو و شناسایی مفقودان لیبی از کشف سه جسد از دو گور دسته جمعی در ترهونه خبر داده بود، به این ترتیب تعداد کل اجساد کشف شده از پنج گور دسته‌جمعی که اخیرا در ترهونه یافت شدند، به ۱۷ جسد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی گور دسته جمعی گفتگوی تونس سازمان ملل لیبیایی ها حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از روز چهارشنبه در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام‌های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است ولی با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملاً حرفه‌ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

وی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملاً حرفه‌ای تیم داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هرچند که متأسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

اعلایی با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه‌ای در این ورزشگاه کار می‌کنند که انگار خانه خود را می‌سازند.

وی افزود: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 6094747

دیگر خبرها

  • دو گل اینیاکی ویلیامز مقابل ختافه روی دو پاس گل برادرش نیکو ویلیامز (ختافه 0-2 اتلتیک بیلبائو)
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ده روسی: رم می‌تواند اولین تیمی باشد که بایرلورکوزن را شکست می‌دهد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!