Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:31:27 GMT

چهار کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌غربی فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۸۷۲۶

چهار کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌غربی فعال شد

امیر شهسوار جلاوت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها با هدف گسترش همکاری‌های مشترک شرکت‌های مدیریت صادرات در آذربایجان‌غربی و توسعه فعالیت‌های «B۲B» و استفاده از ظرفیت‌های مرزی این استان برای گسترش صادرات محصولات به کشورهای همسایه راه‌اندازی شده‌ است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است ۲ کنسرسیوم صادراتی فرش و مبل نیز تا پایان امسال راه‌اندازی شود تا تعداد کنسرسیوم‌های فعال این استان به ۶ مورد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مطالعه امکان‌سنجی خوشه فرش دستباف را در برنامه کاری خود قرار داده است بیان کرد: بروزرسانی نقشه استانی خوشه‌های کسب و کار آذربایجان‌غربی در حال مطالعه و تدوین گزارش نهایی است و بعد از شناسایی خوشه صنعتی، دوره‌های آموزشی برای افراد دخیل و اعضای خوشه‌های صنعتی برگزار می‌شود.

شهسوار جلاوت اضافه کرد: خوشه‌های صنعتی چندین واحد و مجموعه تولیدی و بنگاه اقتصادی مستقر در یک منطقه را با محصول نهایی مشترک به هم پیوند می‌دهد.

وی بیان کرد: این واحدهای تولیدی در قالب خوشه فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می‌کنند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات پرداخته و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی توسعه صادرات دولت تدبیر و امید ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی توسعه صادرات دولت تدبیر و امید ارومیه مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی توسعه صادرات دولت تدبیر و امید ارومیه اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد