Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات شورای پزشکی معافیت از خدمت سربازی بهزیستی استان قزوین، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال سه جلسه کمیسیون معافیت از خدمت سربازی با حضور اعضای شورای پزشکی برگزار شده است که از ۶۰  فقره پرونده مطرح شده در آن، ۴۸ پرونده واجد شرایط معرفی به حوزه نظام  وظیفه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در سال های گذشته سازمان بهزیستی براساس تعامل با سازمان وظیفه عمومی ناجا در راستای کمک به نگهداری افراد معلول در منزل، موفق به کسب امتیازاتی در ارتباط با معافیت از خدمت سربازی فرزندان ذکور خانواده های دارای معلول شده بود.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه هدف قانونگذار از بهره مندی فرد مشمول از معافیت خدمت وظیفه عمومی، مراقبت و نگهداری از معلولان در کانون خانواده و توانمندسازی خانواده است، نگهداری آنان در مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان، مغایر با قوانین مذکور بوده و فقط خانواده آن دسته از معلولان مجردی که در منزل نگهداری می شوند شرایط معافیت را دارا هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین یادآور شد: از سال ۸۵ به این سو، یکی از فرزندان ذکور اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده و یا حداقل ۲ نفر از فرزندان مجرد آنها ناتوان و معلول باشند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

وارثی اظهار داشت: مشمولانی که با معلولان اناث ازدواج می کنند و زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می کنند تا زمانی که سرپرستی همسر ناتوان خود را به عهده داشته باشند، در صورت عدم غیبت به صورت موقت  از انجام دوره ضرورت معاف می شوند و پس از گذشت پنج سال از استمرار ازدواج معافیت دائم برای آنها صادر می شود.                                                                                                                                                   
این مسوول ادامه داد: داشتن معلولیت جسمی حرکتی در حد شدید یا خیلی شدید در یکی ازحوزه های جسمی ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب ملاک بررسی است و معلولیت های ذهنی و روان مشمول این معافیت نیست.

برچسب‌ها استان قزوین سازمان بهزیستی کشور معلولان خدمت سربازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین سازمان بهزیستی کشور معلولان خدمت سربازی استان قزوین سازمان بهزیستی کشور معلولان خدمت سربازی اخبار کنکور معافیت از خدمت خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد

با مساعدت اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،با مساعدت مدیر عامل و هیات مدیره یکی از بانک ها، یک دستگاه ویلچر برقی، تخت بیمارسانی برقی، یک دستگاه پردازشگر و مانیتور برای این خانواده برای رفع مشکلات این خانواده خریداری شد. 

 

بنا به این گزارش این قلام با حضور مدیر کل بهزیستی و مدیر شعب بانک رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده یاسوجی تحویل شد. 

 

شایان ذکر است همه اعضای این خانواده شامل پدر، مادر، دو برادر و خواهر به ترتیب به بیماری‌های ضربه مغزی، سرطان سینه، قطع نخاع و بیماری نادر سخت درمان پوستی و سرطان تیروئید مبتلا هستند. 

 

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی