Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یک مدیر نباید اینجا را سکوی پرتاب آینده بداند و به دنبال شهرت نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کفاشیان در مورد اینکه آیا ساختار فوتبال ایران نسبت به قبل حرفه‌ای شده، عنوان کرد: متاسفانه فوتبال ما همان قضیه شترمرغ است. هروقت بگوییم تخم کن می‌گوید شتر هستم و هروقت بگوییم بار ببر می‌گوید مرغ هستم! فوتبال ما باید در یک قالب حرفه‌ای حرکت کند تا به شایستگی‌های خودش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقبای آسیایی ما حرفه‌ای حرکت می‌کنند.

کفاشیان ادامه داد: ما با توجه به قوانین دست و پا گیر مشکل داریم. مثلا وقتی می‌گوییم پول بدهید می‌گویند حرفه‌ای هستید. این جلوی رشد فوتبال را می‌گیرد. کشورهای دیگر هم مشکلاتی دارند اما پیشرفت می‌کنند. ما در بحث حرفه‌ای بودن قونین را اصلاح کردیم اما پیش نرفته‌ایم.از روز اول فیفا گفت باید مستقل باشد اما جلوتر که رفتیم دیدیم وابسته به دلتیم. یا گفتند بازنشسته هستید، گفتیم بودجه بدهید گفتند حرفه‌ای هستید.

وی در مورد موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت:‌ بحث اصلی این است که فدراسیون مستقل باشد. ان شاالله هیات رئیسه جدیدی که می‌آید مصوبات لازم را می‌گیرد. ضمن اینکه حق پخش تلویزیونی 60تا70 درصد درآمد فوتبال را رقم می‌زند. اگر حق پخش به بدنه فوتبال تزریق نشود روزهای خوبی را برای آینده فوتبال نمی‌بینم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا انتخابات فدراسیون تا پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید بشود. فیفا هم تاکید کرده است. شاید چون آیین نامه انتخابات فورس‌های زمانی برای کاندیداها دارد، چندروز هم بگذرد. اما 8 آذر که اساسنامه به تایید مجمع می‌رسد باید فوری مقدمات برگزاری انتخابات فراهم شود.

وی افزود: این اساسنامه تقریبا همان اساسنامه قبلی است. در آن هم نوشته بود که فدراسیون نهاد مستقل و غیر دولتی است اما عملا قانون اصلاح نشده بود و در مجلس عمومی غیر دولتی بود. ما هم با این کنار آمدیم. یک سال وقت دارند تا این موضوع را درست کنند و فدراسیون نهاد مستقل و غیردولتی یعنی تجاری شود. مجمع هم دارند. در این صورت دست فدراسیون هم بازتر می‌شود ولی در کنار آن باید بحث خصوصی شدن و حق پخش را برای باشگاه‌ها درست کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی اضافه کرد: من با سابقه معاون وزارت ورزش، دبیر کل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون دوومیدانی به فدراسیون فوتبال آمدم. همه گفتند فوتبالی نیست. وقتی فیفا اساسنامه را اصلاح کرد گفت هرکسی در ورزش سابقه دارد می‌تواند کاندیدا شود. فوتبال همه مباحث را در خودش نهفته دارد. مثلا وقتی فیفا از جام جهانی میلیاردها دلار درآمدزایی می‌کند یک کار اقتصادی بزرگ است.

وی ادامه داد: یک مدیر نباید اینجا را سکوی پرتاب آینده بداند و به دنبال شهرت نباشد. باید مزه شهرت را چشیده باشد. بعضی از مدیران فکر می‌کنند سرپرست تیم هستند. با تیم می روند و می‌آیند با گل زدن به هوا می‌پرند و... مدیر باید مسائل حرفه‌ای و اقتصادی را مدیریت کند. حتما نباید داور یا بازیکن باشد. باید داور خوب انتخاب کند و... فرض کنید بهترین فرد را به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب کنند وقتی نتوانند به او سرویس خوب بدهند فایده ندارد. باید امکانات را فراهم کنند و با مجلس و وزارت ورزش تعامل داشتهباشند تا کارها خوب پیش برود.

کفاشیان در مورد مساله بازنشستگان گفت: یک شرط سنی وجود داشت که از اساسنامه برداشته شد. بحث بازنشستگی هم ان‌شاالله بعد از اینکه هیات رئیسه جدید آمد و قانون را تصویب کرد، برطرف می‌شود. اما الان رئیس فدراسیون، دبیر کل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند چون کاراجرایی دارند و باید اوراق را امضا کنند. اما وقتی آن قانون توسط مجلس و دولت اصلاح شد بازنشسته‌ها مشکلی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده

 

 

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه پویا است که اگر این نیروی انسانی ماهر و توانمند باشد به جهش تولیدی کشور می‌تواند کمک چشم گیری داشته باشد.

موضوعی که امسال به نام شعار سال برگزیده شده و برای تحقق جهش تولیدی باید نیروی کار در جامعه ماهر و توانمند شوند که این موضوع جز با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

هر چند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین در دنیا باید این آموزش‌ها به روز و مطابق با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های معتبر جهان تا چند سال آینده میلیون‌ها شغل از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید جای آن‌ها را خواهد گرفت.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است و تعداد مجوز‌های صادره یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده است که این آمار‌ها نشان دهنده رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می‌باشد اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهند رفت و بیش از ۹۰ میلیون حرفه در حوزه فناوری‌های نو جایگزین مشاغل گذشته خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۵۸ مرکز، ۴۸۰۰ کارگاه، بیش از ۴۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فعال، بیش از ۴ هزار مرکز جوارکارگاهی، سهم زیادی در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بمب افکن H6K نیروی هوایی چین، دوربردترین سکوی چینی‌ها برای پرتاب هر سلاح برد بلندی است (فیلم)
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند