Web Analytics Made Easy - Statcounter

انبریج، بزرگترین شرکت صنایع نفتی آمریکای شمالی اهدافی برای کاهش انتشارات عملیات نفتی خود تا سال 2050 اعلام کرد و به جمع غول های نفتی اروپایی پیوست که سرمایه گذاری خود برای کاهش گرمایش زمین را افزایش می دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، این شرکت بزرگ خطوط لوله نفت اعلام کرده است که اهداف موقتی برای کاهش شدت انتشارات گازهای گلخانه ای از عملیات خود تعیین کرده است: 35 درصد تا سال 2030.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غول آمریکایی راهی مشابه و حتی سخت تر از غول های اروپایی رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، توتال و رپسول در پیش گرفته است درحالی که همکاران آمریکایی‌اش اکسون موبیل و شورون هنوز هدف مشخصی برای مقابله با انتشارات عملیات خود ندارند.

غول های صنعت نفت و گاز همیشه از سوی گروه های محیط زیستی تحت فشار هستند تا شدت انتشارات کربن را از عملیات های صنعتی خود کاهش دهند. برخی از این غول های نفتی تحت فشار سرمایه گذاران خود تریلیون ها دلار برای کاهش انتشارات سرمایه‌گذاری می کنند.

برنامه های انبریج البته دربرگیرنده اهداف انتشارات صفر برای احتراق سوخت های فسیلی توسط خودروها، هواپیماها و خانه و کارخانه‌ها نیست. این شرکت اعلام کرده است در حال حاضر به عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کمک خواهد کرد تا انتشارات خود را بر اساس رهنمودهای پانل بین دولتی تغییرات اقلیم سازمان ملل متحده کاهش دهند.

انبریج کانادا شبکه های وسیع و گسترده ای از خطوط لوله نفت و گاز در ایالات متحده دارد اما بر پروژه های بزرگ انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی هم سرمایه گذاری کرده است. به این ترتیب این شرکت در حال حاضر قادر است دو هزار مگاوات برق انتشارات صفر خالص تولید کند و نیاز انرژی 950 هزار خانه یا شهری در حد و اندازه های سانفرانسیسکو را تامین کند.

برچسب هاانبریج (Enbridge) انرژی امروز پانل بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو برای کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر