Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین اطلاعات پروازهای اطفای حریق در استان گلستان افزود: در مدت یادشده ۳۸ سورتی پرواز با توجه به وقوع آتش سوزی در جنگل های توسکستان، به منظور پشتیبانی عملیاتی و امدادرسانی و انتقال نیروهای امدادی از سوی بالگرد هلال احمر استان گلستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی توضیح داد: در این پروازها ۴۲۰ نیروی امدادی و داوطلب از دستگاه های امدادرسان برای مهار آتش توسط بالگرد هلال احمر اعزام شدند و چهار تن بار از جمله وسایل و تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق برای انتقال به این مناطق جابجا شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات  اضافه کرد:جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده و هر جا که سایر دستگاههای دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه درخواست همکاری و استمداد کمک اضطراری داشته باشند وارد عمل خواهد شد.

آتش از روز یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه، مازو آروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

افزایش دمای چند روز پیش گرگان به حدود ۳۵ درجه و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است هرچند روند وضعیت جوی رو به سرد شدن و بارندگی است.

محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها استان گلستان اطفای حریق جنگل سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان اطفای حریق جنگل سازمان امداد و نجات هلال احمر استان گلستان اطفای حریق جنگل سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر حوادث و سوانح امداد و نجات انواع حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت

به گزارش «تابناک»، حمید محبوبی شامگاه جمعه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر روز جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق شدن یک کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات کله کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

گفتنی است، روز گذشته ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌جو فرد غرق شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت