Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه طرح ملی« ایران قوی» از جامع ترین طرح ها در حوزه مساجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، گفت: جریان سازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش برای حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد از اهداف این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: طرح ملی ایران قوی در قالب اجرای مرحله دوم طرح ملی رویداد فهما بر اساس دستورالعمل صادره از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  در سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی با تمام توان و ظرفیت ها در تمام سطوح در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در حال اجرا است، افزود: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در  راستای اجرای رویداد ملی فهما در سال‌ گذشته، سعی و کوشش فراوانی  مبنی بر انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، دینی و قرآنی و انجام برنامه‌های شاخص در مناطق مختلف شهری و روستایی دارد.

 

وی گفت: مرحله دوم رویداد ملی فهما در سال جاری با دستور ریاست محترم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام حاج آقای دکتر ارزانی، همزمان با سراسر  کشور آغاز شده و در استان ایلام نیز  در راستای برگزاری این طرح، جلسات توجیهی ویژه‌ای برای رابطین کانون فرهنگی هنری در مناطق مختلف برگزار و آموزش‌های چهره به چهره و همچنین از طریق فضای مجازی برای مدیران کانون های فرهنگی هنری به منظور ورود به سامانه مرکزی طرح ملی ایران قوی اجرا شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد:  این طرح با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از آموزه های قرآن، سیره اهل بیت(ع)، مسجد و  بیانیه گام دوم انقلاب و با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی»  در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

چراغی پور با بیان اینکه این طرح ویژه ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی و در سطح کانون های مساجد اجرا می شود، افزود: شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی، ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

 

وی  با بیان اینکه این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» اجرا می شود، گفت: در هر شبستان نیز برنامه ها و فعالیت های شاخصی با امتیازات مشخص تعیین شده است که مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از  طریق سامانه ستاد مرکزی طرح ملی ایران قوی نسبت به ثبت اطلاعات برنامه ها و فعالیت های خود اقدام و امتیازات لازم را جهت ارزیابی نهایی کسب کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: شبستان هنر شامل چند رواق با فعالیت های از جمله سرود، نمایش، فیلم، ترنج و قلم، شبستان نوآوری شامل رواق هایی از جمله کارآفرینی و فناوری، شبستان فرهنگ شامل رواق نور، دانش، کتاب، همدلی و رسانه است که این طرح، یک طرح بسیار  کامل و جامع و یک ایده بسیار نو در حوزه مساجد است.

 

چراغی پور افزود: دستگاه ها و نهادهای زیادی در حوزه مساجد  فعالیت می کنند اما طرح‌هایی که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال های اخیر آغاز به کار کرده از جامع ترین طرح ها در حوزه مساجد و در حوزه جذب جوانان و نوجوانان  به مساجد است و  در این راستا استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های ویژه در جهت  بهره گیری از ظرفیت عظیم و شبکه ملی اعضای کانون فرهنگی هنری در دستور کار این ستاد استانی قرار دارد.

 

وی بیان کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  تعامل بسیار خوبی با تمامی دستگاه هایی که در حوزه مسائل دینی و فرهنگی فعالیت می‌کنند دارد و در این عرصه نیز نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار همواره عنایت ویژه ای به بچه های مساجد دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دشمنان و استکبار جهانی با برنامه ریزی گسترده در تلاش برای جدا کردن قشر جوان و نوجوان  از حوزه مساجد و مسائل دینی و فرهنگی هستند و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تلاش است با  اجرای فعالیت های نو و به روز، زمینه ساز جذب جوانان به مساجد به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و دینی باشد.

 

وی بیان کرد: از مدیران کانون های مساجد درخواست می شود که جریان سازی گفتمان ایران قوی در محله و فضای مجازی، اطلاع رسانی و انگیزه بخشی به اعضا برای شرکت حداکثری در برنامه ها، ثبت دقیق گزارش و مستندات عملکرد کانون در سامانه بچه های مسجد و تعامل در قالب شبکه رابطین فهما و ارتباط مستمر با ستاد استانی را برای اجرای طرح ملی ایران قوی در دستور کار فعالیت های خود قرار دهند.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران قوی رویداد فهما ایلام کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی ایران قوی هنری مساجد کشور حوزه مساجد حجت الاسلام چراغی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال و هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد قریشی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: داده‌ها در حوزه حمل‌ونقل آن هم در حوزه مدیریت شهری از مهم‌ترین بخش‌ها است.

وی افزود: از این داده‌ها به نحو احسن نمی‌توانیم استفاده کنیم و این نقص وجود دارد، اما راهکار حل چالش این است که داده به‌صورت عام در اختیار تمام استفاده کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه همیشه سعی کردیم داده‌ها را به صورت باز در اختیار بخش‌های مختلف قرار دهیم و از سوی دیگر با مجموعه‌هایی که داده در حوزه حمل‌ونقل دارند، همکاری کنیم، گفت: دو سال پیش تفاهم‌نامه ای را با مسیریاب نشان امضا کردیم، بر اساس این همکاری هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دادیم و مقرر شد آن‌ها هم در راستای روان سازی ترافیک با مدیریت شهر همکاری کنند.

قریشی با اشاره به چهار سیاست کلی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک تصریح کرد: در همه حوزه‌ها داده‌هایی داریم که می‌توان برای رسیدن به این اهداف از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به چالش‌ها و نیازهای این بخش افزود: برای نمونه برای مکان‌یابی دوربین ثبت تخلفات سرعت در سطح شهر و بهینه‌سازی موقعیت در راستای کاهش هزینه‌ها داده‌هایی موجود است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای تحقق این نیاز به ما کمک کنند.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تبلیغات در محیط‌ها و المان‌های ترافیکی سطح شهر از دیگر موضوعاتی است که می‌توانید در راستای افزایش بهره وری و درآمد به کمک مدیریت شهر بیایید.

قریشی گفت: در حوزه حمل‌ونقل از مدل مشارکت استقبال می‌کنیم، هفته آینده دو قرارداد همکاری در قالب همین مدل امضا می‌کنیم، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهادی داشته باشند که از نظر شهری و اقتصادی برای مدیریت شهر و حوزه حمل‌ونقل مؤثر و کمک رسان باشد از آن استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصفهان نخستین حوزه حمل‌ونقل شهری در کشور بود که حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را آغاز کرد، البته این حمایت برکات بسیاری به همراه داشت که مدل مشارکت بخشی از همین روند است.

رئیس اداره هوشمندسازی ترافیک اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا با معاونت علمی ریاست جمهوری نیز توافق کردیم که آن‌ها هم از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنند، البته سعی کردیم برای مجموعه‌های نوپا دانش‌بنیان که رزومه ندارند اما دارای گروه‌های خلاق هستند، راه حلی پیدا کنیم تا برای همکاری زودتر به نتیجه برسیم.

کد خبر 747851

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​