Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جبرایل روز یکشنبه در گزارش تحلیلی مربوط  به روابط  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پس از استقلال ملی این کشور که در برخی پایگاههای خبری باکو منتشر شد، با اشاره به مناقشه قره باغ به عنوان معضل عمده جمهوری آذربایجان نوشت : ایران از بدو بروز این  مناقشه  همواره  حقوق حقه جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته و از آن حمایت کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این گزارش کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت جمهوری آذربایجان در جریان جنگ اول قره باغ مورد اشاره قرار گرفته و اضافه شده است : در آن دوره اگر مساعد های ایران نبود ساکنان شهرستانهای مرزی جمهوری آذربایجان که تحت محاصره نیروهای ارمنی قرار گرفته بودند با مرگ حتمی روبرو می شدند .

  جبرایل نوشت : جمهوری اسلامی ایران بود که در آن زمان مرزهای خود را به روی ساکنان این شهرستان های مرزی گشود و از بروز یک فاجعه انسانی در منطقه جلوگیری کرد .

  در این گزارش کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران  برای آوارگان جنگی جمهوری آذربایجان و بخصوص فعالیت کمیته امداد امام خمینی ( ره ) طی سالهای طولانی در این کشور مورد اشاره قرار گرفته و اضافه شده است :  ایران  در سالهای گذشته همواره در کنار جمهوری آذربایجان بوده و برای رفع  مشکلات مردم این کشور کمک های خود را دریغ نکرده است .

  رییس اتحادیه نویسندگان " قلم " همچنین با اشاره به علاقه مندی جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط همه جانبه با ایران نوشت : الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان بر این مبنا است که بارها اعلام کرده است ، خاک جمهوری آذربایجان هرگز نمی تواند به میدانی برای اقدامات علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود .

  در ادامه این گزارش با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در بحران قره باغ آمده است : حسن روحانی رییس جمهوری ایران، علی اکبر ولایتی مشاور رهبری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ، محمود واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری و دیگر مقامات سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز این درگیری ها ضمن ابراز نگرانی های خود از افزایش تنش در منطقه ، آمادگی تهران برای  ارایه کمک های لازم  در زمینه  حل و فصل مناقشه را اعلام و در عین  حال تاکید کردند که منطقه قره باغ جزء جمهوری آذربایجان است.  

 جبرایل نوشت : جمهوری اسلامی ایران همچنین حملات موشکی نیروهای ارمنی به شهرهای گنجه ، بردع  و  ترتر جمهوری آذربایجان را که بر اثر آن شماری از ساکنان غیر نظامی این شهرها کشته و مجروح شدند ، به شدت محکوم کرده و  همچنین مراجع دینی معروف و امامان جمعه استانهای همجوار ایران نیز شهادت نظامیان جمهوری آذربایجان در قره باغ را به مردم مسلمان جمهوری آذربایجان تسلیت گفتند و  خواستار پایان اشغال سرزمینهای جمهوری اذربایجان در قره باغ شدند .

  در ادامه این گزارش آمده است : رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنان اخیر در مراسم میلاد پیامبر اکرم ( ص) موضع جمهوری اسلامی ایران را به  صراحت اعلام و با تاکید بر این که ارمنستان باید سرزمینهای اشغال شده جمهوری آذربایجان را پس دهد ، ضرورت رعایت مصونیت مرزهای به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی را  مورد اشاره قرار دادند.

  در پایان این گزارش آمده است، مسوولان جمهوری آذربایجان نیز همواره  از این موضع گیری کشور دوست و برادر ایران و مسوولان آن ابراز قدردانی کردند.

برچسب‌ها آذربایجان باکو ایران ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان باکو ایران ارمنستان آذربایجان باکو ایران ارمنستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران