Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روح‌الله محمدعلی‌نژاد عمران اظهار داشت: این وزارتخانه در حوزه فعالیت‌های قرآن ‌و عترت به دنبال استفاده حداکثری از دو مؤلفه ظرفیت‌های نخبگانی و دانشجویی در قالب کانون‌ها و انجمن‌ها و دیگری استفاده از فضای مجازی است.

وی افزود: از این رو، بهره‌گیری حداکثری از فضای مجازی بویژه در شرایط کرونا فرصتی است مغتنم که اگر از آن محروم بمانیم در تحقق بسیاری از اهداف موفق نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اندیشه‌ورزی و تعمیق بینش قرآنی در مجموعه نظام بهداشت و سلامت از مهمترین برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت است که به منظور ارتقای سطح دانش دینی و قرآنی اعضا و پرتلاش نظام بهداشت و سلامت کشور دنبال خواهد شد.
رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در کنار فعالیت‌های ترویجی در رشته‌های حفظ ‌و تلاوت قرآن کریم که با توانی مضاعف دنبال می شود باید به طور جد برای اندیشه‌ورزی و تعمیق بینش دینی و قرآنی در میان دانشجویان، اساتید و کارکنان نظام بهداشت و سلامت تلاش کرد.  

علی نژاد خاطرنشان کرد: هرچند بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت تا اندازه‌ای این دغدغه را تأمین می‌سازد اما کافی نیست. باوجود این که نقش مؤثر رشته‌های مفاهیم در بخش معارف جشنواره قرآن قابل انکار نیست اما نیل به آن مطلوب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است که برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌افزایی ویژه اعضای هیات علمی و دوره‌های ضمن خدمت کارکنان و... از آن‌دست به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باید از ساختارهای تازه‌ای مانند انجمن‌های علمی مطالعات قرآن و سلامت در سطوح اساتید و دانشجویی برای فعالیت‌های زیربنایی استفاده کرد تا در سایه این ظرفیت‌ها مطالعات بین‌رشته‌ای به شکل رسمی‌تری دنبال شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: گفتمان‌سازی مطالعات بین رشته ای در حوزه قرآن و سلامت در فضای علمی جامعه پزشکی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی در محیط آکادمیک اساتید و اعضای هیأت علمی و مشارکت دانشجویان در این عرصه با نظارت اساتید مشاور انجمن، نویدبخش تحقق جریان علمی و کاملاً روشمند در عرصه مطالعات بین‌رشته‌ای "قرآن و سلامت" و "قرآن و طب" در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

علی‌نژاد اضافه کرد: دوره‌های مطالعاتی آشنائی با اندیشه‌ قرآنی حضرت علامه جوادی آملی، مرحوم علامه طباطبایی(ره)، شهید مطهری(ره) و دیگر اساتید طراز اول حوزه‌ مطالعات دینی در فضای دانشگاهی از مهمترین برنامه‌های آموزشی مرکز قرآن و عترت خواهد بود، که طی آن دانشجویان در یک دوره مطالعاتی با اندیشه و آرای ناب اسلامی آشنا شده و این به نوع خود گامی در تحقق هدف تعمیق بینش قرآنی و دینی در سطح دانشجویان و کارکنان خواهد بود.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ضمن تأکید بر این‌که به طور جد وارد فضای تولید علم و کار پژوهشی در حوزه مطالعات قرآن وسلامت می شویم، عنوان کرد: پرداختن به "جریان انتظار و مهدویت"، فعالیت "کانون‌های مذهبی"، "گفتمان سازی احیای دو فریضه نماز و امر به معروف و نهی‌از منکر" در مراکز علمی آموزشی و درمانی نظام بهداشت و سلامت از دیگر وظایف ذاتی مرکز قرآن ‌و عترت وزارت بهداشت است که به جد دنبال می شود.

وی همچنین گفت: جریان تولید علم و مطالعات بین رشته‌ای قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی وابسته به نظام بهداشت و سلامت از اهداف ویژه مرکز قرآن و عترت(ع)   است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اعضای هیات علمی و دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز شکل‌گیری فضای اندیشه‌ورزی در سطوح نخبگانی به منظور ارتقاء سطح بینش دینی و قرآنی مجموعه نظام بهداشت و سلامت کشور خواهد بود.

علی‌نژاد همچنین به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این جشنواره جزء اصلی‌ترین برنامه‌های مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت است که تاکنون ۲۴ دوره از آن برگزار شده و بیست ‌وپنجمین دوره این جشنواره در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مرحله کشوری آزمون بخش معارفی جشنواره با عنوان "بزرگداشت شهید احمدرضا احدی" دانشجوی پزشکی و شهید شاخص قرآنی نظام بهداشت و سلامت، ۲۵ آبان‌ماه همزمان با سالروز تولد این شهید بزرگوار به‌صورت همزمان و برخط(آنلاین) در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، آبان‌ و آذرماه جاری را اوج برنامه‌های ترویجی این مرکز دانست و گفت: این مرکز، بهمن ماه‌ جاری، میزبان جشنواره ملی قرآن ‌و عترت(ع) دانشجویان است که آوردگاه برگزیدگان قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

برچسب‌ها معاونت فرهنگی و دانشجویی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطالعات قرآنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت فرهنگی و دانشجویی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطالعات قرآنی معاونت فرهنگی و دانشجویی قرآن کریم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مطالعات قرآنی اخبار کنکور مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت مطالعات بین رشته ای نظام بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن