Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:36:59 GMT

خورشید نماینده سینمای در اسکار 2021 شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۰۳۳۰

خورشید نماینده سینمای در اسکار 2021 شد

هيات معرفي نماينده سينماي ايران به مراسم اسکار، در پي چند جلسه مستمر، فيلم «خورشید» به کارگرداني «مجید مجیدی» را به عنوان نماينده سينماي ايران براي معرفي به آکادمی اسکار 2021 انتخاب کردند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، «رائد فريدزاده» دبير و سخنگوي هيأت معرفي فيلم ايراني به اسکار گفت: کار این هیأت با توجه به تغییر قوانین اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و تغییر مهلت زمانی شرکت در این دوره به دلیل شیوع ویروس کووید19، با بررسی 90 فیلم اکران شده ایرانی آغاز شد و سپس اعضاي هيات انتخاب به يک فهرست متشکل از 12 فيلم رسيدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هيات معرفي فيلم ايراني به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي اسکار 2021 از هنرمندان پيشنهادي خانه سينما، محمدعلی نجفی (کارگردان)، سیدجمال ساداتیان (تهيه کننده)، آتیلا پسیانی (بازيگر)، کمال تبریزی (کارگردان)، سیدمحمد داودی (فيلمبردار)، نرگس آبیار (کارگردان)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس) و آنتونیا شرکاء (منتقد) تشکیل شد و رائد فريدزاده (دبیر شورای بین‌الملل و معاون بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي) به عنوان عضو حقوقي اين جمع را همراهي می‌کرد.


صحنه‌ای از فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی

فيلم‌های جهان با من برقص (سروش صحت)، خانه پدری (کیانوش عیاری)، شنای پروانه (محمد کارت)، روزهای نارنجی (آرش لاهوتی)، تومان (مرتضی فرشباف)، مسخره باز (همایون غنی زاده)، مردن در آب مطهر (نوید محمودی)، یلدا (مسعود بخشی)، کشتارگاه (عباس امینی)، حمال طلا (تورج اصلانی)، درخت گردو (محمدحسین مهدویان) و خورشید (مجید مجیدی) فهرست اوليه هيات انتخاب براي معرفي نماينده سينماي ايران به اسکار را تشکيل داده بودند.

به گفته فريدزاده، هيات معرفي نماينده سينماي ايران به مراسم اسکار با بازخواني مقررات به بازبینی و بررسي تخصصي فيلم‌ها پرداختند و پس از رأی‌گيري و تجميع نظرات، از ميان 3 فيلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی، فيلم «خورشید» به کارگرداني «مجید مجیدی» به عنوان گزينه نهايی انتخاب شد و با امضای اعضای این هیأت، به عنوان نماينده سينماي ايران به مراسم اسکار سال 2021 معرفي خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی خورشید فیلم سینمایی مجید مجیدی رأی الکترال کاملا هریس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محمد رضا نجفی نماینده سینمای ایران مجید مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم)
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد