Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:05:45 GMT

خودروسازهای داخلی توان ساخت اتوبوس برقی را دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۰۴۴۸

خودروسازهای داخلی توان ساخت اتوبوس برقی را دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دویست و چهل و هفتم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در شورای شهر به منظور ایجاد یک سازمان برای مدیریت مسائل آب تهران از جمله رود دره‌ها و آب‌های سطحی و کانال‌ها بحث شد و یک فوریت آن به تصویب رسید، گفت: شهرداری تعدادی از افراد را برای عضویت در شورای سازمان‌ها معرفی کرده بود که در نهایت ۱۴ نفر برای ۷ سازمان به عنوان عضو انتخاب شدند و همچنین در این جلسه به بررسی نامگذاری معابر پرداختیم که ۶۰ درصد از آنها مربوط به نام شهدا بود و چند مورد حسابرسی مربوط به سال ۹۳ در دستور قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعطیلی جلسه شورای شهر توضیح داد: در شورای شهر تا به حال ۶ نفر مبتلا به کرونا شدند و چند نفر از کارکنان فوت کرده‌اند و بین یک دوم و یک سوم از کل کارمندان حضور پیدا می‌کنند و به این نتیجه رسیدیم که با کاهش کار با کرونا مبارزه کنیم اما جلسات مجازی برگزار می‌شود.

هاشمی گفت: درباره اینکه در جلسات مجازی می‌توان مصوبات داشته باشیم برخی اعضا مخالف و برخی موافق هستند و باید در جلسه هم اندیشی به بحث گذاشته شود.

وی درباره جلسه هم اندیشی صبح این شورا نیز ابراز داشت: در این جلسه در خصوص ساختار شورا بود. اما به نتیجه‌ای نرسیدم.

رئیس شورای شهر تهران درباره تخصیص یک میلیارد دلار به حمل و نقل عمومی گفت: به حمل ونقل عمومی تخصیصات بیش از این همچون تخصیص ۲ میلیارد یورویی برای کل کشور داشتیم که متأسفانه تأمین اعتبار نمی‌شود.

وی ادامه داد: تأمین ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار مینی بوس مصوبه هیأت دولت و شورای اقتصاد دارد و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و با توجه به کمبود ارز و کاهش ارزش ریال نگرانیم این مصوبات اجرایی نشود.

رئیس شورای شهر تهران ساخت اتوبوس برقی پیچیده ندانست و گفت: اتوبوس سازهای ما از پس آن بر می‌آیند و فقط انگیزه نداریم با توجه به تولید انبوه جهانی، قیمت قطعات اتوبوس برقی پایین آمده و صحیح نیست اتوبوس دیزلی و حتی گازی در تهران داشته باشیم.

کد خبر 5066309 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت دولت محسن هاشمی شورای شهر تهران اتوبوس برقی ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا وزارت آموزش و پرورش شهر تهران ترخیص موتورسیکلت پلیس راهور مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی شورای حل اختلاف پیروز حناچی قوه قضاییه سازمان هواشناسی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان و با رأی موافق اعضا، طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با هدف ساخت و تکمیل طرح فرودگاه قم در زمین‌های طرلاب به تصویب رسید.

با این مصوبه ۲۶۵۰ هکتار زمین به منطقه ویژه سلفچگان الحاق خواهد شد.

استاندار هم در این جلسه از اقدامات عملی برای به سرانجام رساندن طرح ساخت فرودگاه قم خبر داد و گفت: در حال تعیین مشاور طرح و مذاکره با سرمایه گذاران برای از سر گیری ساخت فرودگاه قم هستیم.

آقایان ذوالنور و امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم از مصوبه مجلس برای تخصیص اعتبار به زیرساخت‌های فرودگاه قم در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر دادند و با تأکید بر تعیین سرمایه گذار دارای اهلیت گفتند در خصوص این طرح و در قالب وظایف نمایندگی پیگیر به سرانجام رسیدن این طرح خواهیم بود.

الحاق ۳۳۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در شهر قوات دیگر مصوبه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی امروز بود.

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت