Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:10:28 GMT

نظرسنجی‌های آمریکایی و خطاهایی که تکرار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۰۶۵۹

نظرسنجی‌های آمریکایی و خطاهایی که تکرار شد

نتیجه انتخابات آمریکا، اگرچه در مجموع و تاکنون همانطور رقم خورده است که اغلب نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردند؛ اما همچون انتخابات سال ۲۰۱۶، باز هم این نظرسنجی‌های دچار خطاهایی محاسباتی شدند و کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که شیوه برگزاری این نظرسنجی‌ها دوباره اصلاح شده و مانع از تکرار اشتباهات مجدد در آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور آمریکا صدها موسسه نظرسنجی خصوصی وجود دارد که به صورت منظم به بررسی میزان محبوبیت فعالان سیاسی در این کشور و در دو حزب بزرگ «جمهوری‌خواه» و «دموکرات» می‌پردازد. نتایج این نظرسنجی‌های یکی از مهمترین منابعی هستند که رهبران این احزاب را قانع می‌کند که از نامزدی یک فرد خاص در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حمایت کنند. اگرچه اغلب این نظرسنجی‌ها تا انتخابات سال ۲۰۱۲ به درستی برنده انتخابات را پیش‌بینی کرده بودند؛ اما نتیجه خلاف انتظار انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور نشان داد که این نظرسنجی‌ها، همیشه درست پیش‌بینی نمی‌کنند. اغلب نظرسنجی‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی به اشتباه پیش‌بینی کرده بودند که «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات برنده انتخابات خواهد شد، اما در نهایت این «دونالد ترامپ» بود که در انتخابات سال ۲۰۱۶ به پیروزی رسید.

پس از آن بود که بسیاری از موسسات نظرسنجی، ضمن اعتراف به انجام پیش‌بینی‌های اشتباه، اعلام کردند که در نحوه برگزاری نظرسنجی‌های آینده خود، اصلاحاتی اساسی را صورت خواهند داد. در نتیجه همین اصلاحات بود که کارشناسان امیدوار بودند، پیش‌بینی‌ نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا، صحیح از آب درآید و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، پیروزی قاطعی را به دست آورد. اغلب نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که بایدن با اختلافی ۸ تا ۱۰ درصدی در انتخابات پیروز  و نتیجه رای‌گیری به سرعت مشخص شود، اما چنین نشد. اگرچه بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد اما نظرسنجی‌ها باز هم خطاهایی فاحش داشتند و نه تنها پیش بینی نتایج برخی ایالات کاملاً اشتباه بود که فاصله میان دو نامزد بسیار کمتر از تصور شد. 

بخشی از نتایج نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا هم درست از آب درآمدند. قبل از هر چیز این نظرسنجی‌ها به درستی نشان دادند که آرای بایدن بیشتر از ترامپ خواهد بود. در عین حال چرخش آرا در ایالاتی همچون «ویسکانسین» و «میشیگان» نیز به نظر درست از آب درآمد. شگفتی این نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات این بود که آرای ایالت «آریزونا» به سمت دموکرات‌ها متمایل خواهد شد. این ایالت آخرین بار در سال ۱۹۹۶ به نفع دموکرات‌ها رای داده بود و کمتر کسی تصور می‌کرد آرای این ایالت به نفع بایدن به صندوق ریخته شود. همچنین نظرسنجی‌ها پیروزی قاطع بایدن در ایالات غربی و شمال شرقی و پیروزی قاطع ترامپ در ایالات مرکزی را درست پیش‌بینی‌ کرده بودند. 

اما نظرسنجی‌ها بار دیگر اشتباهاتی فاحش داشتند. برخلاف پیش‌بینی نظرسنجی‌ها، اختلاف میان دو نامزد در برخی ایالات بسیار اندک بود. این اختلاف آنقدر کم بود که اکنون موجب التهاب آفرینی در اعلام نتایج ایالاتی همچون «جورجیا»، «ویسکانسین»، «پنسیلوانیا» و مانند آن شده است. همچنین در حالی که تصور می‌شد ترامپ در ایالاتی همچون تگزاس یا فلوریدا، رقابت را واگذار کرده یا با اختلافی اندک پیروز شود، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، با اختلافی چشمگیر در این ایالات به پیروزی رسید، اگرچه که این بار ایالت فلوریدا تعیین کننده برنده انتخابات نشده است. در مورد نتایج دو ایالت «آیوا» و «اوهایو» نیز مشخص شد که نظرسنجی‌ها اغلب اشتباه بودند و ترامپ توانست در این ایالات پیروز شود. در عین حال بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که لزوما آرای رنگین پوستان به سمت بایدن و آرای سفیدپوستان طبقه متوسط به سمت ترامپ تغییر مسیر نداده‌اند. همچین برخلاف پیش‌بینی‌ها تاکنون در دو ایالت «مین» و «نبراسکا» نیز آرای الکترال تقسیم نشده‌اند. مسئله‌ای که بازهم خطای نظرسنجی‌ها را نشان می‌دهد که اغلب آن‌ها از احتمال تقسیم آرا در این ایالات خبر داده بودند. همچنین هیچکدام از نظرسنجی‌ها نتوانسته بودند چنین میزان مشارکتی در انتخابات آمریکا را تخمین بزنند. مشارکتی که نشان داد در شرایطی که جامعه دو قطبی شده است، افزایش چشمگیر میزان مشارکت در انتخابات، می‌تواند تاثیری عمیق بر نتایج انتخابات گذارده و نتیجه‌ای متفاوت با آنچه که پیش‌بینی می‌شد را رقم بزند. حال باید دید آیا موسسات نظرسنجی، حاضرند تا بار دیگر ضمن بررسی مجدد شیوه‌های نظرسنجی و بررسی آرا و نظرات شهروندان، ضریب خطای نتایج خود را کاهش دهند یا آنکه این خطاها، بار دیگر در نتایج نظرسنجی‌های دوره های بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تکرار خواهند شد؟  

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور نظرسنجی ها انتخابات سال سال ۲۰۱۶ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!

بایدن ژاپن و هند را کشورهای «بیگانه هراس» خواند که از مهاجران استقبال نمی‌کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از نشریه تایم، رییس جمهوری آمریکا؛ جو بایدن در یک سخنرانی تازه، ژاپن و هند را کشورهای «بیگانه هراس» خواند که از مهاجران استقبال نمی‌کنند و این دو کشور را با چین و روسیه در یک ردیف قرار داد.

این اظهارات، در یک رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی، تنها سه هفته پس از آن بیان می‌شود که کاخ سفید میزبان فومیو کیشیدا؛ نخست وزیر ژاپن برای یک دیدار رسمی در ایالات متحده بود که طی آن دو رهبر آنچه را که بایدن «اتحاد ناگسستنی»، به ویژه در مورد امنیت جهانی خواند، جشن گرفتند. علاوه بر این؛ کاخ سفید تابستان گذشته از نارندا مودی؛ نخست وزیر هند در یک سفر دولتی به آمریکا، استقبال کرد.

گفتنی است؛ ژاپن مهم‌ترین متحد ایالات متحده در شرق آسیا است و هند، یکی از پیشروترین اقتصادهای جهان و یک شریک حیاتی در هند و اقیانوس آرام برای ایالات متحده به حساب می‌آید.

بایدن در این سخنرانی گفت: انتخابات آتی ایالات متحده  برای «آزادی، آمریکا و دموکراسی» است و اقتصاد این کشور به خاطر وجود شما و بسیاری دیگر در حال رونق است و دلیل آن به این خاطر است که ما از مهاجران استقبال می‌کنیم.

بادین در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: چرا چین از نظر اقتصادی به شدت در حال توقف است؟ چرا ژاپن مشکل دارد؟ چرا روسیه؟ و چرا هند آنگونه که باید به توسعه نمی‌رسد؟ چراکه آن‌ها بیگانه هراس هستند. آن‌ها مهاجران را نمی‌خواهند. اما مهاجران کسانی هستند که ما را قوی می‌کنند و ما هجوم کارگرانی را داریم که می‌خواهند این‌جا باشند و به ما کمک کنند.

 

گاف بایدن

این در حالی است که هنوز هیچ واکنشی نه از سوی دولت ژاپن و نه از سوی دولت هند اعلام نشده است. با این حال، جان کربی؛ سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در رابطه با صحبت‌های بایدن در مورد متحدان آسیایی آمریکا گفت: «بایدن در مورد موضع ایالات متحده در قبال مهاجرت صحبت‌های گسترده‌ای کرده است و متحدان و شرکای ما به خوبی می‌دانند که بایدن چگونه برای آن‌ها ارزش قائل است. دوستی، همکاری و توانایی آن‌ها در طیف وسیعی از موضوعات و نه فقط مربوط به امنی، برای آمریکا مهم است. آن‌ها می‌دانند که بایدن تا چه اندازه به ایده اتحاد و مشارکت با متحدان ارزش می‌دهد.»

 

ژاپن

گفتنی است؛ ژاپن به مشکلات کاهش جمعیت خود اذعان کرده است و بر اساس داده‌های منتشر شده در ماه فوریه، تعداد نوزادان متولد شده در این کشور در سال 2023 برای هشتمین سال متوالی کاهش یافته است. کیشیدا نرخ پایین زاد و ولد در ژاپن را بزرگ‌ترین بحرانی که ژاپن با آن مواجه است، نامیده اما این کشور مدت‌هاست که به موضع درهای بسته‌تر در قبال مهاجرت مشهور است.

 

هند

در همین حال، جمعیت هند افزایش یافته و به بزرگ‌ترین جمعیت جهان تبدیل شده است و سازمان ملل اعلام کرده است که هند در مسیر رسیدن به 1.425 میلیارد نفر است. البته جمعیت هند نیز جوان‌تر است. در اوایل سال جاری، هند قانون جدید شهروندی را تصویب کرد که به سرعت تابعیت هندوها، پارسی‌ها، سیک‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها و مسیحیان را که از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند فرار کرده بودند، وضع کرد. اما این قانون، مسلمانان را که در هر سه کشور اکثریت هستند، مستثنی می‌کند و این اولین بار است که هند معیارهای مذهبی را برای شهروندی تعیین می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!