Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:23:11 GMT

در جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۱۰۲۷

در جلسه شورای شهر تبریز چه گذشت؟

ایسنا/آذربایجان شرقی جلسه این هفته شورای شهر تبریز با حضور نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دویست و ششمین جلسه‌ی رسمی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز یکشنبه 18 آبان به ریاست شهرام دبیری و حضور شهردار تبریز و سایر اعضای شورا و همچنین نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به روز کیفیت گفت: کیفیت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که معمولا از آن غافل می‌شویم و باید این امر سر لوحه‌ی کارهایمان قرار دهیم تا در کل شهر شاهد ارتقای کیفیت تمامی خدمات و فعالیت ها باشیم.

در ادامه، دستور اول جلسه با موضوع « لایحه شماره42488/93 مورخ1399/07/13 شهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ 50 میلیون تومان به مستاجر بوفه شماره 7 واقع در دور استخر ائل گلی روبروی لونا پارک» مورد بررسی قرار گرفت.

شهین باهر، شهردار تبریز گفت: قبلا مصوبه ای در خصوص ارائه تسهیلات به کوتاه قامتان داشتیم که این طرح در راستای همان مصوبه است.

محرم محمدزاده عضو شورای شهر تبریز که موافق این لایحه بود در این خصوص اظهار کرد: در این مجموعه کوتاه قامتان هر ماه ۲۰ میلیون تومان اجاره می‌دهند، در حالیکه در روزهای کرونایی نمی توانند این پول را تهیه کنند و رستوران آنها ماه‌هاست که زیانده است و فکر نمی کنم ۵۰ میلیون تومان نیز به درد آن ها بخورد و باید مبلغ بیشتری در نظر بگیریم.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این خصوص گفت: من اصلا مخالف کمک به این عزیزان نیستم اما این را نیز در نظر بگیریم که اگر این کمک تصویب شود، فردا سایر غرفه داران نیز در مقابل شورای شهر تجمع می کنند و پول می خواهند. جواب آنها را چه خواهیم داد؟

سونیا اندش، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: باید عدالت را بین همه غرفه داران رعایت کنیم و به نظرم این موضوع را نگه داریم و در یک لایحه کلی بررسی کنیم چون که تنها کوتاه قامتان از کرونا متضرر نشده اند و همه غرفه داران این وضعیت را داشتند.

درنهایت این لایحه با رای اعضای شورا به تصویب رسید.

در ادامه دستور دوم جلسه مبنی برتعیین اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز درکمیسیون های بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مورد بررسی قرار گرفت.

عبداله تقی پور در این خصوص گفت: هفت نفر از اعضا که خواهان حضور در این  کمیسیون ها هستند می توانند حضور داشته باشند.

در ادامه دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: ما ۱۴ نفر را قرعه کشی می‌کنیم تا مشخص شود در این کمسیون ها اعضا چه کسانی هستند.

در پایان با رای گیری، اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در کمیسیون‌های بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها مشخص شد.

در ادامه دستور سوم جلسه با موضوع  «لایحه شماره 30199/93 مورخ 26/5/99شهرداری تبریز مبنی بر تجویز انجام توافق و مصالحه فیمابین شهرداری تبریز و شرکت آب و فاضلاب استان در قالب اعتبارات بودجه مصوب سالجاری منطقه9» مورد بررسی قرار گرفت.

بهشتی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص این لایحه گفت: شهرک خاوران متعلق به شهرداری است و هزینه های نصب آب و فاضلاب نیز برعهده شهردای است اما شهرداری و آب و فاضلاب حساب فی ما بینی دارند و هزینه های تامین آب و فاضلاب ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

آجودان زاده، نائب رئیس شورای شهر در خصوص واگذاری زمین به آب وفاضلاب گفت: طبق این لایحه  قرار است ۱/۵ هکتار زمین که کارایی فضای سبز است در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهیم که اگر این موضوع بدون نظر کارشناسی انجام شده است ما مخالف هستیم چون که بهترین مکان های فضای سبز را در اختیار آنها قرار می دهیم و تبدیل به کارگاه می شود.

بابایی اقدم نیز گفت: امروز در این جلسه روز شهرسازی را تبریک گفتید. لااقل در شهرک خاوران که تازه احداث شده است، تغییر کاربری اعمال نکنید.

در نتیجه با رای اعضای شورا تصویب شد که این لایحه طی جلساتی با حضور نماینده اداره آب و فاضلاب بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه دستور چهارم جلسه مبنی بر استرداد لایحه شهرداری تبریز درخصوص استسفاریه بند ۱۷ جلسه ۱۸۸ مصوبه شورای شهر بررسی شده و با رای اعضای شورا تصویب شد.

دستور پنجم جلسه  نیزبه  «لایحه شهرداری مبنی بر اعمال مساعدت و کمک مالی یک میلیون تومانی به شاغلین سازمان آرامستان‌ها» اختصاص داشت.

محمدزاده در این رابطه گفت: در بازدیدی که از مجموعه وادی رحمت داشتیم، دیدیم که وضعیت شاغلین این مجموعه بسیار نامناسب است و هیچ تناسبی بین شغل آنها و مبلغی که دریافت می‌کنند، وجود ندارد، این عزیزان جان خودشان و خانواده‌ خود را به خطر می اندازند ، پیشنهادم این است تا زمانی‌که درگیر ویروس کرونا هستیم، علاوه بر حقوق ماهانه، دو میلیون تومان نیز به آنها پرداخت شود.

اندیش نیز در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر 130 نفر اعم از قبرکن، غسال و... در وادی رحمت کار می‌کنند اما یک میلیون تومان حقوق مبلغ بسیار کمی برای کمک به آنها است.

اسوتچی دیگر عضو شورای شهر نیز در حمایت از کارکنان وادی رحمت گفت: نام افرادی که در قسمت کفن‌ودفن کار می‌کنند، در این لیست دیده نمی شود. در حالیکه این مبلغ باید به همه‌ی کارکنان وادی رحمت پرداخت شود. متاسفانه شهرداری به جز کارکنان خودش به همه کمک می‌کند.

شهین‌باهر، شهردار تبریز در ادامه این جلسه عنوان کرد: در جلسه‌ی بخش خصوصی با دولت کارخانه‌داران می‌گفتند که کارگران اعلام می‌کنند چون اتوبوس از وادی رحمت رد می‌شود، نمی خواهند کار کنند. لذا شغل این عزیزان تا این حد سخت است و روزانه نزدیک به ۴۵ بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا دفن می‌کنند و پیشنهاد من این است که تا عید نوروز مبلغ یک میلیون تومان به عنوان پاداش به آنها پرداخت شود.

بهشتی نیز تاکید کرد: کسانی که مستقیما در تدفین و تغسیل کرونایی ها فعالیت دارند با سختی های زیادی روبه رو هستند ‌و باید برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

در نهایت لایحه اعمال مساعدت مالی و اهداء مبلغ ۱۰ میلیون ریال به شاغلین و همکاران سازمان آرامستان های شهرداری تبریز تصویب شد.

در ادامه‌ی جلسه این هفته شورای شهر تبریز، نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در صحن شورا حاضر شدند و به بررسی مشکلات مربوط به شهر تبریز پرداختند.

در ابتدای این دستور جلسه، شهین باهر شهردار تبریز به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری تبریز و شورای پنجم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و پروژه های مهم از جمله قطار شهری پرداخت و گفت: راه اندازی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر و تهیه و تدوین چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه 5 ساله توسط مرکز پژوهش ها و کارشناسان شهرداری که بدون ریالی هزینه انجام شد، از اقدامات مهم شورای پنجم و شهرداری است.

وی ادامه داد: بدهی به بانک‌ها، اشخاص و ادارات از جمله بیمه و دارایی به حدی انباشته شده بود که روزانه حساب مناطق و سازمان ها بسته می شد اما از محل درآمد و کاهش هزینه ها از طریق جلوگیری از ریخت و پاش بیت المال و موارد دیگر توانستیم بدهی های بانکی را تسویه کنیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: یک فضای بی اعتمادی و بدبینی شدیدی نسبت به شورای شهر و شهرداری وجود داشت و برای از بین بردن این طرز نگاه  امکان سوء استفاده از امور را حذف کرده ایم و همه موارد در دسترس مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علی رغم وجود تمامی مشکلات مالی، به جزء مواردی که جایگزین کرده ایم،  کاربری فضای سبزی تغییر ندادیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر بروز کردن سازمان ها، گزارش تمامی جزئیات حسابرسی سازمان ها در صحن شورا ارائه شده است و نظارت دقیقی از طرف شورای شهر انجام گرفته است. 

شهین باهر خاطرنشان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، شهرداران مناطق 10 گانه در مساجد محلات حضور پیدا کرده و به صورت چهره به چهره به مشکلات مناطق می پرداختند.

وی ادامه داد: در جریان پرونده‌های مالی، عمرانی و اداری شهرداری در دستگاه های نظارتی و قضایی، توانستیم به اندازه‌ی چهار هزار میلیارد تومان از این پرونده ها را توانستیم حل کنیم و همچنین به دلیل مشکل انباشت نیروی انسانی و آشفتگی در ساماندهی نیروها و مدیران، از ورود بی رویه‌ی نیرو به مجموعه شهرداری تبریز جلوگیری کردیم و با اعمال قاطع قانون بازنشستگی، فضای را برای مدیران و نیرو های جوان فراهم کردیم.

وی به فعالیت های شهرداری در حوزه فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی دوره های آموزشی و قرآنی برگزار می کردیم که بعد از شیوع ویروس کرونا کمرنگ شده است و همچنین برای اولین بار در سطح کشور کتاب فرهنگ شهروندی در شهر تبریز چاپ شد که یکی دیگر از اقدامات مهم محسوب می شود.

شهردار تبریز در تشریح سایر اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه نیز عنوان کرد: حفظ موزه‌ی مشاغل و خرید اقلام مورد نیاز برای این موزه، برگزاری همایش شهر پایدار و گام دوم انقلاب، تزریق ۲۲ هزار میلیارد ریال برای پروژه قطار شهری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، افتتاح 39 پارک محله ای، تجهیز پنج ایستگاه آتش نشانی و همچنین ساماندهی درب گجیل، مهرانه رود و باغ گلستان از دیگر اقدامات این دوره بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 تقاطع غیر همسطح در حال احداث و بیش از ۳۰ پارک در دست اجرا است و مرکز دفن بهداشتی پسماند نیز که برای اولین بار در کشور و به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی در دست اجرا است و احیای بازار تاریخی تبریز و ایمنی بازار در مقابل آتش سوزی و افزایش تعداد سرویسهای بهداشتی در مراکز شهر از دیگر اقدامات انجام گرفته هستند.

در ادامه تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز گفت: وضعیت شهر تبریز در رابطه با شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی است و از نمایندگان محترم در خواست می‌کنیم تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کنند

وی ادامه داد: پروژه قطار تبریز - میانه باعث ایجاد محدودیت شده است و طرحی که در حال اجرا است، مناسب و خوب نیست و در خصوص پروژه اتوبان ولایت نیز اگر مبلغی اختصاص یابد، مطالبه شهرداری است 

بابایی اقدم نیز در ادامه اظهار کرد: موضوع ساخت شهرک جوانان در شورا تصویب شده و به تصویب شورای عالی معماری هم رسیده است و زمین این شهرک نیز تامین شده و از نمایندگان مجلس خواهشمندیم پیگیر ساخت سریعتر این شهرک باشند

وی ادامه داد: روستاهای الوار،اوغلو، آناخاتون و... مشکل روشنایی دارند و شاهد تصادفات متعدد در آنجا هستیم و همچنین کد آبادی سه روستا هم که در طرح جامع هستند لحاظ نشده و همین مساله در خدمت رسانی به آنجا مشکلاتی ایجاد کرده است.

صادق زاده نیز در ادامه گفت: مشکلاتی در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و شهری وجود  دارد که تنها در سایه‌ی تعامل و همراهی نمایندگان می‌توان آن ها را حل کرد.

وی ادامه داد: در موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری نیز نیازمند همت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستیم چون که هزینه کلانی در این خصوص پرداخت می‌شود و از نمایندگان  مجلس درخواست داریم  امنیت شغلی کارکنان شهرداری را تأمین کنند.

صادق زاده در پایان احداث بیمارستان تامین اجتماعی رایکی دیگر از موضوعات مهم در شهر برشمرد و با اشاره به مشکلات این پروژه از نمایندگان خواست تا برای حل مشکلات این بیمارستان استراتژیک اقدام کنند.

در پایان این جلسه نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بعد از شنیدن صحبت های اعضای شورای شهر تبریز، به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسایل مطرح شده در این جلسه پرداختند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداري شهرداری تبریز شوراي شهر مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم تبریز مجلس شورای اسلامی شورای شهر تبریز مورد بررسی قرار شهرداری تبریز آذرشهر و اسکو عضو شورای شهر میلیون تومان شهردار تبریز شهر تبریز ویروس کرونا آب و فاضلاب اعضای شورا وادی رحمت شهین باهر تصویب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: رقم بی‌سابقه قرارداد ۲.۷ میلیارد یورویی شهرداری تهران با طرف‌های چینی برای خرید اتوبوس، تاکسی و دیگر وسایل نقلیه برقی به همراه برخی تجهیزات حوزه هوشمندسازی و… و البته ابهامات موجود درباره این قرارداد، به وقوع اتفاق بی‌سابقه‌ای در جلسه دیروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شورای شهر تهران دامن زد؛ به نحوی که وقتی برخی اعضای منتقد شهردار تهران ایراداتی را نسبت به قرارداد چین وارد دانستند و نسبت به این که قراداد مذکور پیش از این که به دست اعضای شورا برسد، به بیرون درز پیدا کرده و در فضای مجازی منتشر شده است، اعتراض کردند، بعضی دیگر از اعضای شورا، صحبت‌هایی را علیه همکاران خود مطرح کردند که باعث ناراحتی آن‌ها شد.

این مساله باعث شد که پس از ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل عمومی توسط محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صحن شورا به صحنه اعتراض برخی اعضا به ابهامات مطرح‌شده درباره قرارداد چین و البته جدال لفظی بعضی اعضای شورای شهر با یکدیگر تبدیل شود. ظهر دیروز در حالی که جلسه شورا برخلاف روال معمول که ساعت ۱۲ به پایان می‌رسد، تا ساعت ۱۲:۳۰ طول کشیده بود، دیالوگ‌های پینگ‌پنگی برخی اعضای شورای شهر با یکدیگر، کار را به جایی رساند که مهدی چمران، رئیس شورای شهر از تمام اعضای شورا درخواست کرد که پاسخ همدیگر را ندهند و تاکید کرد که «اعضا می‌توانند جواب یکدیگر را در اتاق خودشان بدهند و نباید وقت مردم را بگیرند، چون صحن شورا محل جواب دادن اعضا به صحبت‌های یکدیگر نیست.»

در چنین شرایطی بود که تعدادی از اعضای شورای شهر از ارائه تذکرات خود به صحبت‌های معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و ابهاماتی که نسبت به قراداد کلان شهرداری تهران با یک شرکت خصوصی چینی داشتند، منصرف شدند و سپس علیرضا زاکانی پشت تریبون شورا حاضر شد تا پاسخ ابهامات و انتقادات مطرح‌شده توسط را بدهد. در این زمان، چون رای‌گیری اولیه برای تمدید زمان قانونی برگزاری جلسه شورا نیم ساعت بود و ساعت به ۱۲:۳۰ رسیده بود، مهدی چمران از اعضای شورا خواست که با تمدید مجدد زمان جلسه به مدت ۳۰ دقیقه دیگر موافقت کنند، اما هفت نفر از اعضای شورای شهر تهران شامل مهدی اقراریان، سید جعفر شربیانی، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، ناصر امانی، علی اصغر قائمی و سوده نجفی، نه‌تنها با تمدید زمان جلسه موافقت نکردند، بلکه در حین شروع صحبت‌های شهردار تهران، جلسه شورا را ترک کردند.

در همین راستا از «مهدی اقراریان»، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران درباره علت ترک صحن شورا توسط هفت نفر از اعضا در جلسه دیروز سوال کردیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا توضیح داد: جلسه شورای شهر تهران در شرایط عادی تا ساعت ۱۲ طول می‌کشد و در برخی مواقع که مذاکرات طولانی می‌شود، رئیس جلسه از اعضای شورا درخواست می‌کند که برای تمدید زمان جلسه به مدت ۱۵ یا ۳۰ دقیقه دیگر رای بدهند. همین اتفاق در جلسه دیروز نیز رخ داد و با رای اعضای شورا، جلسه تا ساعت ۱۲:۳۰ تمدید شد. وقتی هم که ساعت به ۱۲:۳۰ رسید، زمان قانونی برگزاری جلسه صحن به پایان رسیده بود و باید برای ادامه برگزاری جلسه از اعضای حاضر رای‌گیری می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در زمانی که آقای چمران می‌خواست برای تمدید مجدد زمان جلسه رای‌گیری کند، بخشی از نمایندگان شورا با این کار مخالف بودند و اعتقاد داشتند که با توجه به حساسیت موضوع حمل‌ونقل عمومی و مباحث مطرح‌شده درباره قرارداد شهرداری با طرف‌های چینی، می‌توان صحبت‌ها را در جلسه دیگری به صورت مفصل ادامه داد تا دوباره شهردار محترم و معاون شهردار در صحن شورا حضور پیدا کنند و درباره موضوعات و ایرادات مطرح‌شده توضیح بدهند و اعضای شورا نیز بتوانند سوالات بیشتری را مطرح کنند تا درباره تمام مسائل مربوط به قراداد مذکور که برای جمعی از اعضای شورای شهر و البته شهروندان تهرانی ابهاماتی را ایجاد کرده است، رفع ابهام شود.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خروج هفت نفر از اعضای شورا از صحن جلسه به معنای قهر کردن نبود، بلکه این تعداد از نمایندگان پارلمان شهری با تمدید زمان جلسه موافق نبودند. البته قبل از ساعت ۱۲:۳۰ نیز تعدادی از دوستان با اجازه رئیس شورا از جلسه خارج شده بودند و با خروج هفت نفر از جلسه، صحن از حد نصاب قانونی تشکیل جلسه خارج شد و عملا نباید که برگزاری جلسه ادامه پیدا می‌کرد، زیرا بخش مهمی از اعضا با تمدید دوباره زمان جلسه دیروز موافق نبودند. علت این مخالفت نیز آن بود که تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در جلسه دیروز شورای شهر، چه قبل از این که تعدادی از اعضا جلسه را ترک کنند و چه بعد از آن، بعضی دیگر از اعضای شورا ادبیات خاصی را علیه برخی دیگر از اعضا استفاده کردند. در واقع در جلسه دیروز که اتفاقا با «روز ملی شوراها» مصادف بود، شاهد وقوع حادثه تلخی در زمینه شکل نامناسب پاسخ‌دهی برخی اعضای شورا به بعضی دیگر که به انجام وظیفه قانونی خودشان در حوزه نظارت بر عملکرد شهرداری می‌پردازند، بودیم.

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد