Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های خودروسازی چینی از غیبت رقبای خود در بازار ایران استفاده کرده و با افزایش نجومی قیمت، خرید محصول چینی را هم برای مصرف کننده ایرانی به یک رویا تبدیل کرده اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روند افزایشی قیمت ارز طی ماه های گذشته باعث شده تا تغییرات قیمتی در انواع کالاهای مصرفی مردم از مرغ و گوشت گرفته تا انواع خودروهای داخلی و مونتا‌ژی به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان برخی تولیدکنندگان نیز به بهانه هزینه های تولید و استفاده از مواد اولیه وارداتی از شرایط نابسامان ارز سوء استفاده کرده و به صورت غیر منطقی قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

به عنوان نمونه یک شرکت خودروسازی چینی که از غیبت رقبای خود در بازار ایران استفاده کرده، با افزایش قیمت ها خرید محصول چینی را هم برای مصرف کننده ایرانی به یک رویا تبدیل کرده است. 

البته جالب اینجاست روند افزایش قیمت ها در محصولات این شرکت چینی به حدی نجومی است که حتی با افزایش قیمت ارز هم منطبق نیست.

مشاهده قیمت‌های جدید این شرکت چینی نشان می دهد هیچ نظارتی بر افزایش قیمت محصولات آن نبوده و این شرکت براساس ملاک و معیار خاص خودش تصمیم به تغییرات قیمتی به بهانه افزایش نرخ ارز گرفته است.به عنوان نمونه در لیست جدید این شرکت چینی برای محصول چری آریزو 6 (Turbo) که در آبان ماه 98 با احتساب دلار 11 هزار و 400 تومانی حدود  372 میلیون تومان بود، قیمت 872 میلیون تومان ثبت شده، قیمت چری تیگو 7 (IE)  هم از 437 میلیون و 300 هزار تومان در آبان ماه 98 به 990 میلیون تومان رسیده است.

به نظر می رسد در شرایطی که همه به نوعی در صدد افزایش قیمت به بهانه های مختلف هستند، جایگاه نظارتی وزارت صمت باید بیش از پیش پررنگ باشد اما متأسفانه وضعیت بازار نشان از آن دارد که وزارت صنعت بیشتر سکوت را ترجیح داده و نظاره گر اتفافات در قیمت فروش انواع کالا به مردم است.

نوع خودروقیمت آبان ماه 99ام وی ام X22 دنده ای (اسپورت)410,000,000  ام وی ام X33 (جدید)597,000,000ام وی ام X55 (اکسلنت) 840,000,000چری آریزو 5 (دنده‌ای)504,400,000چری آریزو 5 (Turbo)625,000,000چری تیگو 5 (IE)750,000,000چری آریزو 6 (Turbo)872,000,000چری تیگو 7 (IE)990,000,000ام وی ام X33562,000,000

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودروهای چینی خودرو خودروهای چینی خودرو افزایش قیمت ام وی ام 000 000چری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه

گریت‌وال موتور مدل ۲۰۲۴ Ora ۳ خود را با نام تجاری Ora در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ عرضه کرد که در پنج تریم مختلف موجود است. ظاهر جذاب و فانتزی این خودرو بسیار شبیه به گربه طراحی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، Ora ۳، ۲۰۲۴ به عنوان یک مدل فیس‌لیفت سالانه، طراحی داخلی و خارجی مدل قدیمی را ادامه می‌دهد، دو رنگ خارجی جدید برای این مدل اضافه شده و چندین پیکربندی خودرو بهینه شده است. کل سری مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های سیاه شده و عملکرد شارژ V ۲ L عرضه می‌شود.

علاوه بر این، کابین خودرو بدون تغییر باقی می‌ماند. یک فرمان دو پره، صفحه‌نمایش دوگانه متشکل از نمایشگر ۷ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و یک پنل شارژ بی‌سیم نیز در کنسول مرکزی وجود دارد.

تریم پریمیوم به‌صورت استاندارد با سانروف پانوراما ارائه می‌شود، در حالی که تریم لوکس به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های کمک رانندگی پیشرفته L ۲ ارائه می‌شود.

قدرت تولیدی از یک موتور برقی در محور جلو تامین می‌شود که حداکثر توان ۱۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۲ نیوتن متر را تولید می‌کند. دو محدوده برد برای این خودرو ارائه می‌شود: ۴۰۱ کیلومتر و ۵۰۱ کیلومتر. مشخصات باتری در حال حاضر به طور رسمی فاش نشده است.

Ora ۳ تاکنون وارد بازار‌های آلمان، بریتانیا، سوئد، تایلند، استرالیا، برزیل و مکزیک شده و فروش تجمعی آن از ۲۲۰ هزار دستگاه فراتر رفته است. در آینده نزدیک، گریت وال موتور قصد دارد تا Ora ۳ را به ۹۲ کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین، شمال آفریقا، آفریقای جنوبی، استرالیا، اوراسیا و منطقه آسه‌آن معرفی کند. بازه قیمتی Ora ۳ از حدود ۱۴۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۸۷۰۰ دلار ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱