Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقیمی مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: در حال حاضر و با توجه به غیرحضوری شدن آموزش، یکی از مهمترین مشکل دانش‌آموزان شهرستان درمیان نداشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت برای آموزش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، مشکلاتی را برای دانش‌آموزان استان خراسان‌جنوبی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر که آموزش به صورت غیرحضوری است دانش آموزان ناچار هستند از طریق شبکه آموزش تلویزیون یا از طریق شبکه شاد با استفاده از تلفن همراه هوشمند و تبلت پیگیر درس‌های خود باشند.

دسترسی به شبکه آموزش برای درصد قابل توجهی از جمعیت استان با توجه به راه اندازی ایستگاه‌های دیجیتال فراهم شده اما استفاده از شبکه شاد و دسترسی به تلفن همراه هوشمند و تبلت و اینترنت برای جمعیت قابل توجهی از دانش‌آموزانی که در مناطق روستایی استان زندگی می‌کنند، سخت است.

داشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت برای بسیاری از دانش‌آموزان خانواده‌های متوسط و ضعیف استان در این اوضاع سخت اقتصادی و کرونایی به آرزو تبدیل شده است.

با توجه به قیمت بالای تلفن همراه هوشمند امکان خریداری این وسیله جهت آموزش برای خانواده‌ها بسیار سخت شده و علاوه بر نگرانی‌های کرونا، نگرانی عقب ماندن از درس نیز بر مشکلات و اضطراب دانش‌آموزان استان افزوده شده است.

خراسان‌جنوبی دارای بیش از 180 هزار دانش‌آموز است که با توجه به گستردگی استان حداقل 50 درصد این دانش‌آموزان در مناطق روستایی و شهرستان‌های استان مشغول به تحصیل هستند و در حال حاضر بزرگترین مشکل آنها نداشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت است.

یکی از شهرستان‌های مرزی و کم برخوردار خراسان‌جنوبی که دانش‌آموزان آن با مشکل نداشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت مواجه‌اند شهرستان درمیان است.

تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در شهرستان درمیان

نجف‌علی مقیمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: شهرستان درمیان دارای 12 هزار دانش‌آموز است.

وی افزود: از این تعداد دانش‌آموز حداقل 50 درصد در مناطق روستایی تحصیل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان بیان کرد: در حال حاضر و با توجه به غیر حضوری شدن آموزش، یکی از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان شهرستان درمیان نداشتن تلفن همراه هوشمند و تبلت برای آموزش است.

مقیمی با بیان این‌که در برخی از نقاط شهرستان دارای مشکلاتی در بحث آنتن دهی اینترنت پرسرعت هستیم، عنوان کرد: برخی از دانش‌آموزان در این شهرستان تلفن همراه هوشمند و تبلت برای استفاده ندارند؛ عدم‌آنتن‌دهی اینترنت که جای خود دارد.

وی اظهار کرد: از مجموع دانش‌آموزان شهرستان درمیان حداقل 50 درصد خانواده های دانش‌آموزان فاقد تلفن همراه هوشمند هستند و با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه به ویژه از ابتدای شیوع بیماری کرونا به دلیل تقاضای زیاد، امکان خریداری تلفن همراه هوشمند برای خانواده‌های متوسط و ضعیف وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان به تهیه 5 هزار تلفن همراه هوشمند توسط آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 300 تلفن همراه هوشمند به شهرستان درمیان تخصیص داده شده اما این تعداد در برابر دانش‌آموزانی که به تلفن همراه نیاز دارند بسیار کم است.

پیگیری برای استفاده از ظرفیت خیّران

مقیمی اظهار کرد: در حال رایزنی و پیگیری با نهادهای حمایتی هستیم که بتوانیم از ظرفیت خیّران برای تهیه تبلت و تلفن همراه برای دانش‌آموزان در شهرستان درمیان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما در آموزش و پرورش درسنامه‌های آموزشی برای دانش آموزانی که به تلفن همراه و شبکه شاد دسترسی ندارند آماده کرده و در اختیار آنها قرار داده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری خیّران تبلت مورد نیاز را برای دانش‌آموزان این شهرستان مرزی تهیه کنیم تا بتوانند با خیال راحت و به دور از اضطراب پیگیر درس‌های خود باشند.

هزینه مراسم ختمی که برای آموزش در نظر گرفته شد

اما در این شرایط سخت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا، هستند خانواده‌هایی که به فکر دانش‌آموزان نیازمند بوده و در اقداماتی بسیار خوب و خداپسندانه برای تهیه تلفن همراه هوشمند و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این خصوص اظهار کرد: در ایام فرخنده میلاد رسول اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت یک خانواده خیّر هزینه مراسم ختم  وابسته خود را برای خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در مدرسه نمونه تقوی بیرجند اختصاص دادند.

وی با بیان این‌که قیمت هر تبلت 3 میلیون تومان بوده، افزود: این خانواده 9 تبلت به ارزش 27 میلیون تومان جهت کمک به تحصیل دانش آموزان مستعد و محروم در نظر گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کمک به تحصیل دانش‌آموزان و تأمین وسایل کمک آموزشی برای آنها با توجه به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: یکی از مهم ترین نیاز دانش‌آموزان محروم استان در شرایط کنونی تأمین تلویزیون، تبلت و تلفن همراه هوشمند برای حضور در شبکه شاد و بهره‌مندی از آموزش‌های مدرسه تلویزیونی ایران است.

واقعی به توزیع پنج هزار و 169 تلفن همراه هوشمند و تبلت در شهرستان‌ها و مناطق استان در مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: به منظور تحقق عدالت آموزشی و توسعه آموزش‌های نوین نیازمند مشارکت فعال تمام خیّران و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت هستیم.

تهیه 5 تلفن همراه برای دانش آموزان نیازمند فردوسی

سید حسین لاژوردی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس نیز از کمک ۲۴۵ میلیون تومانی هلال احمر به دانش‌آموزان نیازمند فردوسی خبر داد و گفت: با توجه به مجازی شدن مدارس، آموزش غیرحضوری و استفاده از شبکه آموزشی شاد بسیاری از دانش‌آموزان در تامین لوازم آموزشی اعم از تلفن همراه با مشکل رو به رو شده‌اند.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات تعدادی از دانش آموزان محروم شهرستان فردوس پنج دستگاه تلفن همراه هوشمند بین پنج نفر از افراد نیازمند توزیع شده است.

بنابراین گزارش؛ اگرچه هستند دانش‌آموزان نیازمند در خراسان‌جنوبی که دغدغه نداشتن تلفن همراه و تبلت برای آموزش دارند اما در مقابل خیّران و نیک‌اندیشانی نیز وجود دارند که به فکر این دانش‌آموزان بوده و برای توجه به امر مهم آموزش هزینه‌های مراسمات خود را در راه صحیح صرف می‌کنند. چه زیباست که در این شرایط کرونایی که امکان برگزاری مراسمات شادی و عزا کمتر شده، هزینه‌های مراسمات را در راه‌های خیر و خداپسندانه‌ای که گره‌ای از مشکلات افراد گرفتار باز کند، هزینه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تلفن همراه هوشمند و تبلت دانش آموزان نیازمند برای دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزان خراسان جنوبی حال حاضر برای آموزش شبکه شاد خی ران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند