Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید عباسی صارمی در برنامه‌ای در شبکه ۵ سیما، اظهار داشت: در دفتر برنامه ریزی تأمین توزیع و تنظیم بازار کالای اساسی کشور و در چند بخش به نمایندگی از تنظیم بازار اقداماتی را انجام می‌دهیم اما اصلی ترین کار ما تأمین کالا بر اساس نیاز کشور به کالای اساسی است که نسبت به تأمین با اولویت داخلی اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دفتر توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: جهاد کشاورزی نسبت به برآورد تولید اقدام می‌کند و ما بر اساس برنامه ریزی کسری‌ها را برای واردات انجام می‌دهیم که نیاز به هماهنگی با بانک مرکزی و سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و سازمان دفع آفات است که انجام شود.

تأمین ۶۰ میلیون تن کالای اساسی برای امسال

این مقام مسئول ادامه داد: امسال برای تأمین ۶۰ میلیون تن کالای اساسی برنامه ریزی صورت گرفته از این میان ۳۵ تا ۴۰ میلیون از محل کالاهای تولید داخلی تأمین می‌شود و حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون هم باید از طریق واردات تأمین شود.

وی تصریح کرد: علی رغم همه مشکلات تحریم ۱۵ میلیون تن واردات قطعی انجام شده و با توجه به موجودی که در بنادر است، چیزی که لازم است از طریق واردات انجام می‌شود.

عباسی درباره کمیاب شدن و گرانی‌های گاه و بی گاه برخی کالاها نیز تصریح کرد: در برخی کالاها گرانی داریم و در برخی گران فروشی. قیمت گوشت به دلیل اینکه قبلاً برای مدتی با ارز ۴۲۰۰ تأمین می‌شد ثابت بود اما بعد از مدتی برای حمایت از تولید داخل و مدیریت ارزی نوع ارز نیمایی شد و این باعث می‌شود قیمت متأثر از نرخ ارز شود؛ همه کالاهایی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند همینطور هستند.

وی اظهار داشت: در خیلی از کالاها هم تغییر نوع کالایی داشتیم؛ در برنج و روغن و کره تغییر ارزی داشتیم و به ارز نیمایی تبدیل شده و قیمت آن طبیعتاً متأثر از نوسانات ارزی است. اما در بخشی هم گران فروشی داریم ستاد تنظیم بازار که شنبه‌ها تشکیل می‌شود تصمیم گرفته که با تشدید بازرسی‌ها در کنار سازمان حمایت و سازمان صمت استان و با همکاری تعزیرات، گرانی کم شود.

عباسی صارمی خاطر نشان کرد: در اکثر کالاها بحث رقابت بازار را داریم. متأسفانه با افزایش نرخ ارز قیمتها به سرعت اضافه می‌شود اما در کاهش نرخ این‌طور نیست و خیلی تدریجی ارزانی رخ می‌دهد. من امیدوارم در یکی دو ماه آینده قیمت‌ها کاهشی شود. قیمت تخم مرغ الان کم شده و برای اقلامی که قابلیت نگهداری ندارند معمولاً همین اتفاق رخ می‌دهد.

کد خبر 5066429

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت کالاهای اساسی قیمت کالاها قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 شاخص کل بورس کالاهای اساسی انتخابات آمریکا وزارت جهاد کشاورزی تولید گاز اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی بندر چابهار تنظیم بازار کالای اساسی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۹۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزارتومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۵ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۱۱۱ دلاری ۲ هزار و ۳۱۴ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد