Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، روند نزولی قیمت در بازار دارایی‌های مختلف بویژه دلار موجب شده قیمت خودرو نیز روند نزولی بگیرد بطوری که طی چند روز گذشته قیمت انواع خودرو د رحاشیه بازار ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است. نزولی شدن نرخ خودرو طی روزهای گذشته به ویژه ۳ روز اخیر به حدی بوده است که حتی در برخی از خودروها شاهد ریزش ۳۰ میلیونی قیمت‌ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه قیمت سایپا ۱۱۱ از ۱۴۰ میلیون تومان به ۱۰۲ میلیون تومان رسیده است.

البته آنطور که فعالان بازار خودرو می‌گویند نرخ خودرو در بازار همچنان سلیقه‌ای تعیین می‌شود و هنوز بازار به ثبات نرسیده است و با ریزش بیشتر نرخ ارز، قیمت خودرو نیز به همان نسبت کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد. باید توجه داشت که نرخ دلار امروز به کانال ۲۲ هزارتومان کاهش یافته و با تداوم روند کاهشی آن، باید منتظر کاهش بیشتر نرخ خودرو طی روزهای آینده باشیم.

فعالان بازار خودرو می‌گویند امید به کاهش بیشتر قیمت ارز موجب شده معاملات در حاشیه بازار به حداقل برسد و افرادی که در بازار حضور می‌یابند صرفاً به دنبال شنیدن آخرین قیمت‌ها هستند.

در این رابطه، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: در دو هفته گذشته با کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز روند کاهشی یافته است. طبق بررسی‌های انجام شده، نرخ خودرو چه در داخلی‌ها و چه در مونتاژ و خارجی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: البته فقط نرخ خودرو پایین نیامده بلکه همه کالاهای سرمایه‌ای و مرتبط با ارز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. در صورت ریزش قیمت ارز، قیمت خودرو نیز به صورت مستقیم کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، به قیمت برخی از خودروها در بازار امروز اشاره کرد و ادامه داد: در بازار امروز خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بین ۲۰۵ تا ۲۰۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۲۰۵ میلیون تومان، پژو پارس سال ۲۲۲ میلیون تومان، سمند LX بین ۱۹۲ تا ۱۹۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ بین ۱۰۲ تا ۱۰۳ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۱۳۰ میلیون تومان، تیبا هاچ بک ۱۴۷ میلیون تومان و ساینا ۱۴۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

موتمنی گفت: البته قفل معاملات همچون دو ماه گذشته هنوز باز نشده است و زمانی که قیمت ارز در کانالی ثابت بماند، معاملات در بازار شروع می‌شود زیرا فردی که قصد فروش دارد می‌داند که در صورت فروختن، دیگر توان خرید ندارد و همچنین کسی که قصد خرید دارد می‌داند که همچنان قیمت‌ها غیرواقعی است و احتمال ریزش وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار داشت: به عنوان مثال در ۲۰ شهریور ماه که نرخ دلار ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، قیمت پراید ۸۷ میلیون تومان بود و امروز که دلار کمتر از ۲۳ هزار تومان است، قیمت پراید ۱۰۲ میلیون تومان شده است، یا قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که ۲۰ شهریور ماه ۱۹۲ میلیون تومان بود در ادامه به ۲۵۰ میلیون تومان هم رسید و امروز ۲۰۵ میلیون تومان شده است؛ از این رو احتمال ریزش باز هم وجود دارد.

جدول نرخ خودرو در ۱۸ و ۱۰ آبان ماه و ۲۷ مهر ماه

کد خبر 5066281 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت خودرو صنعت خودروسازی بازار خودرو قیمت دلار قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 شاخص کل بورس کالاهای اساسی انتخابات آمریکا وزارت جهاد کشاورزی تولید گاز اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی بندر چابهار قیمت خودرو نیز میلیون تومان کاهش بیشتر نرخ خودرو قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

تین نیوز

خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند امسال ۷۱ مدل خودروی برقی باتری دار جدید را به فروش برسانند. بسیاری از مدل های جدید کاپوت های بلندتر برای ظاهری جلب توجه کننده و فضای ذخیره سازی بیشتر دارند. خودروها تایرهای بزرگتری دارند که ترمز را بهبود می بخشد. صندلی ها ضخیم تر و راحت تر هستند. باتری ها کوچک تر، قوی تر و سریع تر شارژ می شوند. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی تر در خارج از کشور انجام شده است.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده ها را برای وسایل نقلیه خودمختار توانمندتر تصویب کردند. آنها خودروهای تسلا، شرکت آمریکایی خودروهای الکتریکی را که در چین نیز خودرو می سازد و می فروشد، و همچنین پنج تولیدکننده چینی، از جمله بی وای دی، رقیب اصلی تسلا در جهان، و نیو، بازیگر قدیمی در بخش خودرو چین، تأیید کردند.

این مصوبات نشان دهنده اشتیاق دولت چین برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه خودران است که به طور گسترده به عنوان محوری برای رقابت آتی در صنعت خودرو دیده می شود. این فناوری بیشتر با خودروهای برقی باتری دار سازگار است تا با خودروهای پلاگین هیبریدی یا خودروهای بنزینی و شرکت های چینی در تلاش هستند تا به تسلا، رهبر این سیستم ها برسند.

خودروسازان چینی سرمایه گذاری زیادی روی نرم افزارهای کمک راننده انجام داده اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue گفت ماشین الکتریکی «در حال تبدیل شدن به یک ربات روی چرخ است».  باتری های بهتر و کاهش هزینه ها پشتوانه فشار چین برای تولید خودروهای الکتریکی است. کانتمپ، شرکت قطعات خودروی چینی مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ ۱۰ دقیقه ای جدیدترین باتری آن، برد ۵۹۵ کیلومتری را به همراه خواهد داشت. به گفته این شرکت، یک شارژ کامل ۳۰ دقیقه ای می تواند مسافت ۹۹۸ کیلومتری را داشته باشد.

پیشرفت ها به این معناست که سازندگان وسایل نقلیه می توانند از باتری های کوچک تر استفاده کنند، فضای داخلی خودروها را آزاد کنند، یا می توانند باتری را در همان اندازه نگه دارند و به برد بیشتری دست یابند. بیشتر فضای اضافی به صندلی های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، گفت ما تمرکز بیشتری روی صندلی عقب خواهیم داشت و می خواهیم آن را جذاب تر کنیم.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً سبک نگه داشتن خودروها را در اولویت قرار می دادند، زیرا وزن آن چیزی است که بیشتر برای اینکه یک خودرو تا چه حد می تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد حرکت کند، اهمیت دارد اما باتری های قوی تر اکنون به خودروهای الکتریکی اجازه می دهند طویل تر و سنگین تر شوند. کریس توماسون، معاون طراحی نیو گفت قسمت های جلویی بزرگ تر ظاهری مجلل ایجاد می کند که تحسین بسیاری از خریداران از وسایل نقلیه کاربردی اسپرت را به همراه دارد.

خودروسازان چینی نیز از طرح هایی با مزیت های بیشتر استقبال می کنند، مانند سدان دنزا Z۹GT که در نمایشگاه پکن توسط بی وای دی ارائه شد. آنها از آلومینیوم سبک وزن اما پرهزینه دور می شوند و خودروهایی با نسبت بالاتری از آلیاژهای فولادی سنگین تر اما ارزان تر می سازند. بسیاری به جای خودروهایی که فقط با باتری کار می کنند، خودروهای پلاگین هیبریدی می خرند، اگرچه بازارهای هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

جنرال موتورز و فورد موتور بخش عمده ای از بازار خود را در چین طی پنج سال گذشته از دست داده اند. فورد امسال تصمیم گرفت بر موستانگ های بسیار متفاوت، مجهز به موتورهای پنج لیتری V-۸ بنزینی و چهار لوله اگزوز تمرکز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد