Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:46:13 GMT

365 کودک البرزی در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۱۳۸۸

365 کودک البرزی در مراکز شبه خانواده زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، در خصوص مسئله در خصوص فرزندخواندگی، گفت: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که به ترتیب اولویت واگذاری فرزند زوجین نابارور، خانم‌های مجرد بالای سی سال فاقد فرزند، زوجین دارای فرزند می باشند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور می‌باشند، افزود: در قانون  شرایطی برای متقاضیان پیش بینی شده است که از مهم ترین انها می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری تصریح کرد: زوجین متقاضی در حال حاضر جهت ثبت نام می‌باید به سامانه ملی فرزند خواندگی مراجعه نموده و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: زوجینی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای ۷ سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار خواهند داشت.

وی در ادامه به روز جهانی فرزندخواندگی ۹ نوامبر مصادف با ۱۹ آبان ماه هجری شمسی اشاره کرد و یادآور شد: فرزندخواندگی فرایندی است که طی آن سرپرستی کودکانی که  بی سرپرستی آن‌ها محرز شده و تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار دارند به خانواده‌های واجد شرایط قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب سال ۱۳۹۲ واگذار می‌گردند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۶۵ کودک از سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده معاونت اموراجتماعی بهزیستی استان البرز بدلیل بی سرپرستی و بدسرپرستی پذیرش و نگهداری می‌شوند که از این تعداد تاکنون ۳۵ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار گردیده اند.

به گفته حیدری فرزندان تحت سرپرستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار کردند اما بدلیل تمایل اکثر خانواده‌ها به جنسیت خاص و فرزندان با گروه سنی نوزاد و یا زیر سن ۵ سال معمولا خانواده‌ها ممکن است چندین سال پشت نوبت فرزندخواندگی باشند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک البرز خانواده بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد

به گزارش تابناک، شفقنا نوشت:  انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت شیرخوارگاه‌ها در تهران گفت: براساس گزارش سازمان بهزیستی، برخی از شیرخوارگاه‌ها جمع و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شدند.

 

وی در مورد فرآیند سخت واگذاری کودکان به خانواده‌ها افزود: سال اول دولت من شاهد این بودم که در استان‌های مختلف مردم گله‌مند هستند و حتی دو تا سه سال در نوبت بودند، اما الان با ترمیمی که در دستورالعمل صورت گرفته است، این مسأله به کلی برطرف شده و فرآیند تسهیل شده است.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد