Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروهای ضد ایدز و آزمایشات و مشاوره آن رایگان است، گفت: داروهای مربوط به ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توزیع می شود.

دکتر حسن رخ شاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مهمترین چالش های پیش رو بیماری ایدز اظهار کرد: براساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در دنیا با اچ آی وی، ایدز زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این در حالیست که در کشور ما نیز بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، نزدیک به ۴۰ هزار نفر مبتلا به اچ آی وی، ایدز شناسایی، ثبت و گزارش شده است.

رخ شاد ادامه داد: هدف نهایی در نظام مراقبت بیماری ایدز توسط سازمان جهانی بهداشت، کنترل اپیدمی ایدز تا سال ۲۰۳۰ میلادی تعیین شده است که در راستای دستیابی به این هدف، تمامی کشورهای جهان متعهد شده اند تا سال ۲۰۲۰ استراتژی جامع ۹۰ – ۹۰ -  ۹۰ را دنبال کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: در این زمینه انتظار می رود حدود ۹۰ درصد از مبتلایان در دنیا شناسایی شوند؛ ۹۰ درصد از موارد شناسایی شده تحت درمان ضد رتروویروس قرار گیرند و همچنین سطح ویروس ۹۰ درصد دریافت کننده های درمان ضد ویروسی به شکل چشمگیری کاهش یابد.

وی افزود: در کشور ما به نظر می رسد مهمترین چالش پیش رو بیماریابی و شناسایی موارد ناشناخته عفونت اچ آی وی باشد؛ گرچه به دنبال آن ارتقای پوشش درمان و درمان مناسب و به موقع بیماران نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، با دستیابی به این اهداف می توان امیدوار بود که جهان به هدف کنترل اپیدمی ایدز در سال ۲۰۳۰ برسد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروهای ضد ایدز و آزمایشات و مشاوره آن رایگان است، افزود: داروهای مربوط به ایدز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توزیع می شود.

رخشاد با بیان اینکه مشکلی از باب شناسایی مبتلایان به ایدز در استان نداریم، گفت: دلیل این عامل برخورداری از سطح بالای فرهنگی و اقبال عمومی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ايدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران