Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده های مهاجر در سدها، بندها و آبگیرهای مختلف زنجان ازجمله سد فیله‌خاصه در منطقه شکار ممنوع در شهرستان زنجان، سد گلابر در شهرستان ایجرود و سدهای قاهران (در ترکی به نام کهران معروف است) و قره تپه در منطقه حفاظت شده سرخ آباد واقع در شهرستان‌های زنجان و طارم، اطراق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اظهار داشت: برخی پرندگان مهاجر وارد شده به زیستگاه های آبی زنجان پس از اقامت موقت به منظور زمستان گذرانی سفر خود را به سمت جنوب ایران از سر گرفته اما برخی از این پرندگان نیز در صوت وجود امنیت و شرایط مناسب آب و هوایی در این استان ماندگار می شوند.  
رستمی تصریح کرد: همه ساله در آستانه فصل زمستان، زیستگاه‌های آبی زنجان پذیرای چندین گونه از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی اعم از اردک سرسبز و نوک پهن، باکلان، قره غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید، کاکایی، لک لک، انواع حواصیل، گاوچرانک، خوتکا، بوتیمار، درنا و اگرت می شود که این پرنده ها از سوی کارشناسان اداره کل محیط زیست استان با استفاده از دوربین فیلمبرداری مورد مستندسازی قرار می گیرند.  
وی با تاکید براینکه محیط بانان به منظور تامین امنیت و حفاظت از پرندگان مهاجر، بطور مستمر مناطق مورد نظر را  به دقت پایش می کنند تا امنیت و آرامش آنها با تهدید و خطر مواجه نشود، افزود: بیشتر شدن مهاجرت پرندگان به زنجان در سایه پایش مداوم مناطق، وجود امنیت زیستی و شرایط آب و هوایی مناسب، اتفاق افتاده است.

پارسال (98) ۶ هزار و ۸۵۲ قطعه انواع پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی، سال 97 تعداد چهار هزار و ۴۵۰ قطعه، سال ۹۶ تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ قطعه، سال ۹۵ بیش از چهار هزار و در سال ۹۴ نیز ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در مناطق مختلف استان زنجان، مورد سرشماری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بطور معمول سرشماری پرندگان مهاجر در این استان، هر سال از اواخر دی ماه آغاز می شود و اردک سرسبز و نوک پهن، باکلان، غاز، کاکایی، لک لک، انواع حواصیل، گاوچرانک و خوتکا، بیشترین تعداد را به خود اختصاص می دهند.  
 پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در هشت سایت پرنده زنجان که شامل سد تهم در شهرستان زنجان، سد قره‌تپه در منطقه حفاظت شده سرخ‌ آباد و فیله‌ خاصه در منطقه شکار ممنوع واقع در شهرستان‌های زنجان و طارم، سد گلابر در شهرستان ایجرود، سد خندقلو در شهرستان ماهنشان، سد قاهران (کهران) در ارمغانخانه و رودخانه قزل‌اوزن در شهرستان های ماهنشان و طارم، است زمستان گذرانی می‌کنند. 

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان حیات وحش اخبار کنکور پرندگان مهاجر کنار آبزی مهاجر آبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز پنجشنبه و با هدف شرکت در اجلاسیه شهدای شهرستان باشت، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد.

سردار علی فدوی که با هدف شرکت در اجلاسیه شهدا به باشت سفر کرده، در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدا، با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کرد.

کد خبر 6094877

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد