Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله مخبر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اراضی تعاونی تولید ماهدشت شهرستان کرج و روند پیشرفت پروژه انتقال پساب به این اراضی، بر لزوم اهمیت تسهیل امور کشاورزان و رفع موانع تولید تاکید کرد.

وی گفت: جهاد کشاورزی استان لوله گذاری و ایجاد شبکه داخلی آبیاری این اراضی را انجام داده و بستر تولید در انتظار تخصیص پساب از جانب آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان البرز می باشد که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، لذا این موضوع با جدیت تمام از طریق نهادهای نظارتی پیگیری خواهد شد تا شاهد کشت محصولات در سال زراعی ۱۴۰۰ در این اراضی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرج نیز در این بازدید گفت: تعاونی تولید ماهدشت از بدو تاسیس در سال۷۴-۷۳ توزیع نهاده های کشاورزی و نیز توزیع و تخصیص حقابه به کشاورزان ماهدشت را به عهده داشت.

اسماعیل صارمی رییس جهاد کشاورزی شهرستان کرج به وضعیت تعاونی کشاورزی ماهدشت اشاره کرد و گفت: این تعاونی دارای ۲ هزار و۴۰ هکتار زمین بوده که به ۲۵۰ نفر از کشاورزان ماهدشتی

واگذار شده است .

وی اظهار داشت: برای تامین آب این اراضی، اجرای پروژه انتقال پساب ماهدشت از محل اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در دست اقدام است که در ابتدای امر این طرح مخالفان و موافقان زیادی داشت اما با آگاه سازی کشاورزان این طرح به اجرا درآمد.

صارمی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان با نظارت دقیق، کشت و کار در این اراضی را دنبال خواهد کرد، بطوریکه با در نظر گرفتن ممنوعیت استفاده از پساب برای محصولات با قابلیت تازه خوری، ضمن برنامه ریزی الگوی کشت، این اراضی به باغ و مزرعه کشت دانه های روغنی و پنبه و غلات اختصاص خواهند یافت.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج و در راستای این  پروژه،  اجرای سیستم های نوین آبیاری در این اراضی هم مطالعه و دفترچه طرح آن تهیه شده و پس از تخصیص پساب، آماده برای فاز اجرایی می باشد.

شهرستان کرج دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی  زراعی می باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرج آبیاری استان البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرج آبیاری استان البرز وزارت جهاد کشاورزی کرج آبیاری استان البرز اخبار کنکور جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد