Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:04:59 GMT

کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در ۱۰ روز نخست آبان ماه

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۲۹۸۰

کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در ۱۰ روز نخست آبان ماه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این بازه زمانی ۲۰هزار و ۴۰۷ کیلوگرم است، افزود:این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که۲۲هزار و ۹۳۱کیلوگرم اعلام شد، حدود ۱۱درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: ۱۵هزار و ۷۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک است که ۷۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیرکل ستاد درباره میزان سایر موادمخدر کشف شده، گفت: همچنین از این میزان ۴۵۳ کیلوگرم گراس، ۲۸۵۲ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶ کیلوگرم هروئین، ۱۰۰ کیلوگرم شیشه، ۶۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۱۶۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اضافه کرد: طی این مدت، ۶ هزار و ۸۷۴ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و بویژه در طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند، از این تعداد ۴ هزار و ۱۷۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و دو هزار و ۶۱۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که در میان دستگیرشدگان، ۹۰ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۸۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است که بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۶۲۰ کیلوگرم یعنی معادل ۲۳ درصد کشفیات کشور مربوط به استان کرمان است.

اصلانی افزود: سیستان و بلوچستان با سه هزار و ۹۸۱ کیلوگرم، خراسان جنوبی با سه هزار و ۱۳۰ کیلوگرم، هرمزگان با یک هزار و ۷۴۱ کیلوگرم، اصفهان با یک هزار و ۵۴۵ کیلوگرم، یزد با ۸۲۴ کیلوگرم و فارس ۷۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد  اضافه کرد: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۵ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۷۰ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شد، اظهار داشت: همچنین ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

برچسب‌ها ستاد مبارزه با مواد مخدر امحا مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر امحا مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر امحا مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور درصد کشفیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ شرکت ۵۰ گروه جهادی خوزستان در طرح عهد خدمت موجب شد این استان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.
طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد. در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
در این گروه‌های جهادی خوزستان، هزار و ۱۹۲ دانشجو حضور داشتند که از نظر تعداد پس از استان تهران رتبه دوم را کسب کردند. خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفت. توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها بود.

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد