Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:07:45 GMT

شناسایی ۱۰ هزار شناور قایق صیادی غیرمجاز هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۰۴۳

شناسایی ۱۰ هزار شناور قایق صیادی غیرمجاز هرمزگان

عبدالرسول دریایی روز یک‌شنبه در نشستی با مدیران شهرستان جاسک،اظهارداشت: از این تعداد شناور غیر مجاز قایق افزون بر بیش از یک‌هزار و۵۰۰ فروند آن در شهرستان جاسک قرار دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به تخمین افزون بر ۱۰۰هزار تن صید غیرمجاز سالانه توسط شناورهای غیرمجاز در این استان هرمزگان، اظهارداشت: این میزان از صید غیرمجاز در حالی است که شناورهای غیرمجاز قابل نظارت نیستند و کنترل آن‌ها نیز سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: این میزان صید و قایق غیرمجاز نشان از هجمه صید غیر مجاز بر آبزیان دارد و بدون شک در صورت تداوم روند صید غیر مجاز این شناورها آسیب‌های جبران ناپذیری برای دریا خواهند داشت.  

دریایی، بیکاری، خشکسالی، کمبود فرصت‌های شغلی در سواحل، سوددهی صید غیرمجاز، ارزان بودن ادوات صید غیرمجاز در فروشگاه‌ها، فراوانی کارگاه‌های غیرمجاز ساخت شناور را از مهم‌ترین دلایل افزایش صید غیرمجاز عنوان کرد و گفت: بدون شک دریا جوابگوی این هجمه صید غیر مجاز نیست.

وی هم‌چنین خسارت به جامعه صیادی مجاز، فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، ورود شناورهای لنج  ترال از استان‌های مجاور، استفاده از اتباع بیگانه بر شناورهای غیرمجاز ونبود سامانه ردیابی بر روی شناورهای صید سنتی در راستای کنترل و نظارت بیشتر به دلیل گرانی سامانه، قاچاق آبزیان، ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی را نیز بخش دیگری از مشکلات صید غیر مجاز و آسیب به ذخایر برشمرد.

فرآیند واگذاری ۲۴۰ مجوز صید به جاسک آغاز شد

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان داشت:درراستای برخورد با صیدغیرمجاز ایجاد پایگاه‌های جدید، تخصیص اعتبارات جاری برای گشت‌زنی، تخصیص اعتبارات برای ارتقای ناوگان یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات، جذب نیروی انسانی و مشارکت همه نهادهای اجرایی ضروری است.

به گفته دریایی، با وجود ۲هزار و ۲۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در استان هرمزگان بدون شک امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی موجود نیز جوابگوی این امر نیست.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت آبزیان شیلات بدون شک با هشت پایگاه و حدود ۸۰ درصد کمبود نیرو در این یگان قادر به حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان نخواهد بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان هم‌چنین با اشاره به اختصاص ۲۴۰فروند مجوز صید در راستای ساماندهی وضعیت صیادی جاسک از آغاز فرایند واگذاری این مجوزها به مردم جاسک خبر داد.

دریایی افزود: از این میزان مجوز، ۲۲۰ مجوز برای شناورهای قایق دیزل و ۲۰ فروند شناور لنج آب‌های دور اختصاصی تن ماهیان است.

برچسب‌ها هرمزگان سازمان شیلات ایران جاسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان سازمان شیلات ایران جاسک هرمزگان سازمان شیلات ایران جاسک اخبار کنکور شیلات هرمزگان صید غیر مجاز صید غیرمجاز بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد