Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزم، رئیس کل دادگستری لرستان گفت: آمار تصادفات، صدمات جسمانی و فوتی در لرستان بالا بوده که نیاز است پایگاه‌های امداد و نجات در لرستان ایجاد و تقویت شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمد رزم ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه برای رسیدگی به پرونده‌های هلال احمر لرستان و تسریع در رسیدگی و جلوگیری از ایجاد اطاله دادرسی چهار شعبه ایجاد شده اظهار داشت: یک شعبه دادسرا، یک شعبه دادگاه حقوقی، یک شعبه دادگاه کیفری ۲ و یک شعبه تجدید نظر تعیین شده تا در اسرع وقت به دادخواست‌های هلال احمر رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کرونا و مسائل بهداشتی افزود: نیاز است در حد مقدورات تجهیزات ونتیلاتور، لباس حفاظتی، ماسک و کیت‌های آزمایش کرونا به استان اختصاص یابد.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان هفته‌ای یک میلیارد تومان هزینه دارد که در این حوزه نیاز به کمک و همراهی است که در این راستا دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت‌های مراقبت ویژه آی سی یو، سونوگرافی، دستگاه اکو قلب، دستگاه نوار قلب، الکترو شک، آندسکوپی، تجهیز تخت های آی سی یو و سی سی یو و تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز لرستان است.

رزم تصریح کرد: دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان‌ها است، حتی در حوزه تخت بستری، استان دچار مشکل است و باید برای رفع این مشکلات اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: انتظار می رود معاونت توانبخشی هلال احمر استان و شهرستان‌ها ایجاد و تقویت شود چرا که مردم لرستان احتیاج به فیزیوتراپی، کفش مصنوعی و … دارند.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: اکثر استان‌ها داروخانه جمعیت هلال احمر دارند و مجهزترین و بهترین داروخانه هلال احمر در غرب کشور در کرمانشاه و ایلام  است، اما لرستان از این ظرفیت بی بهره است که ضروری است برای حمایت و کمک به قشر ضعیف استان داروخانه جمعیت هلال احمر در لرستان ایجاد و دارو های عمومی و بیماران خاص تامین گردد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر از ۱۸۷ هکتار اراضی مرغوب در شهرستان ازنا بهره مند است افزود: از این ظرفیت برای کمک به اشتغالزایی و رفع بیکاری بهره گرفته شود و این اراضی به بخش خصوصی واگذار شود و در حوزه‌های کشاورزی و باغبانی به کار گرفته شود.

رزم عنوان کرد: جمعیت هلال احمر همچنین یک اردوگاه در زاغه با وسعت ۵۷ هکتار دارد که نیاز است اختیار واگذاری آن به استان داده شود چراکه در اشتغالزایی مؤثر است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان گفت: آمار تصادفات، صدمات جسمانی و فوتی در لرستان بالا است و پرونده‌های بسیاری در حوزه صدمات و فوتی‌های تصادفات در دادگاه‌ها بررسی می‌شود که نیاز است پایگاه‌های امداد و نجات در لرستان ایجاد و تقویت شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: تعدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیمه کاره وجود دارد که در شهرستان دورود، دلفان، گردنه گاماسیاب که محور مواصلاتی استان لرستان و همدان است، گردنه گشور که محور مواصلاتی استان لرستان و کرمانشاه است، بروجرد و… پایگاه‌های امداد جاده‌ای نیمه کاره‌ای وجود دارند  ضروری است تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرند.

رزم با تاکید بر حضور شرکت سرمایه گذاری هلال احمر در لرستان اظهار داشت: انتظار داریم بالگرد به صورت دائم و کامل در استان بماند و ارائه خدمت نماید و نباید این بالگرد مشترک بین چند استان باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری لرستان پایگاه های امداد جمعیت هلال احمر امداد و نجات یک شعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پایگاه در گلستان فعال است و تعداد شش پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، قاسم غریب‌آبادی، امروز -سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته نیروهای امدادونجات هلال‌احمر که مهمترین حوزه در ارائه خدمات به مردم است، یک هزارو ۹۷۴ حادثه را پوشش دادند.

وی افزود: در این رابطه با یک هزارو ۷۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲۸۴ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۵ دستگاه ست کمک‌دار و ۶۰ دستگاه ست کوهستان نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از حوادث رخ داده در گلستان، تعداد یک هزار و۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه مربوط به کوهستان گزارش شده‌است.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی‌طرفی به صورت شبانه‌روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می‌دهد.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته ساختمان ستادی هلال‌احمر واقع در کمربندی گرگان آماده بهره‌برداری شد، افزود: برای سهولت کار ارباب‌رجوع و جلوگیری از هرگونه بار ترافیکی سنگین، تمام عوامل هلال‌احمر برای پاسخگویی بهتر در این ساختمان مستقر شدند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در حوزه پایگاه‌های امدادونجات بین‌جاده‌ای اتفاقات خوبی در استان گلستان رخ داده است، اضافه کرد: در هفته دولت سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از دو پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای نوکنده، با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای آق‌قلا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امدادونجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امدادرسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهمترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند غیرعامل نیروهای امدادی بود، زیرا نیروها باید در مکانی که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

غریب‌آبادی با اشاره به کمبود نیروی فیزیوتراپ در جمعیت هلال‌احمر گلستان اضافه کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیکوکاران و با اعتبار دو میلیارد تومان، مرکز فیزیوتراپی احداث و تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶ پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای در گلستان فعال است و در نیازسنجی‌های انجام شده، تعداد شش پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از ساخت پایگاه در محورهای بندرترکمن به گمیشان، دلند، گنبدکاووس به کلاله، خوش‌ییلاق در نزدیکی روستای کاشیدار و نوکنده خبر داد و گفت: دو پایگاه در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751306

دیگر خبرها

  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر