Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:15:14 GMT

توسعه همکاری‌های مشترک وزارت نیرو با یوناما

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۲۷۴

توسعه همکاری‌های مشترک وزارت نیرو با یوناما

رئیس "یوناما" در دیدار با وزیر نیرو درباره مهم‌ترین سرفصل‌های همکاری اقتصادی ایران و افغانستان و نقش این نهاد بین‌المللی در تسهیل این همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

به‌گزارش ایسنا، دبورا لیونز - نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئیس یوناما (هیئت یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان) روز یکشنبه در دیدار با رضا اردکانیان- وزیر نیرو در خصوص ظرفیت‌های وسیع این همکاری و مشارکت سازمان ملل در تسهیل مسیرهای همکاری مشترک اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، وزیر نیرو با ابراز خرسندی از سفر وی به تهران پس از انتصاب به ریاست هئیت یاری‌رسانی سازمان ملل متحد در افغانستان، به نیازهای گوناگون این کشور و ظرفیت‌های فراوان تخصصی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت علمی،‌ صنعتی و اقتصادی افغانستان اشاره کرد.

اردکانیان ظرفیت‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و امکان همکاری‌ و کمک به سازمان‌های تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد از جمله یوناما را مورد اشاره قرار داد.

وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، گمرکی، اقتصادی و دیگر زمینه‌های مربوط به این کمیسیون تاکید کرده و افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و افغانستان را از الزامات مهم نیل به توسعه پایدار و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.

بنا بر اعلام وزارت نیرو در پایان این دیدار مقرر شد به منظور تسریع و هدایت مناسب‌تر روند همکاری‌های وزارت نیرو با یوناما ، هماهنگی‌های لازم برای تحقق موضوعات بین دو طرف از طریق مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو جمهوری اسلامی وزارت نیرو سازمان ملل وزیر نیرو ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند

والی «لوگر» در شرق افغانستان در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل از سازمان ملل خواست واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضیاءالرحمان مدنی»، والی لوگر در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: این نهاد بین‌المللی باید واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

وی افزود: حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای آموزش و رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر انجام داده است.

مدنی ادامه داد: جهان با حکومت کنونی افغانستان منصفانه رفتار نمی‌کند.

رئیس یوناما نیز در این دیدار تاکید کرد که در آینده نزدیک، یک میلیون کلاس آموزش‌های اجتماعی در افغانستان ایجاد می‌شود.

طالبان: گزارش‌های حقوق بشری باید واقعیت‌های افغانستان را منعکس کندطالبان: انتظار داریم در نشست تاشکند واقعیت‌های افغانستان درک شود

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت لوگر گفته بود که شرایط خوبی در افغانستان به ویژه برای افراد بازگشته از دیگر کشورها فراهم شده است.

وی تاکید کرده بود که غربی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی خبر هستند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری