Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایبنا مجتبی نوروزی، معاون مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان، درباره سرنوشت سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در کابل بعد از حمله تروریستی ۱۲ آبان‌ماه، بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل تامین نشدن امنیت، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان همچنین دانشگاه کابل اعلام کردند، نمایشگاه کتاب، لغو شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره زمان بازگشت ناشران به ایران، افزود: هر کدام از ناشران بعد از جمع‌آوری کتاب‌ها و تعیین و تکلیف، به ایران باز می‌گردند.

نوروزی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ادامه نمایشگاه تصمیم‌گیری شده‌است یا خیر؟ گفت: فعلا تاریخی برای ادامه برگزاری نمایشگاه تعیین و اعلام نشده‌است اما جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمان مقتضی نمایشگاه را برگزار کند.

دوشنبه ۱۲ آبان، همزمان با برگزاری آئین افتتاح سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه کابل سه عضو داعش با سلاح‌های جنگی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه را به گلوله بستند.  این مهاجمان بعد از حدود ۶ ساعت مقاومت کشته شدند.

سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان قرار بود، ۱۲ تا ۲۱ آبان‌ماه در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار شود.

مقامات ایرانی ازجمله سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این حمله را محکوم کردند.

کد خبر 563541 برچسب‌ها افغانستان ‌انفجار کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان انفجار کتاب خارجی و نمایشگاه خارجی نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان