Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@01:09:43 GMT

پیگیری آنلاین اشیای گمشده در اتوبوس‌های مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۳۷۸

پیگیری آنلاین اشیای گمشده در اتوبوس‌های مشهد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از راه‌اندازی زیرسیستم مدیریت اشیای گمشده در سامانه جامع اتوبوسرانی این شهر خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: با استفاده از این سیستم، پیگیری اشیای گم‌شده و پیداشده در اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها به صورت آنلاین و با سرعت و دقت بیشتری صورت می‌گیرد و شهروندان نیز در صورت مواجهه با موضوعاتی از این دست، به سهولت می‌‎توانند آن را از طریق سامانه مذکور دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: روزانه در حدود یک میلیون سفر از طریق وسایل حمل و نقل عمومی زیرمجموعه سازمان اتوبوسرانی در شهر مشهد صورت می‌گیرد. در این میان موارد بسیاری پیش می‌آید که شهروندان وسایل همراه خود را در سفرهای درون‌شهری جا می‌گذارند یا گم می‌کنند. با توجه به تعدد خطوط و اتوبوس‌های فعال در سطح شهر، پیگیری چنین مواردی به صورت حضوری و موردی دشواری‌های زیادی برای افراد به دنبال دارد و در برخی موارد نیز ممکن است به سردرگمی شهروندان یا عدم حصول نتیجه بینجامد. وی ادامه داد: با عنایت به مسائل ذکر شده، فرایند مدیریت اشیای گم‌شده در زیرسیستم روابط عمومی سامانه جامع اتوبوسرانی مشهد، طراحی شد که از مهرماه جاری آغاز به کار کرده است. با استفاده از این سیستم شهروندان می‌توانند مشخصات اشیای گم‌شده خود را در سامانه مربوطه به نشانی اینترنتی bis.mashhad.ir  ثبت نمایند و پس از دریافت کد پیگیری، مراحل رسیدگی به آن را از همین طریق دنبال کنند. رجائیان تصریح کرد: همچنین مدیریت اشیای گم‌شده و پیدا شده در اتوبوس‌ها، از طریق این سیستم برای سازمان اتوبوسرانی میسر شده است. پس از ثبت مشخصات اشیا در سامانه، فرایند رسیدگی به آن به صورت سیستمی دنبال می‌شود و اطلاعات کاملی مربوط به زمان گم شدن شیء، مشخصات آن، خط اتوبوس و سایر اطلاعات مربوطه ثبت می‌شود تا پیدا کردن مالک آن با دقت و سرعت بیشتری قابل انجام باشد. با توجه به درج اطلاعات اشیای پیدا شده در این سیستم، شهروندان نیز می‌توانند در فهرست مزبور، اشیای گم‌شده خود را جستجو نمایند. مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به مراحل مختلف رسیدگی به چنین مواردی گفت: اشیاء پیدا شده تا ۲۴ ساعت در بخش امور اداری منطقه اتوبوسرانی مربوطه باقی می‌ماند و در صورت عدم مراجعه صاحب آن، با تأیید مدیر منطقه به سازمان اتوبوسرانی ارسال می‌شود تا در انبار نگهداری شود. لازم به ذکر است برای اشیای گوناگون با توجه به ماهیت آنها، مسیرهای مختلفی برای رساندن به دست مالکان آنها پیش‌بینی شده که تمام اقدامات انجام شده در خصوص هر شیء، در این سیستم ثبت می‌شود و قابل رصد و پیگیری است. وی افزود: پیش از این نیز زیرسیستم‌های مربوط به تصادفات و جذب راننده از طریق سامانه جامع اتوبوسرانی مشهد، راه‌اندازی شده بود که در حال بهره‌برداری است. انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد اتوبوسرانی اشیای گمشده شهرداری مشهد اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت فروش آنلاین میوه و سبزیجات در شهر تهران گفت: فروش آنلاین میوه و سبزیجات از ۲۱ بهمن سال گذشته در شهر تهران آغاز شده است. البته این طرح به صورت پایلوت در بعضی مناطق پیش‌تر شروع شده بود تا نقاط ضعف و قوت طرح احصا شود.

قیمت فروش آنلاین با قیمت خرید حضوری از میادین یکسان است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه قیمت فروش آنلاین با قیمت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران یکسان است، ادامه داد: هزینه ارسال برای هر سبد کالایی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم (۱۰ قلم کالا) ۲۴ هزار و پانصد تومان است.

امکان مرجوعی میوه و سبزیجاتی که از نظر کیفیت مشکل دارند، وجود دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر بدون تبلیغات، حدود ۸۰۰ سبد کالا در ماه برای شهروندان ارسال می‌شود، گفت: در صورتی که میوه‌ای برای شهروندان ارسال شد و کیفیت قابل قبولی نداشت و از نظر کیفیت مشکل داشت، امکان مرجوعی وجود دارد.

بختیاری ادامه داد: در صورتی فروش آنلاین در منطقه‌ای تحت پوشش نبود، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه شهرزاد اطلاع دهند.

فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی؛ نیمه اول امسال

وی در ادامه با اشاره به اینکه فروش آنلاین در حال حاضر مختص میوه، سبزی و صیفی جات است، تصریح کرد: فروش آنلاین فرآورده‌های پروتئینی، محصولات بازرگانی و لبنی هم در ۶ ماهه ابتدای سال آغاز خواهد شد.

بختیاری زاده تاکید کرد: میانگین اختلاف محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران با سطح بازار ۴۲ درصد و این اختلاف در سبزیجات ۲۹ درصد است‌.

زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه میانگین زمان ارسال در فروش آنلاین بین ۳۰ دقیقه تا ۹۰ دقیقه است، ادامه داد: زمان و ساعت کاری ارسال فروش آنلاین سازمان میادین در روزهای شنبه تا چهار شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر، روز پنجشنبه ۸ صبح تا ۱۲ و در روزهای تعطیلی رسمی سفارش گیری برای فروش آنلاین وجود ندارد. همچنین سفارش‌هایی که بین ساعت ۱۳ تا ۱۵، ثبت شود بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ ارسال خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپر اپلیکیشن شهرزاد و مراجعه به بخش میوه و تره بار، درخواست خود را خرید ثبت کنند.

گفتنی است، یکی از مزایای خرید آنلاین از سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران صرفه‌جویی در وقت و همچنین کاهش ترافیک برای شهروندان خواهد بود.

کد خبر 6086285

دیگر خبرها

  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب