Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:01:19 GMT

مظفر: دولت با طرح معیشتی مجلس برخورد سیاسی نکند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۴۵۹

مظفر: دولت با طرح معیشتی مجلس برخورد سیاسی نکند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح معیشتی مجلس و مقاومت دولت برای اجرای آن، گفت: دولت باید قبل از اینکه سیاسی فکر کند، به فکر مردم و گرفتاری‌هایی آن‌ها باشد. اگر دولت مقاومت می‌کند فقط بُعد سیاسی دارد و ناهمخوانی و ناهمدلی با مجلس را کلید می‌زند.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالا‌های اساسی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شامل ۶۰ میلیون نفر می‌شود و عدم وجود عزم در دولت برای اجرای این طرح، تصریح کرد: وقتی دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و مردم در فشار هستند، تورم بالا می‌رود و عده‌ای با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بهترین طرح این است که مکانیزمی باشد تا از طریق آن کالا‌های اساسی به همه محرومین رسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کالابرگ فعلا در شرایط ضروری از تصمیمات خوبی است که مجلس شورای اسلامی گرفته و تقریبا عموم جامعه هم به این نتیجه رسیده‌اند که این‌کار، کار درستی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه دولت عزمی برای اجرای این طرح ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید مجری باشد و حق ندارد قانون مجلس را به اجرا در نیاورد. وقتی قانونی به تصویب برسد و شورای نگهبان هم آن را تایید کند، یعنی هم مبنای قانون اساسی دارد و هم مبنای تحمیل بودجه ندارد و لابد بودجه و اعتبارش هم درنظر گرفته شده است و شورای نگهبان اگر نظر بدهد، تمام است و باید اجرا شود.

مظفر درباره برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه این طرح منجر به افزایش نقدینگی خواهد شد، گفت: پول نقد باعث ایجاد نقدینگی می‌شود و برای کشور خوب نیست؛ من هم با آن توزیع پول‌هایی که قبلا می‌دادند موافق نبودم، ولی کالابرگ که به‌صورت کالا در بیاید و مواد ضروری و حیاتی مردم تأمین بشود، هیچ آثار منفی ندارد.

وی درباره علت و چرایی مخالفت دولت با اجرای این طرح، بیان کرد: به نظر می‌رسد موضع‌گیری نابجایی در مورد مجلس جدید است و این‌ها احساس می‌کنند که دیدگاه‌های دیگری دارند و یا ممکن است نکات مثبت این طرح به‌نام مجلس ثبت شود. متأسفانه این آثار سیاسی بر عملیات و تصمیم‌گیری‌های آنان تأثیر می‌گذارد و این کارِ نابجایی است. دولت باید قبل از اینکه سیاسی فکر کند، به فکر مردم و گرفتاری‌هایی آن‌ها باشد. اگر دولت مقاومت می‌کند فقط بُعد سیاسی دارد و این ناهمخوانی و ناهمدلی با مجلس را کلید می‌زند.

منبع: فردا

کلیدواژه: حسین مظفر طرح معیشتی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متولیان اداره کار ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در بازدید میدانی از اداره‌کل کار کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های کارگران، بر ضرورت توجه بیشتر به این قشر تلاشگر و زحمتکش تأکید کرد.

وی با اشاره به فرموده‌ای از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: جایگاه کار و کارگر در آموزه‌های اصیل، غنی و متعالی اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاهی رفیع و شأنی والا برخوردار است تا جائی‌که کسی‌که به دنبال روزی حلال برای تأمین زندگی خود و خانواده‌اش می‌رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: هفته کارگر فرصت مغتنمی برای ادای احترام و قدردانی از مردان و زنان جهادگری است که با تلاش و کوشش با کمترین بهره‌گیری، بیشترین بهره‌دهی و سودمندی را نثار و ایثار جامعه می‌کنند

وی تصریح کرد: کارگران مردان و زنان شرافتمندی هستند که همواره با تلاش شبانه‌روزی، تعهد و پشتکار فراوان خود زمینه رشد، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کرده و دستاوردهای بزرگی به میهن عزیز خود اهداء می‌کنند.

پورذهبی با بیان اینکه بی‌شک پیشرفت اقتصادی و صنعتی هر جامعه‌ای بدون  اعمال نقش کارگران زحمتکش اتفاق نمی‌افتد، عنوان کرد: همه دستاورد های بزرگ در سایه کار است. از این قشر تلاشگر انتظار می‌رود که در سال‌جاری برای تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیش از پیش تلاش کرده و متولیان این حوزه نیز ضمن تکریم واقعی کارگران، زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌شان را فراهم کنند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: کسی‌که حقوق کارگری را پایمال کند، خداوند اعمال او را تباه و او را از بهشت محروم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دیدار با کارگران صرفاً به مناسبت‌ها ختم نشود و ما آمادگی شنیدن و پیگیری مطالبات قشر زحمت‌کش کارگری در هر موقعی از سال را داریم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود