Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:46:49 GMT

یک رژیم غذایی لاغری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۳۹۸۳

یک رژیم غذایی لاغری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

دغدغه لاغری و داشتن یک رژیم غذایی لاغری برای بسیاری از افراد وجود دارد. مردان و زنان زیادی از اضافه وزن رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دکتر ساینا، این اضافه وزن می‌تواند زمینه‌ساز بسیار از بیماری‌ها باشد. چاقی سلامت شما را به خطر خواهد انداخت. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی لاغری برای همه کسانی که اضافه وزن دارند لازم به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با وجود همه‌گیری بیماری کرونا لازم است همگی تغذیه سالم داشته باشیم.

اغلب افراد چاق علاقمندند یک رژیم لاغری سریع داشته باشند و به کمک آن به سرعت به وزن ایده‌آل خود برسند. این نوع کاهش وزن سریع و خودسرانه و بدون مشورت با پزشک اغلب به جای کمک به سلامت ما، موجب بروز مشکلات جدی می‌شود. این مدل محدودیت‌های غذایی می‌تواند سیستم دفاعی بدن را تضعیف کند و ما را در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر کند.

پس برای داشتن یک رژیم غذایی لاغری خوب باید چه کار کنیم؟ راه‌حل شما دریافت رژیم غذایی سایت دکتر ساینا است. دکتر ساینا اولین سامانه آنلاین پزشکی است که به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های پزشکی در تمامی تخصص‌ها است.

این سامانه با بیش از ۴۵۰ پزشک در ۴۴ تخصص پزشکی آماده خدمت به شما است. این پزشکان همگی توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا مورد تایید قرار گرفته‌اند و می‌توانید با خیال آسوده به آن‌ها اعتماد کنید.

یک رژیم غذایی لاغری خوب چه گروه‌های غذایی را شامل می‌شود؟

رژیم غذایی لاغری تک غذایی بین افراد جامعه رواج پیدا کرده است. در این رژیم غذایی لاغری شما فقط مجاز به استفاده از یک نوع مواد غذایی هستید. مثلا فقط میوه یا فقط پروتئین مصرف می‌کنید. این رژیم غذایی لاغری باعث کاهش وزن سریع شما خواهد شد اما به دلیل کمبود گروه‌های غذایی متنوع بدن با ضعف شدید مواجه می‌شود.

یک رژیم لاغری غذایی خوب باید کربوهیدرات، پروتئین و چربی متعادلی داشته باشد. این رژیم غذایی لاغری علمی را می‌توانید از مشاوران تغذیه دکتر ساینا دریافت کنید. پزشکان فوق تخصص و متخصص این مجموعه با اشراف کامل بر علوم غذایی برای شما برنامه‌ای کامل و جامع تهیه می‌کنند.

در رژیم غذایی لاغری خوب از سبزیجات و میوه استفاده می‌شود؟

سبزی‌ها و میوه‌ها دارای فیبر بالایی هستند و بنابراین شما در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کنید. این ویژگی موجب کاهش استفاده از مواد غذایی ناسالم مثل چیپس و تنقلات می‌شود.

این مواد غذایی حجم زیادی از معده را پر می‌کنند و این موضوع هم به کاهش مصرف مواد غذایی مضر کمک می‌کند. سبزیجات ویژگی‌های مختلفی دارند که هرکدام برای سلامتی ما بسیار مهم‌اند. مثلا میوه‌ها و سبزیجات سبز کلسیم و آهن بالایی دارند.

وجود مواد غذایی متنوع در رژیم غذایی لاغری و توجه به این نکته وظیفه یک پزشک تغذیه است. با کمک دکتر ساینا می‌توانید تمام مشخصات خود را برای پزشکتان ارسال کنید و از او بخواهید با توجه به شرایط شما برایتان برنامه‌ریزی کند.

این همراهی تا پایان مدت رژیم غذایی لاغری و رسیدن به وزن مطلوب ادامه خواهد داشت و می‌توانید هر زمان که مشکلی داشتید از طریق دکتر ساینا با پزشک در ارتباط باشید.

ورزش کردن در رژیم غذایی لاغری چه نقشی ایفا می‌کند؟

افزایش وزن و بی‌تحرکی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. انجام ورزش منظم در کنار رژیم غذایی لاغری مناسب می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. سعی کنید از ورزش‌های سبک شروع کنید و به تدریج میزان فعالیت خود را بیشتر کنید.

۲۰ دقیقه ورزش یا حتی پیاده‌روی سریع یا دویدن برای شروع کافی است. ورزش کردن علاوه بر کاهش وزن به روحیه شما هم کمک شایان توجهی می‌کند.

بانشاط و پرانرژی می‌شوید و اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد. پزشکان تغذیه دکتر ساینا در این مسیر هم می‌توانند شما را یاری کنند. با مشورت با آن‌ها می‌توانید مدت زمان ورزش و نوع آن را انتخاب کنید.

هدف اصلی یک رژیم غذایی لاغری خوب چیست؟

یک رژیم غذایی لاغری باید هدف سلامت شما را دنبال کند. با دریافت رژیم‌های لاغری استاندارد احساس سبکی می‌شوید و از بسیاری از امراض دور می‌مانید. رژیم غذایی لاغری نباید شما را گرسنه نگه دارد.

این رژیم باید حاوی فیبر و آب فراوان باشد. این مواد شما را سیر می‌کنند و میل به غذا را در شما کاهش می‌دهند. این برنامه‌های غذایی نباید بیش از حد وقت‌گیر باشند.

بعضی از دستورات رژیم غذایی لاغری به دلیل اینکه نیازمند گذراندن زمان زیادی در آشپزخانه‌اند، ناکارآمد هستند و فرد به زودی خسته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی دریافت یک رژیم لاغری غذایی این است که همواره بتوانید با پزشک خود در ارتباط باشید و در موقعیت‌های مختلف از او کمک بخواهید.

با کمک رژیم غذایی آنلاین دکتر ساینا در هر ساعت شبانه‌روز می‌توانید با پزشک خود در ارتباط باشید. بعد از ارسال متن سوال خود و انتخاب شیوه ارتباط با پزشک، او از طریق تماس یا گفتگوی متنی مشکل شما را برطرف می‌کند.

چگونه پزشک خود را انتخاب کنم؟

برای انتخاب پزشک خود کافی‌ است وارد سایت www.drsaina.com شوید. بعد از جست‌وجوی متخصص تغذیه می‌توانید از بین گزینه‌های پیشنهادی یک نفر را انتخاب کنید. مشاهده نظرات درج شده در صفحه هر پزشک کمک زیادی به انتخاب شما خواهد کرد.

تعداد مشاوره‌های انجام شده توسط هر پزشک در سامانه دکتر ساینا و تجربه پزشک را هم می‌توانید در این قسمت ببینید.

با همه این تفاسیر دکتر ساینا برای اطمینان شما از ارائه بهترین خدمات توسط پزشکان، به شما این تضمین را می‌دهد که در صورت عدم رضایت تمام مبلغ را عودت کند. پس همین الان دست به کار شوید و برای رفتن به دنیای سلامتی اولین قدم را بردارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکتر ساینا رژيم غذايي رژیم غذایی لاغری یک رژیم غذایی لاغری مواد غذایی دکتر ساینا پزشک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید

الهه جعفرزاده: در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟ با حذف قند از رژیم غذایی، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟ این نوشیدنی‌ها را نخورید؛ چاق می‌شوید با این کارها به سادگی وزن کم کنید/ ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

منبع: socialboat

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896537

دیگر خبرها

  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید