Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@07:40:48 GMT

جستجوی حیات در مریخ با بررسی خشک‌ترین نقطه زمین

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۰۴۲۲۴

جستجوی حیات در مریخ با بررسی خشک‌ترین نقطه زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، محققان معتقدند زمانی موجودات میکروسکوپی در کره مریخ وجود داشته‌اند و قرار است مریخ نوردهایی مانند استقامت در این زمینه تحقیق کنند. برای افزایش دقت در پژوهش‌های انجام شده در این زمینه اطلاعاتی در مورد خاک رس موجود در خشک‌ترین نقطه کره زمین که صحرایی در کشور شیلی است، جمع‌آوری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بررسی‌های محققان دانشگاه کرنل صحرای آتاکاما در شیلی خشک‌ترین نقطه کره زمین است و بررسی وضعیت خاک رس این منطقه از جهان سرنخ‌هایی را برای تحقیقات مشابه در مریخ در دسترس دانشمندان قرار می‌دهد. در عمق ۳۰ سانتیمتری سطح این صحرا خاک رس معدنی وجود دارد که ریزارگانیسم هایی در آن زندگی می‌کنند و فرایندهای حیاتی رخ داده در این خاک‌های رسی مشابه با آن چیزی است که احتمالاً میلیاردها سال قبل در مریخ در جریان بوده است.

مریخ نورد استقامت به داده‌هایی که از این صحرا جمع‌آوری می‌شود، مجهز شده و سپس با استفاده از ابزار خاص خود به تحلیل صخره‌ها و خاک سیاره مریخ و لایه‌های زیرین آن می‌پردازد تا در نهایت مشخص شود آیا میلیون‌ها یا میلیاردها سال قبل حیات در سیاره مریخ وجود داشته یا خیر.

کد خبر 5066660

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی اکتشافات فضایی مریخ ناسا ویروس کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی هوش مصنوعی فناوری نانو فناوری فضایی شرکت هواوی حاکمیت سایبری تولید دانش بنیان اینترنت امنیت اطلاعات ایالات متحده امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نویسنده کتاب گفت:آداب یک عنصر مغفولی است که در ساخت و ساز‌های امروز کمبود آن مشهود است و هدف از نوشتن کتاب این است که آبادانی آداب دارد.
محمدرضا اولیاء افزود:در عقبه فرهنگی ما آداب در معاشرت و گفتگو و.. موضوعیت داشته و در معماری هم نیاز است.
وی ادامه داد:فایده این کتاب یادآوری این نکته که آبادانی آداب دارد.

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است